Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

duck304

duck304

• Lid sinds 16 mei 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 17:18

Heren en Dames,

Sinds kort ben ik in het bezit van een de SGSII en men schepte giga op over de batterij die wel 2 dagen mee zou gaan.

Nou, sorry hoor maar als ik er even mee zit te rommelen en wat uit zit te zoeken, is hij na 6 uurtjes leeg.
Ik vind dat een flinke tegenvaller want mn oude iphone 3GS hield het nog langer vol als ik evenveel bezig was.

Iemand hier wat tips over?
Moet ik de batterij 3 keer volledig op- en ontladen?

groetjes
Dave

Bewerkt (17 mei 2011 17:18)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 17:28

Het is bij elk toestel zo dat de batterij zich na verloop van tijd gaat “settelen” door het ontlaad en oplaad proces.
2 Dagen vindt ik wel behoorlijk aan de ruime kant, maar 1 volle dag moet de batterij het toch zeker wel uithouden.

Evenals met de sgs-1 heeft de sgs-2 behoorlijk wat apps en processen draaien die stroom vreten…
…ik noem even twee services van de wifi die het delen/sharen via wifi mogelijk maakt.
Gebruik je dat elke dag dan is het handig, maar als je eigenlijk nooit iets delt via wifi of zelden dan is het beter om deze processen te stoppen nog voordat het toestel opstart.
Als je dit zo met alle apps en services doet dan krijg je vanzelf een betere batterijprestatie want je toestel verbruikt dan nog alleen maar stroom voor datgene wat jij echt aktief wilt hebben.

Zelf heb ik mn toestel al helemaal aangepast hierin en dat bevalt me prima. Ik haal ook makkelijk een dag met de batterij ook al klooi ik er nu nog veel mee.

GPS overigens trekt op dit moment wel aardig wat stroom weg…naar mijn idee meer dan bij de sgs-1

Bewerkt (17 mei 2011 17:28)

Samsung Galaxy S8+

duck304

duck304

• Lid sinds 16 mei 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 17:48

AVS;162369
Zelf heb ik mn toestel al helemaal aangepast hierin en dat bevalt me prima. Ik haal ook makkelijk een dag met de batterij ook al klooi ik er nu nog veel mee.

Is er een how-to hoe ik dat ook kan tweaken? ben totaal niet bekend dus het moet echt voor dummies zijn zegmaar..

Bewerkt (17 mei 2011 17:48)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 18:36

Er is niet echt een howto voor aangezien de apps en services bij iedereen grote verschillen kunnen vertonen.
Sommige standaard samsung dingen zullen wel hetzelfde zijn maar daarnaast heeft iedereen zijn eigen apps erop staan, en ook die kunnen vanzelf opgestart worden als je toestel opgestart is.

Dus echt een howto is dan lastig te maken.

Waar je mee moet beginnen is door iig een app te downloaden uit de market waarmee je de mogelijkheid hebt om het starten van apps tegen te gaan.
Ikzelf gebruik de app “Autorun Manager” https://market.android.com/details?id=com.rs.autorun&feature=search_result
Dat was ooit een betaalde app maar vandaag de dag is hij gratis heb ik gemerkt.
Deze autorun manager geeft je de mogelijkheid om het opstarten van apps en services te blokkeren…evenals het opstarten van apps en services door andere invloeden (de receivers).

Met dit geheel laat ik alleen alles wat noodzakelijk is starten en datgene wat ik niet direkt gebruik…of helemaal niet gebruik…dat start niet.

Je moet hierbij opletten wat je wel en niet laat starten…want er zijn natuurlijk wel essentiele processen die gestart moeten zijn omdat ander je toestel niet goed werkt.
Maar eigen apps die zichzelf opstarten (receiver BOOTCOMPLETE) kun je altijd uitschakelen…die hebben geen invloed op het goed functioneren van je telefoon.

Als je deze app gaat gebruiken dan kan ik je er verder wel wat tips over geven…en als jij een app of proces noemt kan ik je wel zeggen of je die kunt uitschakelen of niet…maar kijk eerst even wat het doet op gewoon eigen apps.

Bewerkt (17 mei 2011 18:36)

Samsung Galaxy S8+

Berdien

Berdien

• Lid sinds 18 mei 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 13:16

Ik denk dat daar vrij weinig aan te doen is. Elke hoogwaardige smartphone met een lomp groot scherm zuipt stroom. Tegenwoordig moet je er ook van uitgaan dat je telefoon elke nacht aan de oplader zit, wat natuurlijk geen probleem is. Ik weet niet hoe het zit met andere mensen, maar snachts gebruik ik mijn toestel niet veel en kan het gerust 8 uurtjes laden. Capasiteit van de Galaxy II baterij is ook echtr hoog vanwege de dikke processor en het flinke scherm.

Hoop dat mensen het hier mee eens zijn.

Heeft iemand je goed geholpen ? Bedankt diegene dan via de * knop onder zijn/haar naam.

Bewerkt (18 mei 2011 13:16)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 13:45

Ik ben het wel met je eens hoor Berdien.
Echter verwacht ik nog wel veel van de custom tweaks die wel vrij snel zullen verschijnen.

Samsung kiest ervoor om hun toestellen binnen een bepaalde marge te houden, wat begrijpelijk is, maar via wat aanpassingen via tweakjes en kernels is er vast nog wel veel verbetering te winnen uit de batterij.

Bewerkt (18 mei 2011 13:45)

Samsung Galaxy S8+

JK1980

JK1980

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 1645
  • Reputatie 10
  • 18 mei 2011
  • 23:10

AVS;162461
Waar je mee moet beginnen is door iig een app te downloaden uit de market waarmee je de mogelijkheid hebt om het starten van apps tegen te gaan.
Ikzelf gebruik de app “Autorun Manager” https://market.android.com/details?id=com.rs.autorun&feature=search_result
Dat was ooit een betaalde app maar vandaag de dag is hij gratis heb ik gemerkt.
Deze autorun manager geeft je de mogelijkheid om het opstarten van apps en services te blokkeren…evenals het opstarten van apps en services door andere invloeden (de receivers).

Met dit geheel laat ik alleen alles wat noodzakelijk is starten en datgene wat ik niet direkt gebruik…of helemaal niet gebruik…dat start niet.

Je moet hierbij opletten wat je wel en niet laat starten…want er zijn natuurlijk wel essentiele processen die gestart moeten zijn omdat ander je toestel niet goed werkt.
Maar eigen apps die zichzelf opstarten (receiver BOOTCOMPLETE) kun je altijd uitschakelen…die hebben geen invloed op het goed functioneren van je telefoon.

Als je deze app gaat gebruiken dan kan ik je er verder wel wat tips over geven…en als jij een app of proces noemt kan ik je wel zeggen of je die kunt uitschakelen of niet…maar kijk eerst even wat het doet op gewoon eigen apps.

Met Titanium Backup kun je ook apps ‘freezen’. Bij de Pro versie onthoudt ie dit ook. Weet niet of dit bij de gratis versie ook zo is. Kijk idd wel uit wat je wel en niet uitzet.

Bewerkt (18 mei 2011 23:10)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 23:34

Klopt, maar als je een app freezed dan is het niet meer direkt bruikbaar, hij verdwijnt ook in je appdrawer.
En soms wil je wel een app beschikbaar hebben, maar niet gestart bij elke reboot :-)

Send from my Galaxy S II running on VillainRom.

Bewerkt (18 mei 2011 23:34)

Samsung Galaxy S8+

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 21 mei 2011
  • 13:54

Let even op dat de batterij pas na drie weken optimaal presteert. Dat geldt voor alle batterijen.

Hier kunt je kijken wat je nog meer kunt doen om de batterij te sparen: http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/12349-faq-batterijproblemen.html

Bewerkt (21 mei 2011 13:54)
gekkewaus

gekkewaus

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2011
  • 14:38

Hee AVS,

Fijn dat je zo open staat voor mensen van deze zaken niet alles weten.

Het is toch zo dat als ik een app disable bij het tabje “advanced” dat hij niet vanzelf opstart maar dat ik hem zelf moet opstarten als ik dat wil?

Ik heb ook mijn SGS 2 geroot en autorun manager gedownload. Ik was van plan om een paar system apps automatisch te killen zoals die Hubs.

Om dit te doen moet ik bij het “advanced” zijn toch?

Kan ik deze gewoon killen? Het lijkt me wel maar voor de zekerheid vraag ik het maar even aan jou.
- Alle gewone apps die ik geinstalled heb.
- AccuWeather
- Bluetooth delen, bluetooth test, Bluetooth share, bluetoothAvrcp
- Buddies now
- Camera
- Digitale klok
- Email widget (ik gebruik hem niet)
- FM Radio
- Galerij
- Game music social hub
- IM
- Klok
- Nieuws en weer
- Notities
- Samsung apps, Samsung MMM
- Spraakopdrachten
- Taak
- Yahoo Finance

Misschien vraag ik een beetje veel, Sorry daarvoor.

Groet Timon

Bewerkt (17 juni 2011 14:38)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren