Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mollie

mollie

• Lid sinds 09 februari 2012
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2012
  • 00:06

Ik ben op deze site gekomen via google, omdat ik een probleem heb met mijn Galaxy S2

Het probleem begon toen mijn beeldscherm van mijn S2 in Oktober vorig jaar niet meer goed reageerde (telefoon gekocht in Juli 2011) dit is onder garantie allemaal vervangen, dus het leek allemaal goed te komen met mijn s2.

Nu wilde ik begin januari mijn s2 updaten, omdat ik erachter kwam dat mijn Android versie 2.3.3 was en ik toch graag naar 2.3.5 wil, dus heb ik geprobeerd om mijn mobiel te updaten via mijn mobiel zelf.

Alles leek goed te gaan hij downloade de nieuwere versie van android en startte opnieuw op. toen gaf mijn mobiel aan dat hij de installatie niet kon voltooien en dat ik het moest proberen via Kies. Dus ik Kies geinstalleerd op mijn computer en mijn s2 er op aangesloten. toen kwam er te staan

Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies.
Huidige firmwareversie:I9100XWKE7/I9100XENKE1/I9100XXKE7/I9100XWKE7 (XEN)

Dus ik heb gezocht op dit forum en kwam dit bericht tegen:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/29531-updaten-via-gs2.html

daar wordt de persoon aangeraden om te wachten op ICS, maar ik wil graag mijn S2 gewoon kunnen updaten.

heeft iemand hier een oplossing voor? of is de enige oplossing mijn mobiel te rooten?

met vriendelijke groet,

Wouter Mol

PS:

PDA:I9100XWKE7
PHONE:I9100XXKE7
CSC:I9100XENKE1

Bewerkt (24 april 2013 14:13)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2012
  • 07:28

Hoi Wouter,

Updaten daar heeft Samsung blijkbaar nog geen kaas van gegeten.
Ze maken prachtige toestellen maar updates via Kies en nu dus ook via OTA blijken dus nogal eens voor problemen te zorgen.

Voor de normale gebruiker zijn dat de enigste twee mogelijkheden om je toestel te updaten.

Als je bereid bent wat verder te kijken dan zijn er gelukkig nog wat andere opties waarbij het gebruik van Odin er een van is.
Een rom flashen via Odin gaat zonder het hebben van root rechten, dus je toestel hoeft er niet geroot voor te zijn.
Op sammobile.com staan altijd de laatste versies van de roms die Samsung heeft gereleased en dat zijn ook gewoon exact dezelfde versies als die je normaal via Kies aangeboden krijgt.
Je kunt zo'n versie downloaden en deze via Odin op je toestel zetten.

Het is exact dezelfde update als die je normaal zou krijgen dus je loopt ook geen gevaar voor garantie e.d.
Je krijgt ook geen root of andere dingen wanneer je zo'n rom flashed.

Dus als je toch wil updaten en Kies blijft hardnekkig weigeren…..gebruik dan Odin.

Samsung Galaxy S8+

mollie

mollie

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2012
  • 18:52

AVS;268295
Op sammobile.com staan altijd de laatste versies van de roms die Samsung heeft gereleased en dat zijn ook gewoon exact dezelfde versies als die je normaal via Kies aangeboden krijgt.
Je kunt zo'n versie downloaden en deze via Odin op je toestel zetten.

Dankje AVS,

heb zelf inderdaad al die richting uit zitten kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. als ik de how to op sammobile.com volg, kom ik steeds bij de android versie uit die ik al op mijn S2 heb staan, ook staat er achter dat die uit Slowakije komt. wat ik vreemd vind, want ik heb de telefoon gewoon in een zaak in Nederland gekocht.

Dus zou je me misschien uit kunnen leggen welke flash ik nodig heb voor 2.3.5 of 2.3.6 ?

Bij voorbaat dank,

Wouter

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 10 februari 2012
  • 21:11

Wouter, er zijn een aantal mensen op dit forum die na een update naar 2.3.6 (veel) spontane reboots hebben, het is jouw keus, maar ik zou eerst 2.3.5 proberen.Bij sammobile eentje zoeken met bijna dezelfde csc code :I9100XENxxx waar XEN voor nederlands staat.

Bewerkt (24 april 2013 14:14)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

mollie

mollie

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2012
  • 23:55

Bedankt peter,

heb ondertussen de nieuwe firmwareupgrade gedownload van sammobile en heb wat rond gelezen op dit forum. maar het is me nog niet allemaal duidelijk.

ik heb Odin nodig om alles te installeren/flashen/rooten?

en wat verander ik nou op mijn telefoon:

De rom
of de kernel?

het is me allemaal een beetje onduidelijk, is de eerste keer dat ik dit ga doen. heb ondertussen wel al een JIG besteld, dus als ik iets fout doe kan ik over een paar weken alles terug zetten.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 11 februari 2012
  • 11:51

mollie;268602
ik heb Odin nodig om alles te installeren/flashen/rooten?

en wat verander ik nou op mijn telefoon:

De rom
of de kernel?

het is me allemaal een beetje onduidelijk, is de eerste keer dat ik dit ga doen. heb ondertussen wel al een JIG besteld, dus als ik iets fout doe kan ik over een paar weken alles terug zetten.

Ja, Wouter je hebt Odin nodig en daarmee Kun je vrij veel doen: naar keuze een ROM(=Firmware) flashen of alleen een Kernel flashen, en dat kan een geroote kernel zijn.
Als je voor een geroote kernel kiest hoef je daarna Odin alleen nog maar in noodgevallen te gebruiken, want dan maak je eerst een (nand)backup met CWM. EN download je custom Rom's of Kernel's direct naar je toestel (interne of externe sd-card) en flash je die met CWM recovery die app komt met een geroote kernel mee en staat dan in je app's en/of bij een Customrom specifieke plaats, vaak ergens erbij in de instellingen.
Die Jig is zeker een goed idee, maar via de “jig eigenarenlijst” vind je er eventueel ook wel een in de buurt.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

alian_dus

alian_dus

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2012
  • 14:22

Vraagje, ik heb een S, mijn man een S2. Nu is zijn update via KIES ook finaal de mist in gegaan wil hij via ODIN flashen. Voor de S stond een mooie howto op het forum waarin precies stond waar je welk bestand moet selecteren in ODIN met een downloadpack waar alles in zat. Is er hier ook zo'n beschrijving voor de S2? Hij heeft (had) stock en wil ook gewoon stock blijven (2.3.5).

Thanx.

*update* nevermind, al geluktsorry.

Wow. So Android. Much Phone.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren