Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 20:39

phila;167522
Bedankt voor deze uitleg weer wat geleerd.

Even een verbetering: als je de toetsencombinatie doet kom je niet rechtstreeks in het origine downloadscherm. Dan moet je met volume up naar daar gaan en het is nu een groen androidmannetje.
Het eerste scherm geeft die teller etc.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (25 mei 2011 20:39)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 20:57

Bartito;167514
Die zie je als je je toestel in download mode zet. Dus volume up/homeknop/powerknop inhouden als je toestel uitstaat totdat het startscherm van samsung verschijnt. Dan loslaten en je ziet een gele driehoek met een androidmannetje.

Dan zie je de custom binary teller waar ze het over hebben. En je ziet er of je de officiële samsung rom of een custom rom hebt.

Ik zou alleen de volume down doen Bartito en niet up :p
Denk maar aan downloadmode….

Bewerkt (25 mei 2011 20:57)

Samsung Galaxy S8+

Bartito

Bartito

• Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 22:19

AVS;167532
Ik zou alleen de volume down doen Bartito en niet up :p
Denk maar aan downloadmode….

Leek mij ook logischer, maar ik heb gewoon verteld wat jij in post 3 van het topic “Ervaringen SGSII” hebt geschreven.
Ik denk dat je die dan even moet editten

Ik leer nu wel snel bij over de SGSII.
Als ik hem ooit zou halen, kan ik gelijk aan de slag

Bewerkt (25 mei 2011 22:19)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 23:03

Bartito;167580
Leek mij ook logischer, maar ik heb gewoon verteld wat jij in post 3 van het topic “Ervaringen SGSII” hebt geschreven.
Ik denk dat je die dan even moet editten

Ik leer nu wel snel bij over de SGSII.
Als ik hem ooit zou halen, kan ik gelijk aan de slag

Mijn post 3 in die ervaring-topic is helemaal correct hoor :-)
Je hebt het denk ik verkeerd begrepen…
Je doet nog steeds vol down + home + power (wat ik overigens niet noem in die post)
Maar dan kom je in een soort van “tussen” download mode en om vanuit daar door te gaan naar de echte download mode moet je 1x volume up drukken.

Jij schreef in jouw bericht dat men vol up + home + power moest indrukken…maar dan kom je in recovery en niet indownload mode :-P

Sent from my Galaxy S II.

Bewerkt (25 mei 2011 23:03)

Samsung Galaxy S8+

Bartito

Bartito

• Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2011
  • 00:24

AVS;167598
Mijn post 3 in die ervaring-topic is helemaal correct hoor :-)
Je hebt het denk ik verkeerd begrepen…
Je doet nog steeds vol down + home + power (wat ik overigens niet noem in die post)
Maar dan kom je in een soort van “tussen” download mode en om vanuit daar door te gaan naar de echte download mode moet je 1x volume up drukken.

Jij schreef in jouw bericht dat men vol up + home + power moest indrukken…maar dan kom je in recovery en niet indownload mode :-P

Sent from my Galaxy S II.

Hahaha … helemaal overheen gekeken. Ik zat al in mijn hoofd dat ik volume up moest typen om in het tweede scherm te komen en daardoor schreef ik volume up bij de 3BC.
En nu dacht ik dat je bedoelde dat ik fout zat met volume up om in het tweede scherm te komen.
Sjeezes … hoe kon ik daar overheen lezen
Tuurlijk is het volume down. Ik doe het zo een 4 keren per week lol

My bad, never mind dus …

Bewerkt (26 mei 2011 00:24)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2011
  • 06:46

Ik dacht ook wel dat je eroverheen had gelezen hoor
T'is ook even wennen dat je nu eerst dat ‘tussen downloadmode’ schermpje krijgt.
Die waarschuwing die daarop staat zal niemand echt tegenhouden om te flashen

Tussendownload scherm:

Download scherm met de counter

Na flashen custom kernel het gele driehoekje op het splashscreen

Bewerkt (26 mei 2011 06:46)

Samsung Galaxy S8+

knarfsnob

knarfsnob

• Lid sinds 29 mei 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 23:08

Hi guys,
Ook nieuw in Androidwereld en (dus waarschijnlijk ook) een noob-vraag: wat is de betekenis/nut/nadeel van die teller? Vernietigt het toestel zichzelf na x custom binary downloads? Waarom zou ik ‘m terug willen zetten, of willen voorkomen dat ’ie opgehoogd wordt?
Thnx in advance!

Bewerkt (29 mei 2011 23:08)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 23:21

knarfsnob;170053
Hi guys,
Ook nieuw in Androidwereld en (dus waarschijnlijk ook) een noob-vraag: wat is de betekenis/nut/nadeel van die teller? Vernietigt het toestel zichzelf na x custom binary downloads? Waarom zou ik ‘m terug willen zetten, of willen voorkomen dat ’ie opgehoogd wordt?
Thnx in advance!

Samsung heeft zich hier zelf ‘nog’ niet over uitgelaten, maar mijn geld zet ik in op Garantiebepalingen.
Maanden terug heb ik eens een uitgelekte brief gezien van Samsung HQ die alle servicepunten van samsung waarschuwde voor SGS1 toestellen die ter reparatie aangeboden werden en of die toestellen wel origineel waren.
Zo werd er in die brief uitgelegt hoe een reparateur kon zien of een toestel bv geroot was en welke softwareversies erop stonden.

Blijkbaar heeft Samsung nu met de SGS2 nog een mogelijkheid ter controle ingebouwd zodat een servicepunt zou kunnen zien of een toestel wat ter reparatie aangeboden wordt ooit van een andere kernel is voorzien geweest.

De teller staat in het download mode gedeelte van je toestel (volume down + home + powerknop) en zodra je een ‘niet’ originele kernel flasht zal de teller oplopen….daarnaast krijg je bij opstarten van je toestel een gele driehoek met uitroepteken te zien.
Allemaal tekenen dat je toestel niet origineel meer is.

Maar waar heeft Samsung niet aan gedacht (of niet getest) is dat wanneer je een originele kernel terugflasht het gele driehoekje weer verdwijnt. De teller gaat echter niet op 0 want je hebt immers een keer een niet officiele kernel geflashed.
Maar….de jig die we bij de sgs1 gebruikte om een toestel wat niet via de 3 knoppen die ik hierboven omschreef in download mode gezet kon worden…die werkt ook op de sgs2 om het toestel in download mode te zetten…met als bijkomend extraatje dat als je via de jig naar download mode gaat hij de teller reset naar 0 (none staat er eigenlijk dan en geen 0)

Dus met het flashen van een originele kernel en het gebruik van de jig haal je weer alle controlemogelijkheden weg die Samsung bedacht heeft ter controle van de versies.

De teller niet op 0 zetten kan geen enkel kwaad. Zelf heb ik twee weken met een teller op 3 gestaan en geen problemen ondervonden.
Het gaat er puur om wat kunnen de servicepunten zien als jij je toestel ter reparatie aanbied

Bewerkt (29 mei 2011 23:21)

Samsung Galaxy S8+

knarfsnob

knarfsnob

• Lid sinds 29 mei 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2011
  • 23:40

AVS,
Dank voor deze zeer uitgebreide uitleg!

Bewerkt (29 mei 2011 23:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren