Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 1 december 2011
  • 12:34

Ik probeer alles wat betreft het flashen van ROM's e.d. te snappen maar het verschil tussen ROM - KERNEL - MODEM is mij nog niet helemaal duidelijk en ik kan een duidelijke uitleg nergens vinden. Wil iemand dit duidelijk uitleggen? Dank!!

Misschien is een vergelijking met een desktop computer makkelijk om het uit te leggen …

• Een ROM is volgens mij de standaard software op de smartphone zoals bij een desktop Windows 7 dat is. Klopt dit?
  • Een KERNEL is volgens mij wat het ROM-geheugen is op een desktop: de software die actief wordt om het apparaat op te starten en die de hardware aanstuurt. Klopt dit?
  • De MODEM(ook wel radio genoemd)is de software op de smartphone die alle verbindingen aanstuurt zoals WIFI/ Bluetooth/Dataverbing. Klopt dit?
Nou heb ik CyanogenMod7 op mijn smartphone geflasht. Heb ik nu met CyanogenMod7 ook tevens een andere kernel en een andere modem op de telefoon geflasht?

Ik heb nogal slecht telefoonontvangst. Kan ik nu afzonderlijk een andere andere modem op mijn telefoon flashen zonder dat de CyanogenMod7-Rom aangetast wordt?

Heeft het nut om een andere kernel op mijn smartphone te zetten. Kan ik die andere kernel ook afzonderlijk op mijn telefoon flashen zonder dat de CyanogenMod7-Rom aangetast wordt?

3465

Bewerkt (24 april 2013 13:47)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 1 december 2011
  • 12:56

remymans;243446
Ik probeer alles wat betreft het flashen van ROM's e.d. te snappen maar het verschil tussen ROM - KERNEL - MODEM is mij nog niet helemaal duidelijk en ik kan een duidelijke uitleg nergens vinden. Wil iemand dit duidelijk uitleggen? Dank!!

Misschien is een vergelijking met een desktop computer makkelijk om het uit te leggen …
  • Een ROM is volgens mij de standaard software op de smartphone zoals bij een desktop Windows 7 dat is. Klopt dit?
  • Een KERNEL is volgens mij wat het ROM-geheugen is op een desktop: de software die actief wordt om het apparaat op te starten en die de hardware aanstuurt. Klopt dit?
  • De MODEM(ook wel radio genoemd)is de software op de smartphone die alle verbindingen aanstuurt zoals WIFI/ Bluetooth/Dataverbing. Klopt dit?
Nou heb ik CyanogenMod7 op mijn smartphone geflasht. Heb ik nu met CyanogenMod7 ook tevens een andere kernel en een andere modem op de telefoon geflasht?

Ik heb nogal slecht telefoonontvangst. Kan ik nu afzonderlijk een andere andere modem op mijn telefoon flashen zonder dat de CyanogenMod7-Rom aangetast wordt?

Heeft het nut om een andere kernel op mijn smartphone te zetten. Kan ik die andere kernel ook afzonderlijk op mijn telefoon flashen zonder dat de CyanogenMod7-Rom aangetast wordt?

3465

Correct Remy.
Echter de modem stuurt allen je carrier en 3G data aan.
Wifi en bluetooth gaan niet via het modem.

Modems kun je afzonderlijk flashen zonder je kernel of rom te raken.

Samsung Galaxy S8+

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 1 december 2011
  • 15:36

AVS;243452
Correct Remy.
Echter de modem stuurt allen je carrier en 3G data aan.
Wifi en bluetooth gaan niet via het modem.

Modems kun je afzonderlijk flashen zonder je kernel of rom te raken.

Inderdaad,

En tevens kun je een kernel het best vergelijken met een ‘bios’ op je desktop computer.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 1 december 2011
  • 18:56

Wat is het het nut om in CyanogenMod de Modem of de kernel te vervangen?

minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 1 december 2011
  • 18:59

Kijk voor uitleg van begrippen eens in onze wiki Category:Begrippenlijst - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2392
  • Reputatie 20
  • 16 juli 2016
  • 12:09

De pagina waar je naar op zoek was, bestaat niet (meer).

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren