Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Cyruzzz

Cyruzzz

• Lid sinds 04 oktober 2011
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2011
  • 09:35

Dag beste mensen,

sinds n ruime week ben ik in het bezit van een Galaxy S2. Deze is niet geroot.

Nu heb ik eergister een 32 gb kaartje binnengekregen en was van plan mijn muziekbieb (4200 nummers) hierop te zetten zodat ik altijd mijn muziek bij me heb. Het kaartje werkt perfect maar… ik heb last van een probleem waar meer mensen last van hebben. Op welke manier ik de muziek ook overzet (via Itunes agent, via samsung kies, of handmatig via de verkenner) bijna al mijn artiest en album namen vallen weg.

Ik heb ergens gelezen dat android alleen ID3v1 of ID3v2.3 kan lezen. Nu is mijn hele bieb op mijn computer (in windows verkenner) helemaal correct te zien, netjes de artiesten en album namen. En ik heb met behulp van een MP3 tagger alle tags die nog niet in ID3v2.3 stonden veranderd naar ID3v2.3.

En nu komt het! Wanneer ik de muziek kopier naar mijn sd kaart, vallen bijna alle tags weg. Dus ook wanneer ik in windows verkenner kijk zie ik geen artiesten en albums.

Bekend probleem? Ik hoop heel erg dat de oplossing ook bekend is. Zit al 2 dagen dag en nacht op internet te zoeken en van alles te proberen en ik ben de wanhoop nabij…

Vraag twee: deze is klein. Ik heb in mijn frustraties per ongeluk het mapje notifications verwijderd van mijn interne geheugen. Oeps… nu heb ik dus geen geluidjes meer als ik een sms krijg of een mail. Volgens mij is deze map niet zo groot, is er iemand die zo aardig en behulpzaam wil zijn, om mij deze bestandjes te sturen???

Met vriendelijke groeten
Pascal Holleman

Bewerkt (4 oktober 2011 09:35)
jelleruben

jelleruben

• Lid sinds 04 september 2010
  • Berichten 463
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2011
  • 10:19

Heel vreemd eigelijk, mijn muziek titels worden gewoon netjes weergegeven. Misschien is een idee om de app "iTag" te gebruiken, hiermee kan je de ID van je nummers mee aanpassen. En volgens mij was het zelfs zo, dat hij de nummers herkend, en zelf alles invult. Inclusief dat hij een cover erbij zoekt (internet is dan wel noodzakelijk)

Bewerkt (4 oktober 2011 10:19)

Samsung S2
Samsung S4 (geroot)
Samsung Note 4
Samsung Tab 10.1
Samsung Tab 3 8.0 (geroot)

Cyruzzz

Cyruzzz

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2011
  • 10:22

Dag Jelleruben,

iTag heb ik al op mijn telefoon staan, daarmee kan ik idd de ontbrekende tags aanpassen en sommige vult hij vanzelf aan. Maar… het gaat hier om 4200 nummers, waarvan er ongeveer 800 niet goed overkomen. Dat kost zoooooooooooo veel tijd!

Dus ik sta nog steeds open voor andere suggesties. Misschien andere mensen met problemen?

Bewerkt (4 oktober 2011 10:22)
jelleruben

jelleruben

• Lid sinds 04 september 2010
  • Berichten 463
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2011
  • 10:25

Heb je ook een nummer aangepast met iTag, En deze vervolgens terug op je Desktop gezet?

Zodat je eventuweel verschillen kunt ontdekken? Kwa instelling?.

Bewerkt (4 oktober 2011 10:25)

Samsung S2
Samsung S4 (geroot)
Samsung Note 4
Samsung Tab 10.1
Samsung Tab 3 8.0 (geroot)

Cyruzzz

Cyruzzz

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2011
  • 12:07

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar het probleem is dat de tags wegvallen zodra mijn sd kaartje in mijn Galaxy heeft gezeten.

Dus als ik hem mount aan de pc, en dan de muziek erop zet, dan blijven de tags staan (dus ook in windows explorer) maar zodra ik hem loskoppel en dan weer mount, dan zijn veel tags weg :'(

Ik weet het gewoon echt niet meer. Vrees dat het wordt dat ik alle muziek erop zet, en dan de muziek zonder tags maar verwijder. Dan maar de helft van mn muziek en hopen dat het de goede nummers zijn…

Hoe doen andere mensen dit?? Hun muziek erop zetten??

Bewerkt (4 oktober 2011 12:07)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 4 oktober 2011
  • 12:11

ik doet het “simpel” via verkenner maar heb verder nog niks met de tags gemerkt

Bewerkt (4 oktober 2011 12:11)
Cyruzzz

Cyruzzz

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2011
  • 12:13

Dus je kopieert je muziek in de Verkenner en dan plak je hem op je sd kaart. Doe je dit als je telefoon aangesloten is via usb, als ie gemount is, of haal je je SD kaartje eruit en dan direct in je laptop.

En hoeveel liedjes per keer kopieer je dan?

En zodra je dan je muziek speler opent heb je gewoon overal artiesten bijstaan?

Hopelijk kan ik hier iets uit opmaken…

Bewerkt (4 oktober 2011 12:13)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 4 oktober 2011
  • 12:17

ik sluit mijn mobiel via usb, ik weet nooit hoeveel liedjes ik per keer kopieer (ik selecteer er gewoon een hoop die ik leuk vind).
Vrijwel overkomen wel artiesten bij staan, bij sommige niet maar dat is ook niet op de pc

Bewerkt (4 oktober 2011 12:17)
RunaR

RunaR

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2011
  • 08:49

Of gebruik een mediaspeler die folders kan gebruiken voor het weergeven van je muziek:
https://market.android.com/details?id=com.maxmpz.audioplayer

Bewerkt (5 oktober 2011 08:49)
Cyruzzz

Cyruzzz

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2011
  • 13:40

Dag mensen, ik denk dat ik tot de conclusie ben gekomen dat het aan het SD kaartje ligt.

Er staan soms ook corrupted files op, en als je even mijn Galaxy erbuiten laat…

Ik moet het SD kaartje ook gewoon als opslag kunnen gebruiken als ik hem direct in mijn laptop steek, dan zouden er geen foutmeldingen moeten komen. Het 32gb kaartje van Kingston ga ik vandaag terug sturen en ga vanavond een kaartje van Sandisk aanschaffen.

Mijn 4gb kaartje uit mijn oude Nokia E75 werkt wel zoals het hoort. Je steekt hem in de laptop, sleept de muziek erin en dan leest de Galaxy gewoon alle tags!

Ik zal laten weten of dit de oplossing was/is.

Als er ondertussen nog andere suggesties zijn, zijn deze nogsteeds welkom.

Bewerkt (5 oktober 2011 13:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren