Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Jasper-android

Jasper-android

• Lid sinds 29 januari 2012
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2012
  • 16:29

Hallo allemaal,

Ik weet, er zijn genoeg rom's te vinden, alleen wat ik nu graag zou willen weten:

Wat zijn nu echt mooie rom's voor de galaxy S2.
En dan ook de voor-/nadelen.

Ik heb mijn S2 nu alleen geroot, en de stand. rom bevalt op zich prima…maar het jeukt wel om er een custom op te zetten. Maar ik moet er natuurlijk niet op achteruitgaan

Graag jullie mening!

Bewerkt (24 april 2013 14:12)
rutgerhoorn-194

rutgerhoorn-194

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2012
  • 18:08

Dat ligt helemaal aan wat jij mooi en belangrijk vindt.

Beetje een suf antwoord, maar meer valt er niet te melden.
Ik zou gewoon wat roms proberen, dan kom je er al snel achter wat er mogelijk is.

Ik draai momenteel CM9 ICS, hier te vinden. Ik ben er erg over te spreken, maar misschien vind jij het wel helemaal niets.
Gewoon vanalles proberen is het devies!
Veel flashplezier!

Edit; op dit forum loopt er ook een draadje over deze rom.

06-Ayhan

06-Ayhan

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2012
  • 19:06

Bekijk hier maar is http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/29732-turkbeyrom-v32-jkay-nog-meer.html ik ben erg tevreden van dit rom, u kunt nog altijd lezen war er over gezegd woord in dit site

PieterBG

PieterBG

• Lid sinds 28 mei 2011
  • Berichten 308
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2012
  • 19:06

Jasper-android;266861
Ik heb mijn S2 nu alleen geroot, en de stand. rom bevalt op zich prima…maar het jeukt wel om er een custom op te zetten. Maar ik moet er natuurlijk niet op achteruitgaan

Meestal ga je er niet op achteruit. Ik heb op een gegeven moment mijn SGSII ook geroot. Daarna heb ik een keer de icoontjes van de statusbar (in een stockrom) gewijzigd. Mijn SGSII wou toen niet meer booten en bleef hangen bij de S.
Toen heb ik de stap gezet om een custom rom op mijn toestel te zetten. Als ik mijn toestel weer zou willen laten werken, dan was ik sowieso alles kwijt. Ik ben toen overgegaan op CyanogenMod 7, dat was een grote verbetering.
CyanogenMod 7 was ik altijd erg over te spreken. Maar toen CyanogenMod 9 kwam, was ik enthousiast.
CyanogenMod is gebaseerd op de ICS code die Google heeft vrijgegeven. Ik vind het goed werken, maar er zijn ook mensen die het niet goed vinden werken. Maar er zijn ook mensen zoals degene die hierboven gereageerd heeft (rutgerhoorn), ik vind CyanogenMod 9 ook goed werken en het is het proberen waard. Je kunt ook gewoon naar CyanogenMod7 deze werkt goed en is erg stabiel.
Op het moment dat ik CyanogenMod9 ook stabiel vond heb ik dit topic gemaakt.
Je kun altijd overstappen op een andere rom.
Een tip: Maak altijd een backup van je rom in Recovery voordat je een (nieuwe/andere) rom installeerd.

CyanogenMod 7.1hier
CyanogenMod 9.0 hier

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 5 februari 2012
  • 19:39

Hoi jasper,

Ik zelf ben begonnen met een custom kernel en stock rom.. Kernel beslis je eigenlijk hoeveel je toestel gaat verbruiken en de snelheid ervan.. Rom is per persoon verschillend mijn kennis, de grootste spelers vind ik op dit moment;

Darkyrom: snelle roms die zuinig zijn en stabiel maar niet bele tweaks bieden

Cyanogen: roms die kale android roms aanbieden met tweaks en in het algemeen het grootste groep gebruikers heeft

Hyperdroid: ben ik nog niet echt over uit, volgens mij stock samsung roms met tweaks..hier zit ik nu zelf op om te kijken wat het nu precies is

Miui rom: een heel ander zicht op roms, dingen zoals menu is gedisabled en al je apps staan op je homescreens..

De rest zijn eigenlijk mensen die developers zijn en iets net anders willen waardoor ze in het algemeen een rom die bestaat tweaken en aanpassen en weer compilen. Maar dat vind ik.

Je moet eigenlijk de roms gewoon even flashen en uitproberen. Ik zoi bij de bekende roms beginnen en daarna bij de personen die zelf ook roms maken

Het is ook de moeite waard om andere kernels te flashen, neem keer een kijk naar siyah kernel vind ik zelf heeel zuinig

Gr & laat me weten

dteekman

dteekman

• Lid sinds 02 april 2011
  • Berichten 141
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2012
  • 21:31

Ik vind LocoRom er erg mooi uitzien.
Zitten nog wat kleine aantal Bugs in maar dat word deze week opgelost.
Verder vind ik hem heel stabiel draaien en erg mooi eruit zien.
Succes!

Jasper-android

Jasper-android

• Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2012
  • 09:58

Dat is toevallig, ik heb de kernal van Siyah

Maar als ik een andere rom probeer, dan is een backup van mijn huidige originele (via cwm) voldoende?
Dus stel ik doe een backup, vervolgens flash in een nieuwe rom, die bavalt niet, ik doe restore backup via cwm, en mijn originele draait weer?

ibsonic;266920
Hoi jasper,

Ik zelf ben begonnen met een custom kernel en stock rom.. Kernel beslis je eigenlijk hoeveel je toestel gaat verbruiken en de snelheid ervan.. Rom is per persoon verschillend mijn kennis, de grootste spelers vind ik op dit moment;

Darkyrom: snelle roms die zuinig zijn en stabiel maar niet bele tweaks bieden

Cyanogen: roms die kale android roms aanbieden met tweaks en in het algemeen het grootste groep gebruikers heeft

Hyperdroid: ben ik nog niet echt over uit, volgens mij stock samsung roms met tweaks..hier zit ik nu zelf op om te kijken wat het nu precies is

Miui rom: een heel ander zicht op roms, dingen zoals menu is gedisabled en al je apps staan op je homescreens..

De rest zijn eigenlijk mensen die developers zijn en iets net anders willen waardoor ze in het algemeen een rom die bestaat tweaken en aanpassen en weer compilen. Maar dat vind ik.

Je moet eigenlijk de roms gewoon even flashen en uitproberen. Ik zoi bij de bekende roms beginnen en daarna bij de personen die zelf ook roms maken

Het is ook de moeite waard om andere kernels te flashen, neem keer een kijk naar siyah kernel vind ik zelf heeel zuinig

Gr & laat me weten

Jasper-android

Jasper-android

• Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2012
  • 10:03

Ik begrijp je punt, hetgeen ik belangrijk vind is bijvoorbeeld:

Het wachten op ‘updates’ als android honeycomb, dat duurt mij vaak veel te lang eer de officiële release is
Dit is voor mij de motivatie om een custom rom te nemen

rutgerhoorn;266885
Dat ligt helemaal aan wat jij mooi en belangrijk vindt.

Beetje een suf antwoord, maar meer valt er niet te melden.
Ik zou gewoon wat roms proberen, dan kom je er al snel achter wat er mogelijk is.

Ik draai momenteel CM9 ICS, hier te vinden. Ik ben er erg over te spreken, maar misschien vind jij het wel helemaal niets.
Gewoon vanalles proberen is het devies!
Veel flashplezier!

Edit; op dit forum loopt er ook een draadje over deze rom.

Edit:

Tot dus ver mijn top3:

- Darkyrom ( ziet er echt gelikt uit)
- TurkbeyRom ( mits er een nl talige versie is)
- CM 9. Ik weet dat CM altijd lekker stabiel draait, daar ik deze laats op mijn vriendin haar legend heb gezet. (versie 7 weliswaar).

diana1968

diana1968

• Lid sinds 05 januari 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2012
  • 10:53

Onderstaande ROM vind ik helemaal geweldig. Alles werkt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1334124

L00n3y

L00n3y

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 355
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2012
  • 11:17

diana1968;267046
Onderstaande ROM vind ik helemaal geweldig. Alles werkt.

UltraToxic ROM 8.0.2 - The unofficial successor for Lite'ning ROM - xda-developers

Op m'n sgs(en in het begin van m'n sgs2) had ik lite'nings roms op m'n telefoon, beviel me altijd heel goed.
Ik zit nu op MIUI en zit te denken om een keer naar CM7 of CM9 te proberen

Android liefhebber sinds de Samsung Galaxy S 1.

Samsung Galaxy S 1, 2, 3 & 4 in bezig gehad.
Nu trotse eigenaar van een LG Nexus 5.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren