Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Peekstra

Peekstra

• Lid sinds 12 oktober 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2011
  • 11:14

Ik heb grote problemen met het gebruik van mijn 32GB sd kaartje. Het is de bedoeling om hem te vullen met muziek maar na een aantal GB erop te hebben gezet gaat het kaartje “offline” en staat er dat hij blanco is en geformatteerd moet worden.

Ook na een reboot is de sdcard unavailable maar als je de batterij er uit haalt ziet hij hem daarna gewoon weer. Ga je dan weer door met het plaatsen van bestanden gebeurd weer precies hetzelfde.

Ik heb inmiddels het ICIDU kaartje vervangen door eentje van SANDISK. Ook heb ik mijn telefoon met KIES geflasht naar 2.3.5 (alles stock dus) maar dat helpt niet.

Heeft iemand nog suggesties hoe ik dit probleem kan verhelpen?

bedankt!

Bewerkt (23 oktober 2011 11:14)
Cyruzzz

Cyruzzz

• Lid sinds 04 oktober 2011
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2011
  • 16:42

ik heb zelf ook veel problemen gehad met een SD kaartje, mijne bleek chineese troep te zijn en na de aanschaf van een SANDISK kaartje was het opgelost. Ik had alleen problemen dat al mijn bestanden onlesbaar werden op het kaartje na het overzetten.

Wat je kan proberen is om het kaartje te formateren via je telefoon. En de bestanden niet allemaal in één keer te verplaatsen naar je SD kaartje. Verder kun je hem eens proberen op een andere manier aan te sluiten, dus via een kaartlezer of een andere telefoon. Dan kan je misschien het probleem achterhalen!

Succes en sterkte, ik weet hoe frustrerend het kan zijn!

Bewerkt (23 oktober 2011 16:42)
Peekstra

Peekstra

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2011
  • 21:08

Ja, ik heb veel rampen verhalen gehoord over slechte kaartjes bij Ebay dus heb ik de eerste kaart gewoon hier in de winkel gekocht. Toen die problemen gaf heb ik expres een sandisk gekocht, ook bij gewoon bij een Nederlandse winkel. Met beide kaartjes is weinig mis want op mijn pc kan ik ze probleemloos vol schrijven.

Android bevat duidelijk een paar lelijke bugs, compleet crashen op een non-root storage volume is onacceptabel en het verbaast me dat dit soort fouten nog in versie 2.3.5 zitten.

Tsja, dat wordt dan beetje bij beetje de kaart vol zien te krijgen. Jammer dat er niet ergens een logfile te achterhalen valt zodat dit soort dingen richting ontwikkelaars kunnen.

Bewerkt (23 oktober 2011 21:08)
Peekstra

Peekstra

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 12:09

Het probleem is opgelost!

Ondanks dat ik bij een goede leverancier besteld had bleek het kaartje toch niet in orde te zijn, het was een nep exemplaar!

Via deze thread How to validate authenticity of 32GB micro sdhc ca… - SanDisk Forums, Welcome! kreeg ik het vermoeden dat het kaartje niet in orde was.

Ik heb daarna contact opgenomen met sandisk support die onmiddelijk reageerden en via foto's officieel bevestigden dat het een vervalsing betrof.

Daarna heb ik contact opgenomen met de leverancier en die heeft het kaartje keurig omgeruild voor een goed exemplaar.

Dus ik kan iedereen met sdcard problemen aanraden om na te gaan of het een vervalsing betreft of niet. De producenten willen hier graag bij assisteren omdat ze hier veel hinder van ondervinden.

Een nep exemplaar heeft minder geheugen en bij het vullen begint hij na een bepaalde hoeveelheid weer bij 0. Hierbij raakt het filetable in de war en begint de ellende.

Bewerkt (18 november 2011 12:09)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren