Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

juliana005

juliana005

• Lid sinds 12 februari 2012
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2012
  • 02:38

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe Samsung g s2 owner en heb een vraag je over de software van mij gsm (gezien de media aandacht naar de >> Ice Cream Sandwich <<).

Hoe zit dat nou precies want bij mij oude gsm's (BBerry) deed ik iedere keer de versie update en dat zorgde dat de software verbeterd werd. En als ik een andere thema “layout” wilde kon ik die simpel weg op zoeken en downloaden (klein bestand).

Het valt me op dat het bij de Samsung S2 het allemaal een stap je verder met het veranderen van je theme en versie van je telefoon en wat nog wel meer kan…

Kan iemand mij kort of lang uitleggen wat ik allemaal kan veranderen met de software die aangeboden via internet? (rooten/ custom ROM/ ICS/product code verandering/MIUI/ firmware per land …..etc ???)

En moet ik overstappen op de nieuwe versie 4.0 als die uitkomt? zo ja waarom ??

Ik begrijp op het moment dat ik overstap naar de versie 4.0 alles veranderd op mij telefoon !! ik herken niks wat op mij huidige versie lijkt 2.3.4.

Ben namelijk blij met mij huidige theme, iconen en etc op mij 2.3.4. maar ben bang dat de 4.0 het toestel geheel veranderd? of is het mogelijk om de 4.0 update te maken zonder dat de thema veranderd van de versie 2.3.4??

of is de Ice Cream Sandwich zo geweldig dat je gek bent om android 2.3.4 te blijven gebruiken….

alvast bedankt !!

hoop dat de samsung galaxy s2 wereld voor me open gaatwant ben echt een groentje !!!!

Bewerkt (24 april 2013 14:14)
poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2012
  • 10:20

Beste Juliana

Ik ben ook tevreden gebruiker van mijn SII

Ik krijg de kriebels als ik hier commentaren lees over updates, ROMS enz..:confused:

Nu elk zijn ding, maar als je leest hoeveel problemen er ontstaan door die updates maak ik mij toch wel een beetje ongerust over deze toestanden.

Ik vermoed dat een update naar versie 4 nogal ingrijpend is voor het toestel, en dus ook voor de gebruiker.

Ik mis niets aan het toestel, en denk dan ook dat ik geen updates zal installeren.

M Vr Gr

Poes

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 12 februari 2012
  • 10:55

Het is altijd een keuze, en er zijn er hier (vrij veel,waaronder ondergetekende) die met die telefoon blijven hobbyen/rommelen, voorlopig is ICS er nog niet voor de SGS2 en wat er al wel is is voortdurend in ontwikkeling en (meestal) nog niet echt stabiel.
Zoals het er nu uitziet zal ICS niet op de huidige Gingerbread lijken, maar wanneer Samsung ‘m uitbrengt gaan we ’t zien……….

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

moni1975

moni1975

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2012
  • 13:08

Ik las net dat hij voor de Galaxy S2 op 1 maart wordt uitgebracht

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 12 februari 2012
  • 13:27

Samsung galaxy draait op Android, en blackberry op RIM software.. Android kan je zo aanpassen als je wilt, dit omdat er vele developers in de wereld met een idee komen en die willen toepassen en dus de code ervoor schrijven. Android is wat dat betreft makkelijker aan te passen dan software van RIM. daarom zie je vele zogenoemde ‘custom roms’ verschijnen.

wat betreft rooten, dit wordt gedaan om meer ‘rechten’ te krijgen om dingen te wijzigen op je toestel, en dat wordt ‘root’ rechten genoemd. Hiermee kan je dus dingen verwijderen wat bijvoorbeeld samsung geblokkeerd heeft te verwijderen, denk hierbij aan apps als “social hub”, “read hub” etc etc.. Er zijn ook een aantal apps waarmee je je CPU kan overclocken en underclocken en verbruik van batterij kan aanpassen.. dit heeft ook root ristricties nodig om het te mogen. Dit is voor de freaks onder ons die geloven dat als je een aangepaste schema maakt dat dit minder batterij zal verbruiken.

Wat jouw toestel op dit moment heeft is een ROM die gemaakt is door Samsung met zijn/haar reclame, apps, resitricties. Echter kan het zijn dat je huidige ROM van Samsung dus nog niet geoptimaliseerd is en sommige dingen op andere manieren sneller kunnen werken of zuiniger, daarom worden er dus custom roms gemaakt, die net iets anders bieden. Elk ROM heeft ook zijn eigen specialiteit. Custom roms zijn dus aangepaste roms.. Er zijn echter aantal grote spelers / bedrijven die custom roms maken..denk hierbij aan.

MIUI ROM, Miui Nederland // Totaal aangepaste ROM met een heel ander blik op gebruik (zit ik zelf nu op)
Cyanogenmod ROM, CyanogenMod | Android Community Rom based on Gingerbread //Roms die ‘kale’ Android Roms bieden
Darky's ROM, DarkyROM // Roms die eignelijk op samsung gebasseerd zijn met verbetering
Hyperdroid, Hyperdroid //Roms die aanpassingen aanbied met met toggles en verbeteringen

Op dit moment draait 2.3.6 ook versie ‘Gingerbread’ genoemd stabiel en wordt meegeleverd met je toestel. Versie ‘Ice cream sandwich’ is op dit moment met 1 toestel meegegeven en dat is de Google Nexus toestel. Google heeft de code van ‘ICS’ vrijgegeven dus het is de werk van grote bedrijven als; Samsung, HTC, LG om die code om te toveren zodat wij Samsung gebruikers het kunnen installeren. Dit is dus nog hevig onder constructie, en nog niet klaar. Echter hebben een aantal Creatieve programmeurs het alsnog geprobeert en een ROM uitgebracht dit zodat mensen het kunnen ‘TESTEN’. Ik zelf zou persoonlijk nog wachten met het gebruik van ICS. Al vind ik het niet zo heel erg verandert, maar juist alleen maar verbeterd als je het vergelijkt met Gingerbread.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 12 februari 2012
  • 13:31

moni1975;268944
Ik las net dat hij voor de Galaxy S2 op 1 maart wordt uitgebracht

Bron ? Eldar..

https://twitter.com/#!/eldarmurtazin/status/167906842540908545

Maar die kerel heeft het ook paar keer fout gedaan, het is een insider die nieuws doorlekt.. eerst zien dan geloven

juliana005

juliana005

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2012
  • 18:01

Enorm bedankt Ibsonic!!

Precies wat ik wilde wetenzal het bericht nog een paar keer doornemen (zo veel nieuwe termen)en ermee aan de slag gaan.

Bewerkt (12 februari 2012 18:01)
juliana005

juliana005

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2012
  • 18:03

poesje;268898
Beste Juliana

Ik ben ook tevreden gebruiker van mijn SII

Ik krijg de kriebels als ik hier commentaren lees over updates, ROMS enz..:confused:

Nu elk zijn ding, maar als je leest hoeveel problemen er ontstaan door die updates maak ik mij toch wel een beetje ongerust over deze toestanden.

Ik vermoed dat een update naar versie 4 nogal ingrijpend is voor het toestel, en dus ook voor de gebruiker.

Ik mis niets aan het toestel, en denk dan ook dat ik geen updates zal installeren.

M Vr Gr

Poes

bedankt ik weet echt nog niet wat ik ga doen. zal zeker afwachten tot die officieel uitkomt en wel de reacties lezen

Bewerkt (12 februari 2012 18:03)
ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 12 februari 2012
  • 18:33

Als iets onduideljjk is vraag het maar hoor :p ik bijt niet

Bewerkt (12 februari 2012 18:33)
lambik333

lambik333

• Lid sinds 24 oktober 2011
  • Berichten 470
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2012
  • 19:55

ik heb zelf al wel een aantal keren verschillende ICS ROM's geprobeerd en draai nu op die van Westcrip {12/02}Resurrection Remix ics Rom v9.1 Ultimate XXLB 4.0.3 Full-Wipe - xda-developers en moet eerlijk zeggen dat het een heel stabiele ROM is die je zeker dagelijks kunt gebruiken.
ook de AndyX ROM is een hele goeie *ONLINE* &#916; AndyX ROM™ v5.2 - XXLPB - Android ICS 4.0.3 - Tweaks - Battery% - No TW &#916; - xda-developers
maar je moet dit natuurlijk allemaal zelf weten.ICS zal toch een vooruitgang worden voor de SGS2,alleen al vanwege het feit dat je toch weer meer met je toestel kan doen.ze doen het natuurlijk niet voor niets,die update's uitbrengen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren