Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Quito

Quito

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 11:18

Hallo allemaal,

Ik had na 2 weken gebruik van mijn Samsung Galaxy S2 een probleem. Hij laadt niet meer op, niet via de stekker en ook niet via de USB kabel.Dit leek me een probleem aan te telefoon zelf en niet aan de opladers oid.

Uiteindelijk heb ik mijn telefoon 1 augustus opgestuurd naar Dynafix en pas vandaag (18 dagen later!!!!!) antwoord.

Het oordeel luidde:

Geachte klant,
Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht:

Het door u aangeboden product is door Dynafix in behandeling genomen. Tijdens de diagnose is aan uw toestel vochtschade geconstateerd.
Vochtschade is, in tegenstelling tot vochtsporen, onherstelbaar en valt helaas niet binnen de garantievoorwaarden van Samsung.

Wij realiseren ons dat het niet prettig is te vernemen dat uw toestel vochtschade heeft. We hebben derhalve uitgebreide informatie over vochtschade
beschikbaar op onze website www.dynafix.com, die u zelf kunt downloaden. Op onze website kunt u tevens via ons track & trace systeem een foto
downloaden van de geconstateerde vochtschade.

2798

Ik heb net even gebeld, en is vochtschade en dat komt niet zomaar. Geen garantie, ik heb de keus tussen vernietigen en terugsturen. Gekozen voor de laatste optie, ik ontvang hem terug binnen 10!!! werkdagen..

Maar nu het probleem zelf, ik heb hem slechts 2 weken in gebruik gehad en ABSOLUUT GEEN VERWIJTBARE dingen gedaan waardoor vochtschade kan komen. Alleen in mijn broekzak gehad en niet eens in de regen oid.

Wat moet en kan ik doen??

Bewerkt (19 augustus 2011 11:18)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 11:26

Kijk eens of je een winkel/reparatiewinkel kan vinden die hem eens wil bekijken voor een second opinion.
Als jij zeker weet dat er absoluut geen vocht in het toestel is gekomen dan zou een onafhankelijke reparateur dit moeten kunnen constateren.

Bewerkt (19 augustus 2011 11:26)

Samsung Galaxy S8+

Sweerts

Sweerts

• Lid sinds 16 augustus 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 11:29

Het is even wat leeswerk, maar voor jou wel zeer de moeite waard! Lees het goed door, dien een klacht in en ga vervolgens naar een andere reparateur: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/16838-galaxy-s-helemaal-kapot.html

Bewerkt (19 augustus 2011 11:29)
rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 11:51

Je zegt dat je je SGS2 in je broekzak had zitten. Was dat niet met erg warm weer en kan het misschien zweet zijn geweest? Maar dat zal dan meer vochtsporen moeten zijn dan vochtschade!

Bewerkt (19 augustus 2011 11:51)

Samsung Galaxy S1, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy S10 Plus 12GB 1TB.
Samsung Galaxy Note1, Samsung Galaxy Note2, Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note4, Samsung Galaxy Note7, Samsung Galaxy Note8, Samsung Galaxy Note9.

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6176
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 19 augustus 2011
  • 11:58

rvd1969;208499
Je zegt dat je je SGS2 in je broekzak had zitten. Was dat niet met erg warm weer en kan het misschien zweet zijn geweest? Maar dat zal dan meer vochtsporen moeten zijn dan vochtschade!
Tenzij je dan in je broek hebt geplast, of diarree had, of in het water bent gevallen, of extreem veel zweet zodat het er met emmers uitloopt, zal het toestel in je broekzak echt geen vochtschade oplopen.

Maar helaas is vochtschade iets waar reparateurs zich vaak en snel op beroepen om maar onder de garantie uit te komen. Een onafhankelijk expert zal daar uitkomst bieden.

Bewerkt (19 augustus 2011 11:58)
Quito

Quito

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 12:03

Bedankt voor de snelle reacties!

rvd1969;208499

Het is dus puur broekzak geweest, hij is absoluut niet in het water gevallen, in een bui beland oid..

Ik had al wat op google gekeken en kwam zodoende al achter dat je als gebruiker niet heel sterk staat en de reperateurs zich snel verschuilen achter vocht- stootschade e.d.

Ik verwacht mijn telefoon volgende week terug, kan ik dan het beste naar een telefoonzaak gaan en het verhaal uitleggen of gelijk naar een onafhankelijke?

Bewerkt (19 augustus 2011 12:03)
rvd1969

rvd1969

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 1702
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 12:18

Dat had je eigenlijk al moeten doen, wat AVS ook al voorstelde. Als de schade zo is verholpen kan er ook niet meer naar gekeken worden. Mocht je nog kans zien om je SGS2 terug te krijgen voordat ze het gaan repareren dan kan je alsnog een second opinion aanvragen bij een onafhankelijke reparateur.

@Patrick. Daarom zei ik al "Maar dat zal dan meer vochtsporen moeten zijn dan vochtschade!". En vochtsporen vallen wel onder de garantie. En je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je dan extreem zal moeten zweten. Maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat reparateurs waterschade gebruiken om onder de garantie uit te komen.

Bewerkt (19 augustus 2011 12:18)

Samsung Galaxy S1, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy S10 Plus 12GB 1TB.
Samsung Galaxy Note1, Samsung Galaxy Note2, Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note4, Samsung Galaxy Note7, Samsung Galaxy Note8, Samsung Galaxy Note9.

Quito

Quito

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 12:32

rvd1969;208508
Dat had je eigenlijk al moeten doen, wat AVS ook al voorstelde. Als de schade zo is verholpen kan er ook niet meer naar gekeken worden. Mocht je nog kans zien om je SGS2 terug te krijgen voordat ze het gaan repareren dan kan je alsnog een second opinion aanvragen bij een onafhankelijke reparateur.

@Patrick. Daarom zei ik al "Maar dat zal dan meer vochtsporen moeten zijn dan vochtschade!". En vochtsporen vallen wel onder de garantie. En je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je dan extreem zal moeten zweten. Maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat reparateurs waterschade gebruiken om onder de garantie uit te komen.

Ik krijg hem ongerepareerd thuis, ik hoop in de loop van komende week. Al met al ben ik hem dan al wel een maand kwijt en is er nog niets gebeurt.

Extreem is het dus niet geweest, het is wel lekker makkelijk om het daarop te gooien zodat het buiten de garantie is.

Bewerkt (19 augustus 2011 12:32)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 13:59

Als jouw verhaal klopt wil de reparateur gewoon onder de reparatie uitkomen. Advies: laat een onafhankelijke, erkende reparateur ernaar kijken en laat hem het rapport opsturen naar jouw oorspronkelijke reparateur (als het tenminste zin heeft).

Als jij stelt dat er niets vreemds mee is gebeurd, kan het natuurlijk zijn dat er vocht in is gekomen door een contructiefout (openstaande kieren bijvoorbeeld). Als dat het geval is, kan het wel vochtschade zijn, maar die valt gewoon onder de garantie. Het is namelijk in dat geval een contructiefout die zichtbaar is geworden doordat er vocht in het apparaat kon komen bij normaal gebruik. Het gaat er dus om dat je aan kunt tonen dat er sprake is geweest van normaal gebruik en dat het apparaat desondanks toch kapot is gegaan, dan heb je recht op garantie. Het is immers de bedoeling dat het apparaat tegen normaal gebruik kan.

Kortom, vochtschade is een leuke constatering van jouw reparateur, maar de oorzaak is belangrijker. Komt het door een defect aan het apparaat? Garantie. Komt het doordat je hem een keer in een bak water hebt laten vallen? Geen garantie. Het aantonen is lastig en die bedrijven kunnen gewoon stronteigenwijs zijn, dus dat moet jij ook zijn

Bewerkt (19 augustus 2011 13:59)
Sweerts

Sweerts

• Lid sinds 16 augustus 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 19:14

Heb je nou die topic die ik je gaf in post #3 al gelezen? Is gewoon een identiek verhaal met dezelfde Dynafix! Kijk maar in post"#16 van dat topic. Ze proberen je er echt in te luizen daar! Bij die SGS uit dat topic bleek achteraf ook helemaal geen waterschade te zijn!

Bewerkt (19 augustus 2011 19:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren