Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

rumour

rumour

• Lid sinds 08 oktober 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2011
  • 09:42

De bovenstaande melding krijg ik als ik probeer in te loggen met Gmail/Market/Maps na een factory reset met m'n Galaxy S2 (Android 2.3.4). Omdat ik problemen had met synchroniseren van Gmail en contacts heb ik een factory reset gedaan, had er toch nog weinig op staan, maar uiteindelijk heeft me dit nog verder terug gezet.

Ik kan geen Gmail account instellen of aanmaken op de telefoon en krijg altijd de melding dat er “geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand” gebracht kan worden. Het vreemde is, is dat ik met de Samsung email app wél m'n mail van Gmail kan ophalen…

Momenteel zit ik in China en 24u (ongeveer) na aankomst begonnen de problemen. Internet werkte op alle andere apps (Gmail, Market, Maps, etc etc) naar behoren en resetten van alle verbindingen, routers etc leverden geen oplossing voor de problemen. Ook het vrijmaken van buffers, verwijderen van cache etc leverden niets op. Uiteindelijk de factory reset (via Privacy) ook niet…

Is er een mogelijkheid dat Android/Google locatie specifieke instellingen doet naar gelang je van locatie wisselt? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat China en Google geen grote vrienden zijn en dat daar het een en ander geblokkeerd wordt (het heeft namelijk prima gewerkt). Kan ik dit zelf veranderen?
Of is er een app of instelling die ik per ongeluk heb uitgezet die de verbinding beheert en daardoor overhoop ligt?

Het zou wel prettig zijn om dit op te kunnen lossen want ik had al m'n contacts via Gmail lopen en als je die niet kan synchroniseren is dat toch wel een beetje lastig… :p

Bewerkt (8 oktober 2011 09:42)
PeterK1990

PeterK1990

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 350
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2011
  • 10:10

Met de net nieuwe galaxy mini heb ik t zelfde probleem. Overigens gewoon in Nederland dus misschien is het aan de kant van Google fout gegaan?

Bewerkt (8 oktober 2011 10:10)
rumour

rumour

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2011
  • 11:31

Is het je al gelukt om het euvel te verhelpen?

Bewerkt (8 oktober 2011 11:31)
rumour

rumour

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2011
  • 07:11

Het is me nog steeds niet gelukt om het probleem op te lossen.

Internet, Gmail via de browser en zelfs Gmail via de Samsung Social Hub zijn allemaal geen probleem. Het lijkt dus dat het niet iets geografisch is.

Ik heb geprobeerd of het aan de internetverbinding lag maar ik heb verschillende instellingen veranderd op de router; helaas. Ook heb ik wifi uitgezet en op het mobiele netwerk proberen in te loggen; helaas. Het viel me wel op dat als je probeert om het Google account toe te voegen er weinig tot geen activiteit is op op het mobiele netwerk. Misschien dat de telefoon ergens met de nog aanwezige data iets probeert en dat het niet voldoende is ‘opgeschoond’ met een factory reset?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat als je root-access heb je de cache van Google (of Gmail/Gtalk etc) kan verwijderen. Ondertussen root-access op m'n telefoon verkregen. Om de cache te verwijderen moet ik een file manager op m'n telefoon installeren, maar je kunt via de Android market geen app installeren als je niet ingelogd ben met Gtalk. En inloggen met Gtalk; tja, dan kom ik weer hetzelfde probleem tegen!

Is er een manier om de Google cache via de laptop of een reeds aanwezige app op de telefoon te verwijderen? Of kan ik een app op m'n telefoon installeren zonder in te loggen met Gtalk?

Bewerkt (9 oktober 2011 07:11)
RemyHammett

RemyHammett

• Lid sinds 19 januari 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2012
  • 21:34

Hoi rumor,
ik had het zelfde probleem met de telefoon van mijn zoon en heb toen in dit forum de volgende oplossing gevonden:

Instellingen > Applicaties > Applicaties beheren > GMail en dan data verwijderen klikken.

Daarna werkte alles perfect. Succes.

Bewerkt (24 april 2013 14:05)
mreymitch

mreymitch

• Lid sinds 27 januari 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2012
  • 00:28

hey iedereen. mijn vriendin had hetzelfde probleem met de huawei u8800 ideos x5 .
Hier komt de oplossing.
Instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangs punten

Maak een APN Toeganspunt aan op deze manier;

Naam;
Ben online
APN
internet.ben
Prox/Poort/Gebruikersnaam/wachtwoord/Server/MMSC/MMS-Proxy/MMS-Poort; leeg laten
MCC;
204
MNC;
16
Verificatietype;
PAP
APN-Type
default(let op zonder hoofdletters)

Als je dit allemaal hebt gedaan ga je naar brower
zodra je browser open is druk je op menu en ga je door naar meer
zodat je op instellingen kunt drukken.
Dan druk je op start pagina instellen en voer je het volgende in;
http:// m.google.nl/m
Dan druk je op Ok en moet je de mobiel opnieuw opstarten.
hierdoor word 3G ingesteld.

Zodra je de mobiel opnieuw op hebt gestart moet je even geduld hebben.. Dus niet als een achterlijk op alle app''s drukken
maar even geduld hebben totdat 3G geladen is zodra je dat hebt gedaan ga je naar menu > accounts & synchronisatie
Als alleen Auto-synchronisatie aan staat vink je ook achtergrond gegevens aan zodat je toegang hebt tot de android market.

Daarna keer je terug en druk je op account toevoegen en kun je normaal inloggen met je Google account .

VOILA

Bewerkt (24 april 2013 14:08)
pverboom

pverboom

• Lid sinds 14 februari 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2012
  • 17:24

Ik heb hetzelfde probleem. Samsung gebeld. De Factory reset heeft het probleem opgelost (daarna lukte het wel).
Met mijn toestel (galaxy S plus):
-alles veilig stellen.
-sim + usb verwijderen
-toestel aan (zonder sim/usb)
-*2767*3855# (reset).
hierna werkte het wel

Bewerkt (24 april 2013 14:15)
janvos

janvos

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2012
  • 00:15

mreymitch;263381
hey iedereen. mijn vriendin had hetzelfde probleem met de huawei u8800 ideos x5 .
Hier komt de oplossing.
Instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangs punten

Maak een APN Toeganspunt aan op deze manier;

Naam;
Ben online
APN
internet.ben
Prox/Poort/Gebruikersnaam/wachtwoord/Server/MMSC/MMS-Proxy/MMS-Poort; leeg laten
MCC;
204
MNC;
16
Verificatietype;
PAP
APN-Type
default(let op zonder hoofdletters)

Als je dit allemaal hebt gedaan ga je naar brower
zodra je browser open is druk je op menu en ga je door naar meer
zodat je op instellingen kunt drukken.
Dan druk je op start pagina instellen en voer je het volgende in;
http:// m.google.nl/m
Dan druk je op Ok en moet je de mobiel opnieuw opstarten.
hierdoor word 3G ingesteld.

Zodra je de mobiel opnieuw op hebt gestart moet je even geduld hebben.. Dus niet als een achterlijk op alle app''s drukken
maar even geduld hebben totdat 3G geladen is zodra je dat hebt gedaan ga je naar menu > accounts & synchronisatie
Als alleen Auto-synchronisatie aan staat vink je ook achtergrond gegevens aan zodat je toegang hebt tot de android market.

Daarna keer je terug en druk je op account toevoegen en kun je normaal inloggen met je Google account .

VOILA

kan geen enkel verbinding maken met internet, ook niet via WiFi
bovenstaaande instellingen trachten aan te passen en op “opslaan” drukken, maar krijg zelfs geen nieuw toegangspunt.
op de S2 staan nog wel enkele andere in te geven instellingen zoals MMSC - MMS-Proxy - MMS-poort - Mobiele landcode “206” - Mobiele netwerkcode “10”

Bewerkt (24 april 2013 14:15)
werker123

werker123

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 9 april 2012
  • 12:54

Wat bij mijn moeders htc heeft gewerkt is om in te loggen via de youtube app.

Bewerkt (24 april 2013 14:35)
Gurumaster

Gurumaster

• Lid sinds 16 mei 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 00:46

Hier het zelfde probleem.

Bij mij deed in een keer mijn Youtube, gmail en market het niet meer er komt dan in beeld geen verbinding. Ik kan gewoon op interner, dat is erg vreemd.

iemand een oplossing?

rumour;224742
De bovenstaande melding krijg ik als ik probeer in te loggen met Gmail/Market/Maps na een factory reset met m'n Galaxy S2 (Android 2.3.4). Omdat ik problemen had met synchroniseren van Gmail en contacts heb ik een factory reset gedaan, had er toch nog weinig op staan, maar uiteindelijk heeft me dit nog verder terug gezet.

Ik kan geen Gmail account instellen of aanmaken op de telefoon en krijg altijd de melding dat er “geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand” gebracht kan worden. Het vreemde is, is dat ik met de Samsung email app wél m'n mail van Gmail kan ophalen…

Momenteel zit ik in China en 24u (ongeveer) na aankomst begonnen de problemen. Internet werkte op alle andere apps (Gmail, Market, Maps, etc etc) naar behoren en resetten van alle verbindingen, routers etc leverden geen oplossing voor de problemen. Ook het vrijmaken van buffers, verwijderen van cache etc leverden niets op. Uiteindelijk de factory reset (via Privacy) ook niet…

Is er een mogelijkheid dat Android/Google locatie specifieke instellingen doet naar gelang je van locatie wisselt? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat China en Google geen grote vrienden zijn en dat daar het een en ander geblokkeerd wordt (het heeft namelijk prima gewerkt). Kan ik dit zelf veranderen?
Of is er een app of instelling die ik per ongeluk heb uitgezet die de verbinding beheert en daardoor overhoop ligt?

Het zou wel prettig zijn om dit op te kunnen lossen want ik had al m'n contacts via Gmail lopen en als je die niet kan synchroniseren is dat toch wel een beetje lastig… :p

Bewerkt (24 april 2013 14:51)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren