Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MOMS

MOMS

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2012
  • 16:17

Ik denk dat ik het maar eens ga proberen op het gebied van flashen!
Als eerst wil ik de poolse versie van ics gaan proberen..
Als ik het allemaal zo lees op het forum, lijkt het me niet zo heel moeilijk..
Zelf wil ik nog een JIG gaan aanschaffen om de driehoek etc weg te krijgen, en misschien stoor ik me er wel geen eens aan dat het niet nodig is..

Even een paar vraagjes:
Hoe maak ik een nandbackup? (et wordt nadrukkelijk gezegd, maar niet echt uitgelegd hoe)
De poolse ics kan ik gewoon van sammobile afhalen en dan op me interne card zetten en vanuit daar flashen zoals staat beschreven?
En miss wil ik later eens een custom rom gebruiken, weet er iemand mooie of leuke roms voor dames?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Bewerkt (24 april 2013 14:29)
MOMS

MOMS

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2012
  • 17:34

En zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over MIUI?
Zij hebben velen ROMS, maar ook veel thema's.. hoe gaan hun daar te werk?

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 29 maart 2012
  • 20:10

De ICS kun je niet vanaf je sd card (in- of extern) flashen, die moet met Odin. Mogelijk heb jij het nu over mobile Odin, en daar weet ik niets van.
Een nandbackup kun je alleen maken vanuit een geroote kernel, kijk ook even in de wiki.
De jig haalt bij ICS de driehoek niet weg.Maar ik vind die driehoek ook niet zo storend, zo even bij het opstarten.
Ik heb twee keer zo'n ICS geprobeerd (de laatste keer die voor de nordic countries) en ben gauw weer teruggegaan naar een Gingerbread custom, zie m'n handtekening.Die bevalt mij nog best.
Voor info over de miui en galmiui:Galnet MIUI Scotland | A Modified MIUI Experience is een engelstalige website.Anders moet je daarvoor Loon3y eenpb sturen, die gebruikt 'm.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

MOMS

MOMS

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2012
  • 20:45

Hmm, dus toch lastiger dan het in werkelijkheid staat beschreven..
Ik heb mezelf ook weer helemaal in de war gebracht en suf gegoogled!
Ik weet het even niet meer, ik zag op miui hele mooie thema's, maar daar is dus weer root voor nodig ofsow? En merendeels in het engels?
Er zijn zoveel tutorials etc, dat je gewoon niet meer weet welke je moet gebruiken..
Het coole aan miui vond ik al die thema's..
Is het dan zo dat je 1 standaard rom installeert en daar al de thema's overheen kan gooien?
Dat zou wel erg makkelijk zijn denk ik of niet? Hahaha

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 29 maart 2012
  • 20:57

De thema's horen meestal bij een custom rom, maar kunnen soms ook op andere rom's geflashed worden, maar daar is beslist root voor nodig.Nu is rooten niet zo moeilijk of ingrijpend, maar dat is een keuze.Lees de http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/25115-index-belangrijke-topics.html nog 'ns door, ook voor het flashen van een (andere, bv. ICS) stock rom.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

L00n3y

L00n3y

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 355
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2012
  • 22:41

Miui.nl bied hun roms aan in het NEDERLANDS, sorry wou ff met hoofdletters typen.
Alhoewel ik de Galnet versie beter voldoet de Nederlandse versie ook wel.

Met MIUI heb je een Thememanager waar je hele mooie(maar ook hele lelijke) themes kan downloaden. Heb je veel themes gedownload, ga je die themes lekker door elkaar heen mengen. Een lockscreen van de ene theme, de boot animatie van de andere theme, andere icons op je scherm, etc.

En flashen is niet moeilijk, je moet het 1 keer gedaan hebben(met of zonder hulp). Er zijn verschillende topics te vinden over hoe te flashen, in het Index topic staan wel een paar topics die daar over gaan.

Ikzelf vind MIUI heel relaxt omdat ik veel dingen kan aanpassen naar mijn smaak, da's ook de voornaamste reden dat ik niet meer van MIUI afstap. Plus ik vind de “stock” android(en ook die van samsung) zo lelijk als wat

Android liefhebber sinds de Samsung Galaxy S 1.

Samsung Galaxy S 1, 2, 3 & 4 in bezig gehad.
Nu trotse eigenaar van een LG Nexus 5.

MOMS

MOMS

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2012
  • 23:12

Ahh daar ben je dus! Het was met dubbel 0 ipv O, ik wou namelijk al een privebericht sturen!
Ik heb wat geyoutubed ook en zag idd de thememanager! Heel cool, ik gebruik nu go launcher, maar toch te weinig keus en mogelijkheden!
Ik heb even verdiept in het rooten en het flashen, beide niet erg moeilijk!
Ik begrijp dat er bij miui enkeld 1 rom bestaat? Die regelmatig wordt geupdate, dus kwestie van de laatste downloaden en flashen?
Alleen stuit ik op 1 onderdeel, dat is het rooten.. welke kernel heb ik nodig en is geschikt voor miui? Of maakt dat vrij weinig uit, zolang er maar een root in zit, aangezien de rom toch veranderd gaat worden?

Werken de thema's ook bij de nederlandse rom van miui?

Ik zat te w88 op ics, maar wat ik zo om me heen zie, vind ik deze ook niet zeer spectaculair! Ik hou ervan om met een thema te kunnen spelen, veranderen etc..

L00n3y

L00n3y

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 355
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2012
  • 11:43

MOMS;283029
Ahh daar ben je dus! Het was met dubbel 0 ipv O, ik wou namelijk al een privebericht sturen!
Ik heb wat geyoutubed ook en zag idd de thememanager! Heel cool, ik gebruik nu go launcher, maar toch te weinig keus en mogelijkheden!
Ik heb even verdiept in het rooten en het flashen, beide niet erg moeilijk!
Ik begrijp dat er bij miui enkeld 1 rom bestaat? Die regelmatig wordt geupdate, dus kwestie van de laatste downloaden en flashen?
Alleen stuit ik op 1 onderdeel, dat is het rooten.. welke kernel heb ik nodig en is geschikt voor miui? Of maakt dat vrij weinig uit, zolang er maar een root in zit, aangezien de rom toch veranderd gaat worden?

Werken de thema's ook bij de nederlandse rom van miui?

Ik zat te w88 op ics, maar wat ik zo om me heen zie, vind ik deze ook niet zeer spectaculair! Ik hou ervan om met een thema te kunnen spelen, veranderen etc..

MIUI wordt gemaakt in china, MIUI heeft een fanbase over de hele wereld. Meeste fanbases vertalen de chinese MIUI naar hun eigen taal en brengen deze zo uit.(MIUI.nl bijvoorbeeld)

Er zijn ook fanbases die verder gaan, zoals galnet, die er elke week fouten van MIUI uit haalt, er zelf wat tweaks in stopt om de boel stabieler te maken.

De themes werken op ELKE Gingerbread MIUI, maakt niet uit of je de Chinese pakt, de Italiaanse of de Engelse. De voorbeelden kunnen chinese tekens bevatten, maar worden vertaald als je theme gaat gebruiken.

MIUI heeft ook een Ice Cream Sandwich versie, V4(sinds 4-6 weken ofzo). Maar op deze werken de themes nog niet naar toebehoren. En er zijn nog een aantal andere zaken die nog niet helemaal proper zijn.

Als je echt voor de themes van MIUI gaat, zal ik op dit moment de Gingerbread versies pakken. Dit omdat de themes nog niet goed werken op de ICS versies.

Android liefhebber sinds de Samsung Galaxy S 1.

Samsung Galaxy S 1, 2, 3 & 4 in bezig gehad.
Nu trotse eigenaar van een LG Nexus 5.

MOMS

MOMS

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2012
  • 12:40

Wauwie het is me gelukt!
Heb nu de NL MIUI erop staan, ik heb al wel gezien dat er bepaalde dingetjes nog wel in chineze tekens zijn, maar goed..
Ik voel me net alsof ik me eerste mobieltje weer krijg hahaha!
Heel erg leuk dit, nu maar even rommelen met de thema's..

Ik heb de CF root erop gezet, ICS hoef ik niet perse te gaan wagen, helemaal omdat deze nog niet overal stabiel is! Pas als de thema's etc ook voor de ICS komen en ICS stabiel is, waag ik het misschien!

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 30 maart 2012
  • 12:42

welcome, join the club.. pas wel op want het is een ziekte waar je nu aan bent begonnendat heet 'flashverslaving"… Die chinese tekens gaan weg zodra je even een extra reboot doet..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren