Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 21:49

Sinds een tijd alweer draai ik deze Androidmeda Hyperdroid rom en ik ben er zeer tevreden over.
Zo tevreden zelfs dat ik heb besloten er maar eens een topic aan te wagen hier op AndroidWorld.

* De makers van deze rom zijn tevens ook de makers van de bijbehorende Androidmeda DNR kernel en dat kom je in custom-rom-land niet zo heel veel tegen.
* Het voordeel dat ik hieruit haal is dat de kernel en rom prima op elkaar zijn afgestemd.
* JKay deluxe themes is ook volledig geintergreerd in de rom. Dus na het flashen van de rom hoef je niet los de jkay nog eens te flashen.
* Zelf de rom verder themen is dmv het toevoegen van de VillainRomThemer (VRtheme) een fluitje van een cent. Zelfs diegene die nog nooit een rom gethemed hebben kunnen vrij eenvoudig systeem apk's maar ook gedownloade apk's themen. Hoe dat in zijn werk gaat leg ik in een andere thread uit.
* OTA updater ingebouwd zodat updates en nieuwe versies direkt gedownload kunnen worden.

Downloads en howto in de volgende post

Bewerkt (20 oktober 2011 21:49)

Samsung Galaxy S8+

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 21:49

De benodigde bestanden:
De laatste romversie:Hyperdroid Androidmeda V7
Let op, deze V7 versie is een Wipe versie dus zal alle data van je toestel verwijderd worden.
Maak backups als je belangrijke data weer terug wilt kunnen zetten.

Changelog van V7
xda-developers - View Single Post - -HyperDroid Androidmeda v6.1.17**No Strings Attached**(31/01/2012)

Flashen van de rom

Flashen vanuit een CWM kernel
Let op! Kom je vanaf Cyanogenmod 7 dan moet je eerst een stock rom met repartition (pitfile) op je toestel zetten. CM7 heeft een andere partitiestruktuur waardoor deze rom problemen gaat geven als je dit niet eerst weer goed zet.
De makkelijkste, en snelste manier om deze rom te flashen is vanuit cwm recovery.
De rom heeft ook al de juiste androidmeda kernel dus die wordt ook meteen meegeflashed.

Siyah Kernel.
Met deze kernel hebben wij goede ervaringen in combinatie met speed en batterij-duur.Androidmeda komt standaard met de Androidmeda kernel maar mocht je de Siyah kernel eens willen proberen dan kun je deze downloaden via onderstaande link.
SiyahKernel for SGS2 | “One kernel to rule them all”

Phenomenal Kernel.
Een nog betere kernel is de Phenomenal kernel. Zeer goede batterijverhoudingen en prima prestaties.
Uitstekende kernel, maar heeft wel meer beperkingen dan bv Siyah (geen bootanimatie…)
Phenomenal - xda-developers

Bootanimatie aktiveren op de Phenomenal Kernel.
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/25265-rom-kernel-androidmeda-hyperdroid-5-2-21-update-04-01-2012-a-159.html#post260322

App Deleter
Ik heb een nieuwe versie van de App deleter online geplaatst.
http://dl.dropbox.com/u/12945350/Software/App_Deleter_AVS.zip

Succes!

Bewerkt (20 oktober 2011 21:49)

Samsung Galaxy S8+

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 21:50

Wat zijn Surgeon scripts en wat is VRtheme nou precies ?

VRthemeis bedacht door een aantal mensen op XDA met als belangrijkste doel het themen van een rom simpeler en sneller te maken.
Vanwege de veelvuldige updates die samsung heeft uitgebracht, en nog steeds uitbrengt, was het ‘ouderwets’ themen van een nieuwe release steeds een heleboel werk en kostte veel tijd. Om dit proces sneller te maken heeft men een manier bedacht waarmee je de rom (systeem apk's) en gewone apps makkelijker kunt themen.
Omdat het zo simpel is, is het zelfs voor ons als niet rom-bakkers ook een eitje om zelf onze eigen apps te themen en zo ons toestel helemaal naar eigen smaak te customizen.

In het kort gaat het als volgt in zijn werk:
De basis voor deze manier van themen is een flashable zip die je via cwm kunt flashen op je toestel.
In deze zip plaats je alle onderdelen, plaatjes van de apk's die je wilt themen. Dus in plaats van dat je de apk zelf handmatig aanpast hoef je alleen maar die items in de zip te zetten die je wilt veranderen. Tijdens het flashen van de zip wordt automatisch de juiste apk's aangepast en een originele backup van de apk wordt op sdcard neergezet (voor als je toch weer de originele terug wilt)

Voor deze rom zijn er een aantal van dit soort thema zips verkrijgbaar die kant en klaar zijn en direkt op je toestel geflashed kunnen worden.
Wil je meer weten, pak zo'n zip dan eens uit naar je pc en kijk hoe ze de apk's themen. Het principe is vrij simpel.

De Surgeon scripts zijn feitelijk van die flashable zips waarin het VRtheme principe gehanteerd wordt.
Deze scripts zijn verder nog uitgebreid met andere dingen zoals bv een aanpassing van je scherm DPI, het flashen van een opstartlogo of diverse tweaks.
Onderstaande downloads zijn allemaal surgeon scripts die je zonder aanpassingen direkt kunt flashen op je toestel.

Screenshots van diverse Surgeon theme scripts

Downloads:
Alle Surgeons en Androidmeda themes worden vanaf Androidmeda 4.0 gedownload en geinstalleerd via de Androidmeda Parts tool te vinden in “Menu/Instellingen”

Extra Themes
Onderstaande thema's zijn thema's die door gebruikers zijn ontdekt en die probleemloos kunnen draaien op de Androidmeda Rom.

ICE CREAM SANDWICH
https://sites.google.com/site/vertumusworld/

Bewerkt (20 oktober 2011 21:50)

Samsung Galaxy S8+

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 21:52

Voor Hyperdroid V7.0.0 ROM
Hierbij stel ik mijn eigen thema ook beschikbaar voor diegene die hem eens willen proberen.

Changelogs zichtbaar tijdens het flashen.

Veel plezier van dit thema!

Download
Alleen voor Hyperdroid v7 rom!

☻ MetallicaBlue V10

Met dank aan:
Hero88 voor het maken van de gfx voor het blauwe gordijn. (Esther1801 en Tjap bedankt voor het mogen gebruiken ervan.)
Tjilitjap voor de perfecte know-how in de en re-compilen.
Amarullz voor zijn Aroma installer.

Bewerkt (20 oktober 2011 21:52)

Samsung Galaxy S8+

Remi

Remi

• Lid sinds 15 mei 2010
  • Berichten 149
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 23:14

Heeft de ROM bij een nieuwe installatie al een bepaald thema, of is het vrij stock? Screenshots?

Bewerkt (20 oktober 2011 23:14)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 23:24

Remi;229509
Heeft de ROM bij een nieuwe installatie al een bepaald thema, of is het vrij stock? Screenshots?

Redelijk stock alhoewel JKay v12 er al wel direkt op staat. Dus je hebt een stock look met alle geneugten van de Deluxe Jkay (10 snelkoppelingen in de notif bar, samsung of aosp lockscreen zelf naar je eigen hand aan te passen.
Ook zijn er een paar custom themes waar ik aandacht aan zal besteden.

Hoe dat allemaal zit en werkt leg ik morgen even verder uit bovenin de posts

Bewerkt (20 oktober 2011 23:24)

Samsung Galaxy S8+

Yasinn09

Yasinn09

• Lid sinds 18 mei 2011
  • Berichten 56
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 10:01

Na lange tijd cm7 te hebben gebruikt wou ik toch even een andere rom uitproberen. Toen ik las hoe tevreden AVS over deze rom was besloot ik hem toch maar even te proberen.
Alles ging prima tot dat ik mijn telefoon opnieuw startte en een melding kreeg van android.proces.acore is onverwachts gestopt.
Geen tijd om het uit te vogelen dus toch maar weer de backup terug gezet, vond het wel jammer opzich

Bewerkt (21 oktober 2011 10:01)
albertholl

albertholl

• Lid sinds 30 november 2010
  • Berichten 723
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 12:30

Ik kom van CM, ik was het een beetje beu dat dingen dan weer wel, dan weer niet werkte.
Na het lezen van positieve bericht van AVS, Hyperdroid-Androidmeda erop gezet.
Uit gewoonte een volledige wipe uitgevoerd en instructie gevolgd. Met dank aan AVS.
Op XDA vindt ik de beschrijving en uitleg erg verwarrend.
Ondanks dat de installatie probleemloos verliep, toch een paar problemen:
Wakker worden via Home wekt niet (misschien instelling)
App Tasker werkt niet….start niet eens op.
Titanium Backup geeft ook veel problemen….diverse system en user apps hebben een forced close.

Hyperdroid-Androidmeda opnieuw geïnstalleerd zonder wipe…nog steeds de zelfde problemen.

Bewerkt (21 oktober 2011 12:30)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 12:35

albertholl;229649
Ik kom van CM, ik was het een beetje beu dat dingen dan weer wel, dan weer niet werkte.
Na het lezen van positieve bericht van AVS, Hyperdroid-Androidmeda erop gezet.
Uit gewoonte een volledige wipe uitgevoerd en instructie gevolgd. Met dank aan AVS.
Op XDA vindt ik de beschrijving en uitleg erg verwarrend.
Ondanks dat de installatie probleemloos verliep, toch een paar problemen:
Wakker worden via Home wekt niet (misschien instelling)
App Tasker werkt niet….start niet eens op.
Titanium Backup geeft ook veel problemen….diverse system en user apps hebben een forced close.

Hyperdroid-Androidmeda opnieuw geïnstalleerd zonder wipe…nog steeds de zelfde problemen.

Standaard staat de homebutton knop voor unlocken uit. Deze kun je weer aanzetten door
deze zip te flashen: Hyperdroid
Die zorgt ervoor dat je weer wel met de home kunt unlocken.

Je probleem met Tasker begrijp ik niet. Ik gebruik Tasker zelf ook en die loopt gewoon uitstekend.
Titanium geeft hier ook geen problemen.

Misschien even de dalvik cache wipen om te zien of dat die fc's oplost ?

Bewerkt (21 oktober 2011 12:35)

Samsung Galaxy S8+

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 12:38

Yasinn09;229594
Na lange tijd cm7 te hebben gebruikt wou ik toch even een andere rom uitproberen. Toen ik las hoe tevreden AVS over deze rom was besloot ik hem toch maar even te proberen.
Alles ging prima tot dat ik mijn telefoon opnieuw startte en een melding kreeg van android.proces.acore is onverwachts gestopt.
Geen tijd om het uit te vogelen dus toch maar weer de backup terug gezet, vond het wel jammer opzich

Ik denk dat het dan toch aan de combi cm7 en deze rom ligt.
Misschien voordat je van cm7 naar deze rom gaat even een rom met repartition (pitfile) gebruiken. Volgens mij veranderd cm7 de partitiestruktuur van het toestel en heb je daarom (evenals de post hierboven) zoveel problemen met androidmeda.

Bewerkt (21 oktober 2011 12:38)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren