Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

thijspronk

thijspronk

• Lid sinds 21 augustus 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2011
  • 20:32

Hallo, ik ben hier nieuw en ik heb sinds twee maanden een samsung galaxy s2. Alleen ik zit nu met een probleem, want als ik mijn telefoon op de computer aansluit via het kabeltje start de MTP applicatie. Mijn telefoon laadt wel op, maar de computer herkent de telefoon niet, zodat ik geen bestanden kan uitwisselen. USB-fouten opsporen staat uit dus hier kan het niet aan liggen.

Nu ben ik bang dat het aan mijn telefoon ligt, want een paar dagen geleden laadde ik de telefoon op in het stopcontact en toen startte die mtp applicatie zomaar op. Ook is het wel eens gebeurd dat ik mijn mobiel op de pc aansloot en er helemaal niet gebeurde (mijn telefoon wou dan zelfs niet opladen).

Weet iemand waar dit aan ligt en wat ik moet doen want er staan foto's en filmpjes op die ik niet kwijt wil:cry:.

UPDATE:

Ik krijg nu wel een geluidje en een bericht dat mijn telefoon aangesloten is maar de computer zegt nu dat het er een onbekend apparaat is aangesloten en dat het stuurprogramma niet correct is geïnstalleerd.

Bewerkt (21 augustus 2011 20:32)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 21 augustus 2011
  • 21:05

De MTP is alleen voor verbinden met Kies en dat gaat vaak fout. Zet USB foutopsporing aan. Verbind je toestel met de PC met het kabeltje. Trek dan je notificatiebalk omlaag en als het goed is staat hier dan een optie om USB connectie aan te zetten. Dan krijg je je toestel als een extern opslagmedium te zien op je PC.

Bewerkt (21 augustus 2011 21:05)
thijspronk

thijspronk

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2011
  • 21:19

Sorry, misschien was ik niet duidelijk, maar het gaat er nou juist om als ik mijn telefoon aansluit dat ik dan geen verbinding krijg.
Ik heb geprobeerd wat jij zei, maar dat werkte niet, want als ik de notificatiebalk omlaag trek staat er niets over usb connectie.

Dus even voor de duidelijkheid: als ik mijn kabeltje aansluit reageert mijn computer daar niet op, ik krijg geen geluidje of berichtje en mijn telefoon reageert ook niet, behalve dan dat ie oplaadt. Zoals ik al eerder zei ik denk dat het aan mijn telefoon ligt. Heeft iemand anders een oplossing misschien?

Bewerkt (21 augustus 2011 21:19)
JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 21 augustus 2011
  • 21:41

Heb je al een andere USB poort geprobeerd? Dat wil wel eens helpen.

Bewerkt (21 augustus 2011 21:41)
thijspronk

thijspronk

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2011
  • 21:54

JohandeJong;209402
Heb je al een andere USB poort geprobeerd? Dat wil wel eens helpen.
Ja, ik heb het ook al op een andere computer geprobeerd en daar wou me telefoon ook alleen opladen. Hierdoor kan het niet aan mijn computer liggen, mijn telefoon laadt op, dus ook niet aan het kabeltje. Het ligt dus zeker aan mijn telefoon, alleen heeft iemand hier een oplossing voor (liever geen factory reset i.v.m. foto's en filmpjes van mijn vakantie).

Bewerkt (21 augustus 2011 21:54)
JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 21 augustus 2011
  • 22:49

Het kan ook aan het kabeltje liggen. Er zijn aparte contacten voor opladen en voor dataverkeer. Heb je je al eens verdiept in draadloos verbinden om je foto's te kopiëren naar je PC? Ik wil je met alle plezier uitleggen hoe dat moet maar dat moet dan tot morgen wachten.

Bewerkt (21 augustus 2011 22:49)
thijspronk

thijspronk

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2011
  • 23:19

JohandeJong;209438
Het kan ook aan het kabeltje liggen. Er zijn aparte contacten voor opladen en voor dataverkeer. Heb je je al eens verdiept in draadloos verbinden om je foto's te kopiëren naar je PC? Ik wil je met alle plezier uitleggen hoe dat moet maar dat moet dan tot morgen wachten.
Ik hoop dat dat niet met wifi moet, want wij zijn thuis nog ouderwets, wij hebben alleen lan internet. Wel heb ik een ruim data abbo dus het zou over 3G kunnen.

Bewerkt (21 augustus 2011 23:19)
JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 22 augustus 2011
  • 09:13

Ja, wel over WiFi dus. Misschien toch handig om, ook ivm je smartphone, eens een router met WiFi aan te schaffen. Zo duur zijn die tegenwoordig niet meer.
Via 3G kan ik op dit moment niet zoveel bedenken. Kijk eens even naar Dropbox. Daarmee krijg je 2GB opslagruimte. Samen met de Dropbox app op je smartphone kun je de bestanden daarop plaatsen en vervolgens weer op je PC binnenhalen.
Als je besluit om Dropbox te gaan gebruiken dan zou ik het fijn vinden als je dat via de volgende link registreert. Dan krijgen wij allebei namelijk 250Mb extra ruimte. Deze link http://db.tt/JGMJL1F brengt je naar de registratie van Dropbox.

Bewerkt (22 augustus 2011 09:13)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 22 augustus 2011
  • 11:40

of simpelweg mailen naar jezelf?

Bewerkt (22 augustus 2011 11:40)
JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 22 augustus 2011
  • 11:47

jwhoutepen;209577
of simpelweg mailen naar jezelf?
Dat kan ook maar lijkt mij niet zo handig met foto's en filmbestanden. Dat wordt al snel veel te veel om te mailen en zal ook veel langer duren.

Bewerkt (22 augustus 2011 11:47)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren