Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Vanoa

Vanoa

• Lid sinds 28 december 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 28 december 2011
  • 21:05

Ik heb nu al 3 maanden de Galaxy S2, maar sinds een tijdje als ik mijn telefoon wil verbinden met mijn computer met een USB-kabel, herkent mijn computer de telefoon niet. Als ik de USB-kabel in mijn telefoon en computer steek dan komt er op mijn telefoon een zwart scherm met zo'n USB-kabel afgebeeld (ofzo), en daaronder staat:
Verbonden
Druk op Start-toets om Samsung Kies te sluiten.

Dat heeft er dus al altijd gestaan sinds ik mijn telefoon heb en ik die aansluit op mijn pc. Toen ik de Galaxy S2 net had toen kreeg ik op mijn pc een melding dat hij mijn telefoon herkent, en kon ik ook de bestanden die op mijn telefoon staan bij Computer vinden.

Als ik mijn telefoon nu aansluit krijg ik alleen dat zwarte scherm van Samsung Kies, en op mijn pc gebeurt er niks.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil graag weer dat het werkt zoals die dat deed toen ik mijn telefoon net had. En als dat niet kan, is er een andere oplossing om mijn telefoon met mijn pc te verbinden?

Bewerkt (24 april 2013 13:57)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 28 december 2011
  • 21:10

Ik denk dat je in Instellingen-Applicaties-Ontwikkeling- USB fouten opsporen aangevinkt hebt staan.Even de USB-kabel eruit, uitvinken en opnieuw aansluiten, en da's alles.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Vanoa

Vanoa

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 28 december 2011
  • 21:20

Nope, die is niet aangevinkt :S

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 28 december 2011
  • 21:24

Vanoa;252660
Nope, die is niet aangevinkt :S
Jammer, dat was de makkelijkste, kun je nog even proberen om 'm aan te zetten, en weer uit, eventueel ook nog rebooten (het is wel geen windows, maar blijft wel een computer(tje).
Wellicht ten overvloede, gebruik je dezelfde usb poort op je pc als voorheen? Kies is nogal kieskeurig en wil beslist een directe verbinding, niet via een hub ofzo.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Vanoa

Vanoa

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 28 december 2011
  • 21:34

Oke ik kwam even met een heel helder idee. Het kwam ineens in me op. Mijn telefoon is niet rechtstreeks met de USB kabel op de computer aangesloten. Ik had de USB-kabel aangesloten op een of ander apparaatje die dan weer aangesloten was op de computer. Ik had dat gedaan omdat de USB poorten of aansluitingen of wat dan ook aan de voorkant van mijn computer kapot waren. Maar aan de achterkant zijn er nog een paar. Dus ik heb de USB-kabel rechtstreeks aan de achterkant van de computer aangesloten.
Nu herkent mijn computer mijn mobiel wel

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 28 december 2011
  • 21:37

Mooi zo, ik had m'n vorige post al in die richting aangepast, maar je was ‘r zelf al achter!
Zo vergeet je ’t ook vast :pnooit meer.

Vanoa

Vanoa

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 29 december 2011
  • 16:13

Dat je het nog had aangepast had ik niet eens gezien, toch wel toevallig dan dat je net de oplossing stuurde. Haha.
Toch bedankt!

moni1975

moni1975

• Lid sinds 12 februari 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2012
  • 13:05

Peter-036;252656
Ik denk dat je in Instellingen-Applicaties-Ontwikkeling- USB fouten opsporen aangevinkt hebt staan.Even de USB-kabel eruit, uitvinken en opnieuw aansluiten, en da's alles.

Hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb precies hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven. Bij mij heeft echter verbinding maken via USB met mijn Acer laptop vanaf het begin niet gewerkt. Kies aanzetten op mijn Samsung werkt overigens wel prima. Nu heb ik wat jij adviseerde hierboven gedaan. (Ergens anders las ik het tegenovergestelde, het vinkje wel aanzetten) maar beide werkt niet. Als ik mijn telefoon nu verbindt via USB krijg ik op mijn scherm de melding “Verbonden Druk op Start-toets om Samsung Kies te sluiten” Allereerst snap ik niet waarom ik Kies zou moeten sluiten. Ik heb het niet opgestart??? Als ik op de Start toets druk gebeurd er niks. Mijn laptop meldt dat hij het USB appartuur niet herkent. Het stuurprogramma voor het apparaat is niet geïnstalleerd. Bij mijn vorige telefoon of de HTC van mijn vriend gaat dit vanzelf. Het moet echt aan de Samsung liggen. Kies er af halen is dat een optie? Ik wil mijn telefoon namelijk ook graag via USB aan onze Harman Kardon dvd-speler aansluiten om de muziek op mijn telefoon rechtstreeks af te spelen. Moet mogelijk zijn. Met de HTC van mijn vriend werkt dat prima.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bewerkt (24 april 2013 14:14)
Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 12 februari 2012
  • 17:51

Op je laptop kies volledig deinstalleren -herstarten en kies (de laatste) weer installeren, voor usb hoef je kies niet persé te hebben, maar de drivers wel.Als je de telefoon alleen als usb opslagapparaat wilt aansluiten mag USB-foutopsporing wel aanstaan(evenals voor odin) voor kies moet het uit.Wanneer je je toestel aan de pc/laptop hangt hoort windows rechts onderin te melden dat ‘ie de drivers installeert, als ’ie daar mee klaar is “ziet” de computer de opslag in de telefoon.

Bewerkt (12 februari 2012 17:51)

L00n3y

L00n3y

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 355
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2012
  • 18:16

Peter-036;269019
Op je laptop kies volledig deinstalleren -herstarten en kies (de laatste) weer installeren, voor usb hoef je kies niet persé te hebben, maar de drivers wel.Als je de telefoon alleen als usb opslagapparaat wilt aansluiten mag USB-foutopsporing wel aanstaan(evenals voor odin) voor kies moet het uit.Wanneer je je toestel aan de pc/laptop hangt hoort windows rechts onderin te melden dat ‘ie de drivers installeert, als ’ie daar mee klaar is “ziet” de computer de opslag in de telefoon.

Klopt, ik heb Kies nog nooit serieus gebruikt. Windows ziet mijn telefoon als externe schijf(usb opslagapparaat). Altijd handig om even snel een rom op m'n sd-kaart te zetten:p

Bewerkt (12 februari 2012 18:16)

Android liefhebber sinds de Samsung Galaxy S 1.

Samsung Galaxy S 1, 2, 3 & 4 in bezig gehad.
Nu trotse eigenaar van een LG Nexus 5.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren