Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

djvdorp

djvdorp

• Lid sinds 08 augustus 2011
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 16:07

Sinds gisteren is er voor de SGS2 behalve een Nightly-versie van CyanogenMod ook een stable release uitgekomen, namelijk CyanogenMod 7.1. Vanaf nu is CyanogenMod dan ook officieel gesupport op de SGS2 en dit betekend ook dat je nu bugs kunt rapporteren (nightlies geld dat niet voor).

Ik ben mij er van bewust dat er al een CyanogenMod thread bestaat hier (http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/24206-cyanogenmod.html), echter lijkt het mij handig om hier een officieel topic voor aan te maken met diverse relevante vormen van informatie erin, waaronder ook persoonlijke ervaringen met flashen.

Downloads voor de SGS2 (laatst geupdate op 11 oktober 2011):

CM7.1 voor SGS2:
http://download.cyanogenmod.com/get/…yS2-signed.zip

Google apps addon:
http://cmw.22aaf3.com/gapps/gapps-gb…828-signed.zip

Google talk met video addon:
http://cmw.22aaf3.com/gapps/gapps-gb…alk-signed.zip

Officieel XDA topic:
CyanogenMod 7 for the Samsung Galaxy S II :: V7.1.0 (9 Oct 2011) - xda-developers

Installatie:
Zoals een aantal van jullie draaide ik met veel genoegen tot voor kort Lite'ning ROM 6.1. Echter, nu LitePro zowel hier als op XDA (helaas) afwezig lijkt te zijn, besloot ik met de stable versie van CM7 mijn kans eens te wagen. Hieronder de procedure die ik heb gevolgd om vanaf Lite'ning (custom rom) op CM7.1 te komen:

root the device and install clockworkmod recovery.
zet de 3 bovenstaande files (downloads) in de root van je filesystem (gewoon usb verbinding met de pc maken).
ga naar je ClockworkMod Recovery (Volume UP + Home + Power on)
Maak een nandroid backup in cwm recovery mode.
Format the system, data & cache partitions of your device.
wipe data ( factory reset) CWM recovery
install CM + addons via CWM Recovery -> Install zip from SD card -> choose zip from sd card (bovenste optie)

Volgorde van install zip from sd-card is dus:
1) Cyanogenmod zelf
2) nogmaals Cyanogenmod zelf (doe dit echt 2x)
3) google apps addon
4) google talk video addon

(dit doe je via de optie Install from SD-card in CWM recovery)
reboot je toestel. eerste keer laden duurt wat langer, de android op z'n skateboard zie je dan als boot animatie.

Help! Ik heb een bootloop?
Format the system, data & (dalvik) cache partitions of your device.
wipe data ( factory reset) CWM recovery
f
lash de 3 files opnieuw in de goede volgorde zoals hierboven beschreven

Waarom deze moeilijke manier?
Het kan heel simpel via ROM Manager (Premium), echter, dit is afhankelijk van op welke ROM+Kernel je op dat moment zit, en ROM Manager is enkel 100% compatible met de kernel van codeworkx zelf. Daarom is bovenstaande manier aan te raden om de faalkans te verkleinen.

Ik wil mijn CM install updaten?
Maak altijd eerst een Nandroid backup via CWM voor als het fout mocht gaan!!!!
Dit kan weer via CWM recovery zoals hierboven beschreven (download de nightly naar de root van je sd card, flash die weer 2x) of via ROM Manager premium.

ROM Manager premium werkt namelijk wel goed samen met de default kernel van CM7.1 en zou dus zo voor je moeten kunnen updaten.
Hier vind je download links voor CM7 nightlies voor de SGS2, en wat er veranderd is:
CyanogenMod nightlies changelog for Galaxys2

Bewerkt (11 oktober 2011 16:07)
stefan95

stefan95

• Lid sinds 18 juni 2010
  • Berichten 277
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 17:25

Deze dan maar installeren, nog geen bugs?

Bewerkt (11 oktober 2011 17:25)
Yscoboer

Yscoboer

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 248
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 17:50

Als er wordt gezegd dat je een bestand in de root van je SD-kaart moet plaatsen, moet je dus het bestand in /mnt/sdcard plaatsen.

HOE KOM IK DAAR?

Bewerkt (11 oktober 2011 17:50)
djvdorp

djvdorp

• Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 17:50

stefan95;225973
Deze dan maar installeren, nog geen bugs?

Ik heb voorlopig nog nergens problemen mee ondervonden!

Bewerkt (11 oktober 2011 17:50)
djvdorp

djvdorp

• Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 17:52

Yscoboer;225983
Als er wordt gezegd dat je een bestand in de root van je SD-kaart moet plaatsen, moet je dus het bestand in /mnt/sdcard plaatsen.

HOE KOM IK DAAR?

Als je reboot in CWM Recovery en daar Mount options kiest, en dan de onderste (USB mount) zie je je Filesystem gewoon als harddisk gemount bij Deze computer (PC) bij de schijven.. Zelfde als gewoon USB verbinding maken.

Hij moet dus in de root van het filesystem, niet per se in de sd card! (ga dit gelijk corrigeren).
Vervolgens browse je naar die file via:
in CWM recovery -> Install zip from SD card -> choose zip from sd card (bovenste optie)

Bewerkt (11 oktober 2011 17:52)
Yscoboer

Yscoboer

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 248
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 18:05

djvdorp;225985
Als je reboot in CWM Recovery en daar Mount options kiest, en dan de onderste (USB mount) zie je je Filesystem gewoon als harddisk gemount bij Deze computer (PC) bij de schijven.. Zelfde als gewoon USB verbinding maken.

Hij moet dus in de root van het filesystem, niet per se in de sd card! (ga dit gelijk corrigeren).
Vervolgens browse je naar die file via:
in CWM recovery -> Install zip from SD card -> choose zip from sd card (bovenste optie)

Weer bedankt

Bewerkt (11 oktober 2011 18:05)
TimvdSluis

TimvdSluis

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 154
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 18:46

Goed bezig kerel, sticky waard. Miss even een modje contacteren over onze draadjes om te stickyen?

Bewerkt (11 oktober 2011 18:46)
appie2203

appie2203

• Lid sinds 11 oktober 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 19:25

zou graag he how to hiervoor willen hebben van begin tot einde ben hier nog niet zo mee bekend sinds een paar weken heb ik een S2 en ben enorme freak wat dit soort dingen betreft maar wil wel eten how to en de in en outs

Bewerkt (11 oktober 2011 19:25)
Vasters

Vasters

• Lid sinds 08 september 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 19:43

Swype (en woordenboeken) is niet meer aanwezig. Is dat nog te installeren?

Push mail (hotmail) werkt ook niet meer. Ik kan alleen maar een tijd instellen. Bij berichten verwijderen/lezen gebeurd er niks op de server.

Bewerkt (11 oktober 2011 19:43)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2011
  • 19:56

appie2203;226027
zou graag he how to hiervoor willen hebben van begin tot einde ben hier nog niet zo mee bekend sinds een paar weken heb ik een S2 en ben enorme freak wat dit soort dingen betreft maar wil wel eten how to en de in en outs

In principe is de how-to zoals de TS hierboven beschrijft wel goed en duidelijk hoor. Het beschrijft elke stap en zolang je deze stappen opvolgt kom je tot het eindresultaat (alhoewel ik nog niet snap waarom je cm7 twee keer achter elkaar moet flashen…zegt ie er niet bij :p)
Maar een van de eerste stappen is het maken van een cwm backup van je oude rom…en dat is handig voor als je toch niet zo happy bent met cm7. Dan kun je nl direkt weer terug naar hoe je toestel was voordat je cm7 ging flashen.

Lees de stappen eens aandachtig en vraag hier gewoon desnoods even welke stappen/onderdelen je nog niet helemaal duidelijk zijn. Ik denk dat het n.l.meer om de extra info gaat dan de moeilijkheid van de stappen. Want het is echt niet zo moeilijk als de meeste mensen denken maar als je iets niet snapt qua term ofzo dan kan je wat huiverig worden om met het flashen te beginnen.

Bewerkt (11 oktober 2011 19:56)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren