Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bermie92

bermie92

• Lid sinds 21 november 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 21:46

Goedenavond,

Ik ben qua smartphones een echte beginneling. Ik heb vorige maand een Galaxy SII i9100 gekocht als allereerste smartphone. Ik ben na een maand op zoek gegaan naar een adblocker want het werd me allemaal wat te gortig. Toen kwam ik in de android markt een adblocker app tegen, maar er werd wel vermeldt dat je telefoon dan ge-root zou moeten zijn.

Nu ben ik op het XDA forum een hele hoop tegengekomen, ik heb een topic gelezen met een beginners guide waar stap voor stap uitgelegd wordt wat ik moest doen, dat is deze topic:

And then there was ROOT ! - xda-developers

Alles ging goed, tot aan deze stap:

“- Press ”Start“. ODIN you should now be flashing the kernel, and the device should reboot.”

Mijn telefoon startte dus helemaal niet meer op, het enige wat er nu gebeurt is dat ik een geel driehoekje zie bij het opstarten en daar blijft hij op staan. Recovery mode van de telefoon werkt niet meer, ik kan nog wel in download mode.

Na een hoop zoeken was grotendeels het antwoord dat ik mijn apparaat weer moest flashen met een originele ROM.
Deze ROM heb ik hier uit gehaald:

Official i9100 Firmwares KG, KH1/2/3/4, KI1/2/3/4/8, KJ1/2/3 Download - xda-developers

en deze gedownload:

XWKDD

Firmware info
PDA:XWKDD
PHONE: XXKDH

Build date: 26/04/2011

Odin gaf aan dat het flashen succesvol verliep, maar het haalde vrij weinig uit. Als ik hem nu opnieuw probeer hangt hij in het midden van het proces ergens vast.

Ik weet niet meer wat ik moet doen vanaf dit punt, als een stock ROM niet meer werkt en mijn telefoon start nog steeds niet op, hoe moet ik dan verder? Hopelijk weet iemand er iets van af.

Bewerkt (21 november 2011 21:46)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 22:15

Aangezien je de rom ook al geprobeerd hebt te vervangen is het nu een optie om de androidmeda rom er eens op te zetten. In de hyperdroid-androidmeda topic hier in het sgs2 forum vindt je alles wat je moet weten.
En geen zorgen…zolang je download mode het doet kan je de boel altijd weer repareren.

Bewerkt (21 november 2011 22:15)

Samsung Galaxy S8+

bermie92

bermie92

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 22:35

Hartelijk dank voor je antwoord! Ik zal eens naar de androidmeda rom kijken.
Even ter informatie, ik heb mijn vraag namelijk ook op het XDA forum gepost;

Ik ben doorverwezen naar de laatste firmware update voor de Galaxy S2;

XWKJ3
Android 2.3.5

This package has: PDA: XWKJ3| Modem/phone: XXKI3| CSC: XEUKH2

Ze hebben tegen me gezegd dat ik deze rom moest flashen en daarna in recovery mode moest opstarten.
Het is me gelukt deze rom te flashen maar zonder resultaat. Het gele driehoekje blijft waar het is en recovery mode werkt nog altijd niet. Wel is de counter omhoog gegaan naar 3…

Hij ligt hier naast me in normale modus met de usb kabel er nog in en hij laat een donkergrijze batterij zien waarvan het laadcirkeltje klaarblijkelijk halverwege vast hangt. Dit is toch geen slecht teken hopelijk?

Download mode start wel gewoon op. Ik ga even wat research doen n.a.v. je post.

EDIT:

Je hebt in de androidmeda topic een instructielijst gemaakt met wat te doen.

Daarin heb je aangegeven dat:

* Na een seconde of 30 is het flashen klaar en zal je toestel weer opnieuw opstarten in de gewone opstart modus.

Dit is dus niet het geval. Wat ik ook flash, hij start niet meer op. Maakt niet uit of het nou een custom rom is of eentje met de originele firmware, ik kom niet voorbij dat gele driehoekje.

Bewerkt (21 november 2011 22:35)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 22:48

Die gele driehoek (onderin het scherm met uitroepteken) blijft omdat die driehoek aangeeft dat je geen originele kernel op je toestel hebt.
Zou je een originele kernel flashen dan is de gele driehoek weer weg.
De teller zal echter wel op 3 blijven staan, je hebt immers 3x een niet originele kernel geflashed.
Deze kun je weer resetten dmv de bekende JIG.

Beiden zijn overigens niet erg en hebben geen invloed op het functioneren van je toestel.
Als je toestel niet opstart dan ligt dat aan iets anders.

Bewerkt (21 november 2011 22:48)

Samsung Galaxy S8+

bermie92

bermie92

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 23:04

Als het goed is heb ik dit al geprobeerd. Ik ben naar deze topic gegaan van het officiële XDA forum:

Official i9100 Firmwares KG, KH1/2/3/4, KI1/2/3/4/8, KJ1/2/3 Download - xda-developers

Met als betiteling:
Official i9100 Firmwares
Iemand van XDA heeft mij dan ook doorverwezen naar die topic en heeft mij gezegd welke ik zou moeten downloaden.
Dit was dus de

XWKJ3
Android 2.3.5

die ik in mijn 2e post had vermeldt. Deze installeert dus wel gewoon maar bij het herstarten van mijn telefoon krijg ik tóch weer die driehoek in beeld. Dit is, als ik XDA mag geloven, officiële firmware.

Als een officiële firmware kernel het probleem niet op lost, is er dan nog iets wat ik kan doen? Ik vrees namelijk toch het ergste…

De teller maakt me dan echt niet uit wat dat betreft.
Ik weet verder ook niet of je hier überhaupt aan doet, maar ik wil anders wel een afspraak maken dat je een keer via teamviewer en webcam zelf kan kijken? Ik kan hiervoor ook wel een kleine betalingsregeling maken, mocht het allemaal lukken.

Bewerkt (21 november 2011 23:04)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 23:21

Ik begrijp dus dat je toestel niet meer opstart in de gewone normale gebruikssituatie ?

(Ik ben er overigens vandoor nu…morgen weer vroeg op…maar ik lees het morgen wel. En nogmaals ‘dont worrie’…)

Bewerkt (21 november 2011 23:21)

Samsung Galaxy S8+

bermie92

bermie92

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 23:25

Dat klopt, hij is niet meer te gebruiken in de normale modus. Ik ben mijn drang voor het rooten van mijn telefoon dan ook allang kwijt, ik zou alles wel weer willen hebben zoals het was toen ik hem had gekocht…

En dat is goed hoor, hahaIk zal zodra ook maar eens proberen te slapen. Je stelt me wel erg op m'n gemak moet ik zeggen, bedankt daarvoor! Ik maak me nu ongerust omdat ik geen verstand van zaken heb en omdat de normale oplossingen al niet gewerkt hebben…

Bewerkt (21 november 2011 23:25)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 22 november 2011
  • 06:50

Als je vanavond tijd hebt dan gaan we er even goed voor zitten

Bewerkt (24 april 2013 13:44)

Samsung Galaxy S8+

AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 22 november 2011
  • 17:20

Stuur me maar even een pm wanneer je tijd hebt. Dan krijg ik vanzelf een notificatie dat je online bent.

Samsung Galaxy S8+

bermie92

bermie92

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 22 november 2011
  • 17:33

Ik heb vanavond alle tijd om het eens goed door te spitten. Hopelijk heb je nog trucjes en methodes!
Misschien helpt het als ik een link plaats naar mijn topic op XDA, dan zie je de potentiële oplossingen die mensen hebben verzonden…

Galaxy won't start up, stuck at yellow triangle - xda-developers

Eentje heeft het er nu over dat ik mijn android SDK opnieuw moet installeren en daarna weer met dezelfde officiële firmware rom moet flashen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren