Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 09:54

Zoals de titel al zegt, is het ding ineens dood, gaat niet meer aan. Waarschijnlijk batterij leeg. Achterkant is bloed heet! Een 20 minuten geleden nog mail gelezen, en was nog 70% vol. Hoe kan dit???

Is ie nu kapot??? Ik maak me zorgen…..

Frank

EDIT: Batterij eruit gehaald en er weer ingezet. Gaat nu weer aan en batterij is niet leeg maar op 30%. Is dus van 70% naar 30% gegaan in 20 min. Telefoon koel al weer wat af.

Wat is hier gebeurt. Heb ik nu schade aan mijn toestel??

Bewerkt (5 juli 2011 09:54)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 5 juli 2011
  • 10:22

Heet zeg je? misschien even laten afkoelen en opnieuw proberen. Mijn bat (SGS1) vorige week met dat warme weer ook bijna 60gr hield ineens op met laden. Gelukkig zit er dus een beveiliging op voor oververhitting.

Bewerkt (5 juli 2011 10:22)

AW Forum Queen voor het leven

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 10:24

esther1801;188605
Heet zeg je? misschien even laten afkoelen en opnieuw proberen. Mijn bat (SGS1) vorige week met dat warme weer ook bijna 60gr hield ineens op met laden. Gelukkig zit er dus een beveiliging op voor oververhitting.

Is dat zo? Zit er een beveiliging op voor oververhitting?

Bewerkt (5 juli 2011 10:24)
esther1801

esther1801

• Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 5 juli 2011
  • 10:27

Yep ik kreeg een melding dat ie gestopt was met laden ivm warmte. Weet niet meer precies wat er in de melding stond.

Bewerkt (5 juli 2011 10:27)

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 10:36

Mijne zo dood als wat, kreeg hem ook niet meer aan, en bloedheet. Moest echt de batterij eruit halen om hem weer aan de gang te krijgen. Toch vreemd voor zo'n “Rols Roys” onder de telefoons…..Ben best wel een beetje bezord eerlijk gezegd. Ik vind dat zoiets toch niet moet kunnen.

Bewerkt (5 juli 2011 10:36)
esther1801

esther1801

• Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 5 juli 2011
  • 10:42

Wat was je aan het doen op het moment dat ie “dood” ging? Had je de wifi aan en hing deze aan de lader?? had je meerdere progjes open staan? Het is natuurlijk best aan de temperatuur op het moment dus de CPU heeft wel iets te verduren nu.

Bewerkt (5 juli 2011 10:42)

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 11:15

Ik had mijn mail gelezen. 10 minutjes gestopt. Vervolgens een website geopend, waarop ik wel een melding kreeg dat er teveel doorverwijzingen waren of zoiets. Met de back knop internet weer afgesloten. Tevens probeerde de telefoon iets te downloaden welke was mislukt. De download verwijderd en de downloadmap gechecked en die was leeg. Telefoon weer op standby. (70%) Na een minuut of 20 wilde ik hem weer gebruiken, maar kreeg hem niet uit standby, en de telefoon was erg heet. Na een minuut of 10 geprobeerd de lader er aan te hangen, maar ook hier geen respons. Toen maar besloten de accu er uit te halen en er weer in te stoppen. Nu lijkt alles weer normaal. Ook de temperatuur is weer normaal koel. Ik hoop alleen dat de warmte geen schade heeft aangericht.

De warmte zat vooral aan de bovenzijde rond de camera. Het lijkt wel of de cpu's vol aan de gang zijn geweest. Alleen zie je dit niet terug in het statistieken scherm. Android1 14% Android2 10%. Wel een loodrecht, verticale lijn bij het batterij schema.

2516 2517

Heeft dit ding geen logfile ergens?

Bewerkt (5 juli 2011 11:15)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 11:17

Ik deel je zorg Frankie.

Op de een of andere manier kan de software (rom/app) ervoor zorgen dat het toestel dermate heet wordt dat dit absoluut niet gezond kan zijn voor de hardware in het toestel.

Ik moet zeggen dat ik dit “heet worden” slechts 1x heb meegemaakt.
Dit was bij de allereerste release van de 1.5 Litening Rom. Hierin zaten wat bugs en werkten sommige dingen niet of niet goed.
De korte tijd dat ik deze versie op mn toestel had staan werd deze ook behoorlijk heet zelfs als ik er helemaal niets mee deed.

Totdat de verbeterde versie van 1.5 Litening online kwam ben ik teruggegaan naar 1.4 Litening en daar was ik van het probleem af.
Nu ook met de nieuwe aangepaste/geupdate 1.5 versie van Litening heb ik niet meer dat het toestel heet wordt. Hij wordt zelfs geeneens warm.

Dus er is wel degelijk iets wat dermate “krom” kan gaan zitten dat het toestel erdoor oververhit raakt.
Wat het nou precies is weet ik niet. Maar een vloeiend lopende rom en geen buggy apps op het toestel zorgen er wel voor dat het niet optreed is mijn ervaring.

In jouw geval Frankie, gok ik erop dat er een applicatie dwarsligt en enorm veel batterij trekt en warmte genereerd.
Als je toestel weer op wil starten zou ik als ik jou was direkt een factory reset doen.
Je bent dan wel je apps kwijt die je er opnieuw op moet zetten maar dan ben je hopenlijk ook die kromme app kwijt die de boel nu laat stagneren.

Bewerkt (5 juli 2011 11:17)

Samsung Galaxy S8+

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 11:36

AVS, de mijne wordt normaal ook nooit warm. Ook niet bij het laden. Ik heb ook geen apps meer toegevoegd. Gisteren alleen een update van Sygic. Verder staan er maar een stuk of 10 extra apps op. Dit zijn tevens de meest gewaardeerde apps. Het lijkt alsof het door de boven beschreven internet-aktie komt. Nu is alles toch al weer een uurtje normaal. Is het echt noodzakelijk, een factory reset? Overigens is mijn toestel niet geroot of iets dergelijks.

Is er geen logfile??? Of een app die de schuldige aan kan wijzen??

Bewerkt (5 juli 2011 11:36)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2011
  • 11:59

Die update van sygic kan misschien de boel getriggerd hebben.
Maar het probleem is zo onduidelijk dat ik ook niet zeker weet of het vanzelf weer over kan gaan.
Hou het in ieder geval in de gaten.

btw. er is wel een logfile, maar je moet geroot zijn om die te kunnen zien.

Bewerkt (5 juli 2011 11:59)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren