Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

senzje

senzje

• Lid sinds 11 oktober 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 20:59

Beste allemaal,

ik heb een dringende vraag aan mijn androidgenoten. Ik heb vandaag een interview gehouden en deze gefilmd met mijn Samung Galaxy S2. Ik heb hem toen niet op full HD gezet maar op 720p omdat ik zo langer op kan nemen. Als ik de details bekijk op mijn telefoon is het bestand 4GB groot, resolutie 1280x720 en de indeling is video/3gpp. Nu zette ik hem dus op mijn laptop maar wat blijkt; het bestand kan niet worden afgespeeld. Ik heb VLC media player gebruikt, Windows Media Player, Quick time player, geen van allen speelt hem af. Ik heb ook enkele converters gedownload en geprobeerd het bestand om te zetten naar avi, maar ik kan het bestand niet converteren. Het bestand wordt niet herkend en kan hem dus nergens openen/in converteren. Op het moment dat het bestand op de computer staat is het een MP4-bestand trouwens. Ik heb enkele kortere filmpjes op mijn laptop staan die ik ooit heb gemaakt met de S2 in full HD en deze kunenn wel gewoon afgespeeld worden met VLC player.
Mijn vraag is dus: Heeft iemand de gouden tip? Enig idee? Het zou me onwijs helpen aangezien ik het (snel) nodig heb! Alvast bedankt,

Groeten Remco

Bewerkt (11 oktober 2011 20:59)
minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 11 oktober 2011
  • 21:22

Veelal een probleem met codecs..
Misschien kun je hier wat mee
How to Install a Windows Media Player MP4 Codec

Bewerkt (11 oktober 2011 21:22)
senzje

senzje

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2011
  • 01:47

Ja dat dacht ik ook, maar over het algemeen speelt VLC player toch alles af. Ik heb er althans nog nooit problemen mee ondervonden en ik denk het merendeel van de forumbezoekers hier niet. Ik hoopte eigenlijk dat er iemand was die hetzelfde probleem heeft gehad, maar deze wel op heeft kunnen lossen..
Bedankt voor the reactie tho!

Bewerkt (12 oktober 2011 01:47)
Samgs2

Samgs2

• Lid sinds 07 oktober 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2011
  • 07:16

Je zou ook eens TS_muxer Gui kunnen proberen om het formaat om te zetten naar avchd, een andere optie is om het bestand om te zetten met AVCHDCoder of Multiavchd of met MakeMkv beta naar mkv. Als het met die programmas niet lukt zou je ook nog Xvid4Psp kunnen proberen. Zijn allemaal gratis programma'ssucces

Bewerkt (12 oktober 2011 07:16)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 12 oktober 2011
  • 08:50

Zou je bestand beschadigd geraakt kunnen zijn tijdens de overdracht naar de laptop? Aangezien je eerder opgenomen filmpjes wel kunt afsprelen op de laptop.

Bewerkt (12 oktober 2011 08:50)
wallenburg

wallenburg

• Lid sinds 12 oktober 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2011
  • 20:13

Mij is het totaal duister wat het probleem is.
Ikzelf bezit ook de Galaxy SII en zie op mijn GSM dat het een *.mp4 bestand is zowel 1080 als 720 opnames. Zet ik deze naar mijn PC over dan zijn beide met Windows 7 en de Windows mediaplayer te bekijken totaal geen probleem. Ik heb geen speciale codecs in Windows 7 gezet.
Zowel met software 2.3.3 als de nieuw geinstalleerde 2.3.4 versie geen probleem.

Bewerkt (12 oktober 2011 20:13)
stapbeest

stapbeest

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2011
  • 23:07

Anders effe googlen op 3gpp nokia player

Bewerkt (12 oktober 2011 23:07)
reinierkramer

reinierkramer

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 1220
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2011
  • 23:53

Klinkt mischien te makkelijk maar zet het bestand eens opnieuw op je laptop dus gewoon weer van je telefoon mischien werkt hie nu wel

Bewerkt (12 oktober 2011 23:53)
senzje

senzje

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2011
  • 14:06

Bedankt voor alle reacties. Het is me inmiddels gelukt, maar niet via een ‘normale’ weg. Tijdens de overdracht van het bestand was niks mis gegaan, heb het 2 keer op mijn laptop geprobeerd en op een PC, beide keren niet gelukt. Ik heb dus ook meerdere converters gebruikt, aangezien er honderden, zoniet duizenden zijn, ben ik maar gestopt met het downloaden en het proberen van converters. Op mijn telefoon was het dus een 3gpp bestand en op mijn computer automatisch een MP4 bestand. Ik ben naar een vriend van me gegaan met een iMac en wat bleek; geen enkel probleem, hij kom hem meteen afspelen. Hij gebruikte MPEG stream (volgens mij van QuickTime) en kon hem daarmee ook converteren naar bijvoorbeeld .avi. Dit heeft hij gedaan en nu kan ik hem wel openen op mijn windows pc/laptop. Zelf heb ik nog MPEG stream en QuickTime gedwonload maar ik kon helemaal niets met het bestand, het werd weer niet herkend. Ik weet dus nog steeds niet precies wat het probleem was, en misschien bestaat er een goede converter voor, maar het is voor mij nu opgelost. Ben benieuwd of ik hetzelfde probleem zou hebben als ik in full HD had gefilmd, het leek mij niet uit te maken..

Bewerkt (13 oktober 2011 14:06)
hansschlotter

hansschlotter

• Lid sinds 08 januari 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 00:00

Kan wel filmpje met Samsung Galaxy S2 van 1,3 GB, maar niet van 2,26GB afspelen op mij PC W7.
De 3gpp converters tot nu toe beloven veel, maar doen niets of duur. graag het verlossende bericht. Je zou toch zeggen dat dat hier te vinden is. Bij voorbaat dank.

Bewerkt (24 april 2013 14:01)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren