Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

harry_k

harry_k

• Lid sinds 05 augustus 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2013
  • 10:17

Ik wil graag terug van android 4.1.2 naar de vorige 2.* versie. Heb nu problemen met mijn carkit in mijn volkswagen. Van alles al gerprobeerd, met apps maar niet werkt. Hoor van iedereen dat het aan anddroid 4.* ligt. Ben een leek met dit soort dingen, kan iemand mij helpen met terug zetten.

LeonardoT

LeonardoT

• Lid sinds 09 augustus 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2013
  • 10:24

Wie o wie kan mij helpen?

Een paar maanden geleden kreeg ik problemen met mijn SII na volgens mij een software-update; ik kon toen niet meer bellen geloof ik. Na veel forums gelezen te hebben, heb ik een poging gewaagd en heb ik hem geroot en een custom rom erop gezet met Odin. Dit alles was geheel nieuw voor mij, maar wonder boven wonder werkte hij daarna weer prima.

Nu was hij echter weer heel traag geworden en liep hij regelmatig vast, schakelde hij automatisch uit, etc. Toen heb ik besloten hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen (leek mij piece of cake om te doen en, los van dat je mogelijk wat gegevens kwijt zou raken, verder geen kwaad kunnen).
Ik heb eerst backups gemaakt van de gegevens, via instellingen een factory reset gedaan en toen starten hij niet meer goed op. Ik heb daarna ook nog via recovery mode (Volume Up+Menu+opstartknop) data en cache gecleard, een reboot gedaan maar toen bleef hij nog steeds hangen tijdens het opstarten bij het Samsung-logo. Dit een aantal keer herhalen in recovery mode en de batterij er 30 min uithalen heeft niets uitgemaakt.

Op dit forum las ik vervolgens over het terugzetten naar stock Rom. Dat heb ik geprobeerd te doen middels de volgende bestanden in Odin:

In PDA: I9100XWLSD_I9100XXLS8_I9100XENLS1_HOME.tar.md5
In PIT: u1_02_20110310_emmc_EXT4

Dit duurde erg lang (er bleef maar staan “DO NOT TURN OFF TARGET!!”) en ik moest weg, dus ik heb het zo gelaten. Toen ik terug kwam trof ik het volgende aan: zie plaatje. Mijn SII was uit en ik krijg hem tot op heden niet meer aan de praat. Hij doet helemaal niks meer: niet opstarten, niet opladen, batterij er een tijd uitlaten helpt niet. Ik lijkt hem vakkundig om zeep geholpen te hebben

Wie kan mij helpen?

Bijlage:

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 augustus 2013
  • 10:39

krijg je hem nog in de download modus nadat je de batterij er even uit hebt gehad?

LeonardoT

LeonardoT

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2013
  • 10:55

nanders
krijg je hem nog in de download modus nadat je de batterij er even uit hebt gehad?

Nee, hij reageert op geen één knop. Ik zou bijna zeggen dat de accu het heeft begeven, maar dan zou hij toch wel moeten opstarten als ik hem aan netstroom hang? Hij wordt ook niet warm o.i.d.

nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 augustus 2013
  • 11:24

opstarten zal ie niet meer doen na zo'n foutmelding in odin. Maar download modus zou nog wel moeten lukken met de knoppencombinatie of evt. JIG. Als dat allemaal niet lukt dan kan alleen een sasmung service punt je helpen denk ik.

LeonardoT

LeonardoT

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2013
  • 11:54

De knoppencombinatie werkt dus niet Ik heb even gegoogeld om te kijken wat een jig is. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Verkopen ze dat in elke telefoonwinkel? Of waar anders?

nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 augustus 2013
  • 12:05

nee normale winkels verkopen die niet. Over het algemeen wordt deze zelf in elkaar geknutseld (het is niets meer dan een weerstandje verbonden via een micro-usb stekkertje) door mensen en verkocht via marktplaats voor een paar euro. Zo heb ik de mijne ook gekocht. BV http://www.marktplaats.nl/a/telecommunicatie/mobiele-telefoons-software/m700889340-download-mode-usb-jig-unbrick-samsung-galaxy-s2-gio-ace-etc.html

Stef_ja

Stef_ja

• Lid sinds 19 maart 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 maart 2014
  • 16:37

@ L00n3y
Weet je zeker dat re-partition aangevinkt moet zijn??? bij sammobile staat het anders:

(copy/paste)

Instructions
Extract (unzip) the firmware file
Download Odin v3.09
Extract Odin zip-file
Open Odin v3.09
Reboot phone in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
Connect phone and wait until you get a blue sign in Odin
Add the firmware file to AP / PDA
Make sure re-partition is NOT ticked
Click the start button, sit back and wait a few minutes

Bewerkt (19 maart 2014 16:37)
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 19 maart 2014
  • 18:30

re-partition moet je niet aanvinken .dat is enkel met een pitfile

L00n3y

L00n3y

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 355
  • Reputatie 0
  • 16 april 2014
  • 10:06

Stef_ja
@ L00n3y
Weet je zeker dat re-partition aangevinkt moet zijn??? bij sammobile staat het anders:

(copy/paste)

Instructions
Extract (unzip) the firmware file
Download Odin v3.09
Extract Odin zip-file
Open Odin v3.09
Reboot phone in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
Connect phone and wait until you get a blue sign in Odin
Add the firmware file to AP / PDA
Make sure re-partition is NOT ticked
Click the start button, sit back and wait a few minutes

Ik sta er 100% achter dat het vinkje aan-gevinkt moet worden. Custom roms willen nog weleens een andere partition gebruiken waar stock android niet (goed) mee overweg kan. Als je switched van custom naar stock rom is dit ALTIJD aan te raden !

Android liefhebber sinds de Samsung Galaxy S 1.

Samsung Galaxy S 1, 2, 3 & 4 in bezig gehad.
Nu trotse eigenaar van een LG Nexus 5.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren