Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

r00n

r00n

• Lid sinds 22 november 2009
  • Berichten 61
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2011
  • 15:48

Deze morgen mijn SGS2 geroot. Dit ging heel makkelijk met Odin en was met een paar tellen klaar. Kon SU gebruiken dus alles leek helemaal in orde. Kernel die ik geinstalleerd heb is CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE2-v4.0-CWM4.tar en komt van het forum.

Toen had ik ROM manager geinstalleerd. Voor mij een makkelijke manier om wekelijks een Nandroid backup te maken. Hiervoor is opnieuw CWM geinstalleerd. Maar bij het opnieuw opstarten in Recovery mode kreeg ik steeds de melding:

E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Installation aborted

Heb toen even geprobeerd om te unrooten, want dat was 1 van de belangrijkste redenen om te rooten. Heb hiervoor de kernel gedownload en geïnstalleerd. Maar ik zie dat ik nu nog steeds root rechten heb. De kernel waarmee ik dacht te kunnen unrooten is: I9100XWKE2_Kernel.TAR.

Iemand een idee wat ik verkeerd gedaan kan hebben?
Wat ik het liefst heb is een geroot toestel met stock ROM, zonder dat deze melding elke keer verschijnt wanneer ik in Recovery start, en als dat niet lukt dan zal ik hem weer willen unrooten.

Hoor graag jullie tips/opmerkingen.

Bewerkt (26 juni 2011 15:48)
TheRealAngel

TheRealAngel

• Lid sinds 25 november 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 07:38

Probleem is dat je Rom Manager hebt geinstalleerd/gebruikt in combinatie met de CF-root kernel; dit is niet compatible met elkaar zoals ook vermeld in de startpost van Chainfire's cf-root topic op het xda forum. Als alternatief wordt er bij de cf-root kernel een applicatie meegeleverd genaamd :CWM; deze vervangt (zo goed als) de functionaliteit van Rom Manager en is compleet compatible met de geinstalleerde CWM.

Om het geheel te fixen zou ik proberen opnieuw de cf-root kernel te flashen.
Suc6!

Bewerkt (27 juni 2011 07:38)
r00n

r00n

• Berichten 61
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 10:40

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de stock kernel teruggezet en had nog steeds root rechten, maar dat lijkt mij te kloppen. Toen weer de custom kernel erop gezet, maar blijf hetzelfde probleem houden. Heb de CWM applicatie inmiddels gevonden. Herstarten hiermee helpt niet… krijg dan nog steeds dezelfde melding te zien. Heb je misschien nog een ander idee hoe ik het kan fixen?

Melding die ik na het opnieuw flashen krijg van de custom kernel is:

– Appling Multi-CSC –
Installing Multi-CSC
Can't acces ‘ /system/csc/XEN/system/’.
Succesfully applied multi-CSC

De enige opties die ik nu heb:

- reboot system now
- apply update from sdcard
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition

Bewerkt (27 juni 2011 10:40)
mark

mark

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 11:29

r00n;185142
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de stock kernel teruggezet en had nog steeds root rechten, maar dat lijkt mij te kloppen. Toen weer de custom kernel erop gezet, maar blijf hetzelfde probleem houden. Heb de CWM applicatie inmiddels gevonden. Herstarten hiermee helpt niet… krijg dan nog steeds dezelfde melding te zien. Heb je misschien nog een ander idee hoe ik het kan fixen?

Melding die ik na het opnieuw flashen krijg van de custom kernel is:

– Appling Multi-CSC –
Installing Multi-CSC
Can't acces ‘ /system/csc/XEN/system/’.
Succesfully applied multi-CSC

De enige opties die ik nu heb:

- reboot system now
- apply update from sdcard
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition

Ik weet niet of het ook werkt met backups, maar je zou kunnen proberen om signature verification te disabelen. Dus hadnmatig in CWM booten en dan de signature verification uitzetten. Nogmaals, ik weet niet of dit uberhaupt mogelijk is met CWM. Wel zou ik je aanraden vanaf nu géén gebruik meer te maken van rommanager en alles gewoon handmatig vanuit recovery te doen. Dat is de meest veilige en beste manier.

Flash je de CF kernel wel via Odin (dus de .tar)?

Bewerkt (27 juni 2011 11:29)
r00n

r00n

• Berichten 61
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 12:00

Krijg nu geen melding meer over verification failed, dus denk niet dat dit een probleem is.
Ik gebruik inderdaad Odin.

Bewerkt (27 juni 2011 12:00)
r00n

r00n

• Berichten 61
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 21:03

Ik heb nu via S2 Root.exe (Via XDA) geunroot. Ik heb dezelfde applicatie ook gebruikt om te rooten.
Hierna heb ik de cache gewiped en mijn toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Helaas blijft mijn toestel geroot. Hoe krijg ik nu de standaard ClockWorkMod weer terug die bij I9100XWKE2_Kernel.TAR hoort?

Iemand een idee?

Bewerkt (27 juni 2011 21:03)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren