Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Kyo

Kyo

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2011
  • 23:44

Heb dit toestel net gekocht en heb ook de vorige versie. Op de vorige werd me vanzelf de optie gegeven om een contact op de simkaart op te slaan als ik een contact wilde toevoegen… dezelfde simkaart in dit toestel gedaan en krijg die optie niet? Valt me ook op dat de contactenlijst leeg is, ondanks dat ik een aantal nrs. op die kaart heb gesaved…

Moet ik ergens iets in de opties bijstellen van dit toestel of>?

Bewerkt (13 juni 2011 23:44)
L00n3y

L00n3y

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 355
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 08:41

Ikzelf zat in het begin ook met dit probleem.

Na wat rond gekeken te hebben, heb ik al mijn contacten van mijn sim(want daar stonden contacten op) gekopieerd naar m'n google account( je hebt immers een google account aangemaakt bij het instellen van je mobiel). Zo hou je altijd je telefoon nummers + contacten en als je een nieuwe android telefoon pakt, sync je je google account op je nieuwe mobiel en je hebt al je contact personen op je nieuwe mobiel. Best handig !!

Daar integen weet ik nog steeds niet hoe je je contacten van je simkaart zou kunnen zien in je SGS2

Bewerkt (14 juni 2011 08:41)

Android liefhebber sinds de Samsung Galaxy S 1.

Samsung Galaxy S 1, 2, 3 & 4 in bezig gehad.
Nu trotse eigenaar van een LG Nexus 5.

galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 09:47

Waarschijnlijk staan die contacten nog wrl oo je sim, maar heb je de zichtbaarheid daarvan uitgeschakeld en kan je ze niet zien. Als je de app contacten start, kan je via de menuknop kiezen voor “contacten tonen als” oid. Daar kan je aan en uitvinken hoe je t hebben wilt

Envoyé par mon hamac, pendant entre deux Platanes géants, au bord du Gardon.

Bewerkt (14 juni 2011 09:47)
Kyo

Kyo

• Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 11:37

Met alle respect, dit is allemaal wel leuk, maar mijn hoofdvraag is eigenlijk dus waarom ik met de S II geen optie krijg om een contact op de sim op te slaan als ik op contact toevoegen click, terwijl de S I dit wel heeft?

Ik neem aan dat dit iets is wat alleen ik heb en dus een oplossing voor is?

Bewerkt (14 juni 2011 11:37)
galaxyjet

galaxyjet

• Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 11:43

Ook dat is iets wat je zelf even in moet stellen en kennelijk stond dat bij je sgs al standaard zoals je het hebben wilde.Dus weer even de contacten-app starten en dan via menu naar instellingen en aangeven wat je wil bij “nieuwe contacten opslaan als”. Je hoeft het maar 1 keertje in te stellen. Android biedt je veel vrijheid in je keuzes, maar die keuzes moet je dan wel even aan Android vertellen

Bewerkt (14 juni 2011 11:43)
Kyo

Kyo

• Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 11:47

Dat is het probleem galaxyjet… ook daar krijg ik dan alleen de opties: “altijd vragen”, “telefoon”, “<google account>”.

Wel is dit een t-mobile branded telefoon, maar wel simlockvrij… sowieso is dit een t-mobile sim die ik erin heb (heb het ook met vodafone-sim geprobeerd).

Wat raar toch?

Bewerkt (14 juni 2011 11:47)
galaxyjet

galaxyjet

• Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 12:11

Hé ja, da's raar, bij mij hetzelfde. Ik heb even gekeken hier, want standaard sla ik geen contacten op de sim op, maar ik krijg de optie om ze daar op te slaan idd ook niet (meer) aangeboden. Misschien is dat een Gingerbread-ding? Of onze SIMS zijn vol. Mijn toestel is overigens simlockvrij.

Bewerkt (14 juni 2011 12:11)
Kyo

Kyo

• Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 12:24

Kan iemand anders ook even kijken en bevestigen dat die optie er gewoonweg niet meer is?

Op zich heb ik al gespeeld met de phone en blijkt dat handmatig op de sim zetten gewoon makkelijk is gemaakt op deze phone: contacten opslaan op je telefoon of gmail account > contacten > menu knop > importeren/exporteren > exporteren naar sim kaart > al mijn contacten op de telefoon aanvinken.

Maar toch zou ik willen weten of wij niet de enigen zijn!

Bewerkt (14 juni 2011 12:24)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 12:41

Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb zelf een SGS1, net als galaxyjet, simlockvrij met ook dezelfde rom en als ik contacten aanklik, dan de menuknop indruk, “meer” kies en naar instellingen ga, dan krijg ik een schermpje met o.a. “nieuwe contacten opslaan” en daar heb ik aangevinkt “altijd vragen”. Verder is er een optie om op te slaan op de telefoon, de sim en google.

Heb je overigens al 's een ander simkaartje geprobeerd in je telefoon? Of die hetzelfde “euvel” heeft …

Bewerkt (14 juni 2011 12:41)
Kyo

Kyo

• Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2011
  • 12:48

Hoi Djembebi, ik denk dat Galaxyjet inmiddels een galaxy s II heeft, anders had hij die optie nog wel om hem op de sim op te slaan.

Maar ik heb de S1 ook nog en daar krijg ik bij de prompt idd gewoon ook de optie om een contact op de sim op te slaan. Heb bij de S II al een andere sim geprobeerd (vodafone), maar helaas.

Bewerkt (14 juni 2011 12:48)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren