Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

svdh79

svdh79

• Lid sinds 16 april 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 16 april 2012
  • 19:36

Help!!!!!!

Wie kan mij helpen na opladen batterij via lader of USB krijg ik bij loskoppelen het volgende bericht: Opladen onderbroken spanning te hoog. Dan moet ik mijn batterij verwijderen en dan zegt hij niets meer.

Heb alle nieuwe batterij geprobeerd en tevens gereset?????

Wat nu??? Dit is nu gedurende een week, voordat ik software update installeerde ook al???

Bewerkt (5 oktober 2013 10:35)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 april 2012
  • 20:51

Zoals je het beschrijft, lijkt mij dit aan de lader te liggen. Ik vermoed dat die kapot is, omdat je dit met een andere batterij (heb je een reserve dan?) ook zo is. Wel vreemd dat je via USB opladen de zelfde mededeling krijgt. Mijn suggestie is om eerst even via CWM de ‘battery stats’ te wissen.
Wat je kunt doen is:
even de ‘Battery Snap’ app (uit de Market en gratis) op je telefoon zetten. Op die app kun je zowel het ontladen als het opladen van je batterij zien.
a) via de computer opladen (USB erin als je gaat slapen en kijken of je batterij 's morgens voller/vol is)
b) hem op een autolader aansluiten en kijken of je die mededeling nog steeds krijgt (als dat zo zou zijn dan is je 220 volt lader niet stuk).

Mocht je oplader echt stuk zijn, dan een andere aanschaffen (5V DC met micro-usb aansluiting). Voor goedkope opladers kun je even op DealExtreme kijken. Cool Gadgets at the Right Price - Worldwide Free Shipping - DX
Laat maar weten wat je resultaten van je inspanningen zijn.

Makker

Bewerkt (24 april 2013 14:38)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 16 april 2012
  • 21:17

batterij er een langere tijd uit houden helpt vaak. Daarna is probleem weg als het goed is.

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 april 2012
  • 21:21

marcodehaas1987;289846
batterij er een langere tijd uit houden helpt vaak. Daarna is probleem weg als het goed is.
Klopt als het aan de batterij ligt, maar uit het verhaal lijkt het alsof het verschijnsel bij een andere batterij ook voorkomt. Daar zit ik een beetje mee in de knoop. Wellicht dat svdh79 wat meer info kan geven (ook wat voor ROM/kernel hij nu draait).

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

alva81

alva81

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 26 april 2012
  • 20:41

Ik heb de volgende oplossing gevonden die ik via xda heb gelezen charging paused, voltage too high - xda-developers . Blijkbaar is je usb connector pin naar beneden geschoven. Dit komt omdat je de oplader te vaak naar beneden eruitgetrokken heb. Hierdoor zakt je usb pin in je telefoon langzaam naar beneden waardoor de prinplaat niet goed werkt en je telefoon (alleen bij de ics) de melding verschijnt. Haal de batterij eruit, pak een mes en druk je usb connector weer naar boven en hou het even paar seconden zodat ie ook weer in het midden blijft. Daarnaast kan je voor de zekerheid ook even de usb connector schoonmaken met alcohol. Ook moet je de oplader herstellen want die kan dus scheef staan en als je weer gaat opladen dan trekt ie de pin weer naar beneden. Hoop dat het gewerkt heb.

Bewerkt (24 april 2013 14:43)
Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 27 april 2012
  • 00:40

alva81;294498
Ik heb de volgende oplossing gevonden die ik via xda heb gelezen charging paused, voltage too high - xda-developers . Blijkbaar is je usb connector pin naar beneden geschoven. Dit komt omdat je de oplader te vaak naar beneden eruitgetrokken heb. Hierdoor zakt je usb pin in je telefoon langzaam naar beneden waardoor de prinplaat niet goed werkt en je telefoon (alleen bij de ics) de melding verschijnt. Haal de batterij eruit, pak een mes en druk je usb connector weer naar boven en hou het even paar seconden zodat ie ook weer in het midden blijft. Daarnaast kan je voor de zekerheid ook even de usb connector schoonmaken met alcohol. Ook moet je de oplader herstellen want die kan dus scheef staan en als je weer gaat opladen dan trekt ie de pin weer naar beneden. Hoop dat het gewerkt heb.
Ik geloof het nauwelijks dat het dit hardware probleem zou zijn. Als het zo is, dan moet je het kunnen zien aan de usb-plug (eventueel met een vergrootglas). Op XDA is daar eveneens verwarring over.
Een tip; dat schoonmaken met alcohol lijkt mij slecht, want alcohol trekt water aan en dat zou het ‘roesten’ van je usb-contacten kunnen bevorderen. Mocht je toch dit willen ‘schoonmaken’ met alcohol, gebruik dan een föhn om alle alcohol daarna te verdampen. Heb je in ieder geval geen roestige contactpuntjes.

Makker

PS: svdh79 schijnt niet zoveel interesse meer te hebben in reacties? Of is het opgelost?

Bewerkt (24 april 2013 14:43)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

mansscholten

mansscholten

• Lid sinds 01 mei 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2012
  • 09:13

Ik had hetzelfde probleem (I9100, Android 4.0.3); de connector even naar het midden buigen lijkt bij het probleem inderdaad verholpen te hebben!

Bewerkt (24 april 2013 14:45)
bram.afca

bram.afca

• Lid sinds 08 oktober 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2012
  • 14:34

Ik had precies het zelfde probleem. Mijn mobiel een keer bij een maat van me opgeladen en sindsdien had ik die problemen. Nu heb ik een mes gepakt en de usb-plug weer recht gedrukt en totaal geen problemen meer!

Bewerkt (24 april 2013 14:45)
cazz_51

cazz_51

• Lid sinds 05 mei 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2012
  • 08:12

Heb hetzelfde probleem, een maandje na de update. Reset, andere battery, etc. niets helpt. Wil de truc met het mes wel proberen, maar begrijp niet helemaal wat jullie bedoelen met recht buigen. Is dat het mes onder het dunne platte connectortje in het midden zetten en die dan omhoog buigen (richting scherm) of het geheel wat dieper het toestel in? Ik neem aan het eerste, maar hoe groot is de kans dat er iets afbreekt…?

Bewerkt (24 april 2013 14:46)
alva81

alva81

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2012
  • 14:16

het dunne platte connector moet je inderdaad richting het scherm buigen als je het mes onder die connector legt is dit makkelijk te doen, dus niet dieper. . ik heb toendertijd hem echt zelfs een paar seconden tot aan het scherm toe vastgehouden en bij mij is ie niet afgebroken…succes

Bewerkt (24 april 2013 14:46)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren