Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bastijn

Bastijn

• Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 3 november 2011
  • 22:33

Beste allemaal,

Mijn toestel werkt sinds kort niet naar behoren. Het is niet 1 bepaald probleem maar ik heb het gevoel dat het allemaal met de batterij te maken heeft of de kabel ingang van de telefoon. Ik zal ze eens proberen uit te leggen:

- Probleem 1: Het toestel kan ik niet meer uitzetten. Wanneer ik hem uitschakel gebeuren er 2 dingen. Of het toestel start meteen opnieuw op. Of hij start niet opnieuw op, maar krijg ik een melding te zien met uitroepteken en een soort van temperatuurmetertje afwisselend met alleen de batterij (zie de eerste 2 plaatjes). Wanneer ik de melding krijg te zien dan kan de telefoon niet opgestart worden of bv in downloadmode worden gezet. Dit kan alleen wanneer ik de telefoon oplaad of wanneer hij aangesloten is op de computer (dus wanneer er een kabel in zit).

- Probleem 2: wanneer ik hem savonds aan de oplader leg en en smorgens wakker wordt staat er een melding dat ie volledig is opgeladen. Wanneer ik hem vervolgens uit de oplader haal blijft deze melding staan. Heel de dag. Dus de batterij loopt leeg en toch blijft die melding staan. Krijg de melding overigens ook niet weg. (zie 3e plaatje)

- Probleem 3: Batterij status, soms loopt het batterij verloop volledig naar beneden in een verticale lijn. En de tijden kloppen niet, hij zegt dat ie aant opladen is, maar is helemaal niet.

Ik vond zelf die melding van dat temperatuur metertje erg apart. De rest kan weleens voorkomen, maar bij mij is het structureel. Wat ik al geprobeerd heb is het volgende: Factory reset gedaan… andere originele kernel erop gezet. Andere costum rom erop gezet. Met andere woorden ik weet het niet meer… momenteel loop ie op een litening rom

Sta op het punt een jig aan te schaffen en hem in originele staat terug te flashen en op te sturen, of iemand moet het probleem herkennen en een gouden tip gevenheel verhaal maar toch…

Alvast bedankt!

groeten

Bewerkt (3 november 2011 22:33)
redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 3 november 2011
  • 23:07

Ziet er idd vreemd uit en ook nog nooit eerder gezien.
Heb je mss een andere batterij geprobeert?
Want ik denk niet dat batterystats wipen veel zin heeft in dit geval

Bewerkt (3 november 2011 23:07)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

beast

beast

• Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 640
  • Reputatie 0
  • 3 november 2011
  • 23:14

redmaner;234708
Ziet er idd vreemd uit en ook nog nooit eerder gezien.
Heb je mss een andere batterij geprobeert?
Want ik denk niet dat batterystats wipen veel zin heeft in dit geval

Ziet er idd heel vreemd uit dit heb ik nog nooit gezien…..

Bewerkt (3 november 2011 23:14)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 3 november 2011
  • 23:19

Helaas herken ik je verhaal niet.
Wat ik mij afvroeg is, wanneer je dat temperatuurmetertje ziet, zoals op het eerste plaatje, is je toestel dan ook warm…met name aan de bovenkant ?
Het plaatje wat je ziet wil normaliter zeggen dat je toestel een kritieke warmte heeft bereikt. Dat je toestel daarna niet meer opstart kan komen omdat het een soort van beveiliging is zodat je toestel eerst kan afkoelen.
Maar mijn vraag….wordt je toestel ook echt warm….zou ik graag even van je willen weten.

Wordt hij nou ook echt warm dan kan dat weer corresponderen met je overige plaatjes, die van die steile daling in die grafiek.

Nou zijn er, toen de sgs2 net uit was, meer verhalen geweest over toestellen die onverklaarbaar warmer werden en Samsung heeft daar ook toen via firmware e.e.a. aan proberen op te lossen. Nou dacht ik dat de litening rom ook al met die update voorzien was, maar de litening rom loopt vreselijk achter op de huidige releases en er is een reeele kans dat een nieuwere versie het beter onder controle heeft.

Die sterke daling in je batterij grafiek herken ik wel. Niet dat mij dit ‘zomaar’ gebeurd. Maar wanneer ik experimenteel bezig ben met allerlei dingen op mn toestel en het loopt een keer mis dan merk ik wel een sterke toename in warmte…met name linksboven ter hoogte van de frontcam…en dat resulteerd ook altijd in een enorme daling in de batterij grafiek.
Wanneer ik mijn ‘experiment’ weer ongedaan maak dan zijn de problemen ook weg en zakt die warmte ook weer snel.

Ik kan je niet van een sluitend advies voorzien. Maar hopenlijk kan je iets met mijn verhaal…..

Bewerkt (3 november 2011 23:19)

Samsung Galaxy S8+

Bastijn

Bastijn

• Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 13:39

Nee, van warmte heb ik helemaal geen problemen… Hij is in het verleden ook niet warm geweest, dus daarom vond ik het ook zo raar… Maar ik had de litening rom erop gezet nadat ik de problemen had met een stock rom van samsung.. Kijken of die dezelfde melding zou geven wat dus het geval is. Ik krijg het vermoeden ook dat de telefoon niet door heeft wanneer hij wordt opgeladen en wanneer niet… Krijg ook vaak de melding mtp initialisation terwijl ik er helemaal geen kabel in heb gestopt of iets dergelijks.. Misschien dat de ingang verstoord is, of dat de telefoon niet herkend wanneer dat het geval is of zo?…

Bewerkt (4 november 2011 13:39)
beast

beast

• Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 640
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 13:50

Bastijn;234890
Nee, van warmte heb ik helemaal geen problemen… Hij is in het verleden ook niet warm geweest, dus daarom vond ik het ook zo raar… Maar ik had de litening rom erop gezet nadat ik de problemen had met een stock rom van samsung.. Kijken of die dezelfde melding zou geven wat dus het geval is. Ik krijg het vermoeden ook dat de telefoon niet door heeft wanneer hij wordt opgeladen en wanneer niet… Krijg ook vaak de melding mtp initialisation terwijl ik er helemaal geen kabel in heb gestopt of iets dergelijks.. Misschien dat de ingang verstoord is, of dat de telefoon niet herkend wanneer dat het geval is of zo?…

Als je nu eens een andere rom erop zet mss helpt dat kan zijn dat er bij de installatie iets verkeerds is gegaan..

Bewerkt (4 november 2011 13:50)
redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 4 november 2011
  • 14:15

Kun je niet gewoon een andere batterij proberen.
We kijken nu alleen maar naar software maar mss is het wel de hardware

Bewerkt (4 november 2011 14:15)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

Bastijn

Bastijn

• Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 4 november 2011
  • 15:01

Andere batterij heb ik nog niet geprobeerd.. Kan het geen kwaad als ik batterij van de sgs1 erin doe? neem aan van niet he… @beast, ik had dus een stock rom erop zitten, daarmee begonnen de problemen, toen andere kernel erop gezet… bleef hetzelfde, toen factory reset gedaan, bleef hetzelfde.. uiteindelijk litening costum rom erop gezet, nog hetzelfde probleem… Eind van de middag zal ik er een andere batterij in doen… hou jullie op de hoogte en bedankt voor de reacties…

Edit: het heeft niet geholpen…

Bewerkt (4 november 2011 15:01)
Yoes

Yoes

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 november 2011
  • 00:07

Beste Bastijn,

Op het moment van het lezen van jouw problemen herstarte ik mijn SG S2. En wat gebeurd er, precies de problemen die jij ook ervaren hebt. Dit is voor mij al de 2e keer dat het gebeurd sinds vorige week. Ik heb het gevoel dat dit allemaal komt door de firmware update 2.3.5 gingerbread die ik die ik een maand heb volgens mij. Ook is sinds de laatste update elke dag is er een sterke daling te zien in de batterijduur, ik mag blij zijn als mijn telefoon 1 dag mee gaat en dan doe ik er geen gekke dingen mee.

Misschien weet je er al wat meer over of iemand anders? Of tips hoor ik graag.

Alvast bedankt, groetjes

Bewerkt (10 november 2011 00:07)
Bastijn

Bastijn

• Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 10 november 2011
  • 17:31

Oke, was thuis aan het wachten voor de usb jig om de telefoon helemaal weer in originele toestand te brengen. Probleem 2 en 3 heb ik nog niet getest. Probleem 1 blijft hetzelfde. Wanneer de telefoon niet aan de oplader zit dan start hij opnieuw op wanneer ik hem probeer uit te zetten. Wanneer wel aan de oplader en ik zet hem uit krijg ik oplaadbalkje te zien. Wanneer ik de oplader op dat moment er weer uit trek, dan komt het thermometertje met diehoek weer tevoorschijn afwisselend met het oplaadbalkje.

Dus ga hem opsturen.. Laat wel weten hoe het afloopt… Verder weet niemand hier iets meer over?

Bewerkt (10 november 2011 17:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren