Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

stefan95

stefan95

• Lid sinds 18 juni 2010
  • Berichten 277
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2011
  • 19:49

Een aantal ervaringspunten:

-Heeft hij een LED notificatie lampje?
-Hoe is de flitser
-Hoe is het grotere scherm in vergelijking tot SGS
-Hoe voelt hij in vergelijking tot SGS
-Hoe is de camera

-Hoe is de telefoon in vergelijking tot SGS, wat zijn de meest nieuwe functies en verbeterpunten die voor jou het beste zijn!?

Bewerkt (16 mei 2011 19:49)
Jubelteentje

Jubelteentje

• Lid sinds 24 maart 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 07:58

- Het toestel heeft geen LED notificatielampje.
- Flitser heb ik zelf nog niet geprobeerd. Wat ik er van hoor van andere gebruikers is positief
- Het scherm is heel erg goed. Scherp, helder en er zitten leuke trucjes in zoals twee vingers op scher + kantelen = in- en uitzoomen (werkt alleen bij standaard browser heb ik gemerkt).
- Tot mijn grote verbazing is het toestel lichter dan de SGS. Hij is iets breder en langer. Iedereen die hem in handen krijgt is verbaasd dat het toestel niet meer weegt.
- Camera werkt tot nu toe heel erg goed, had trouwens ook geen problemen met de camera van de SGS. Heb hem nog niet in alle omstandigheden geprobeerd.

Het toestel is sneller met opstarten, er zitten handige zoomfuncties in, het lijkt allemaal net wat soepeler te lopen dan bij de SGS zelf. Enig minpuntje dat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat ik het Glyder spel uit de Samsung Apps market niet kan spelen tot nu toe. heb echter het idee dat dit een calibratieprobleem is. Opnieuw calibreren helpt wel, maar het poppetje is moeilijker te besturen.

Bewerkt (17 mei 2011 07:58)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 13:15

stefan95;161704
Een aantal ervaringspunten:

-Heeft hij een LED notificatie lampje?
Zoals mijn voorganger al aangaf…zit er geen led notif lampje op
-Hoe is de flitser
Heel goed vindt ik persoonlijk. Ik heb in het donker een foto gemaakt van een witte poes :) en de foto is behoorlijk contrastrijk
-Hoe is het grotere scherm in vergelijking tot SGS
Heldere kleuren, meer kleurrijk dan de sgs-1. Het scherm is zowel in hoogte als in breedte ongv. een halve cm groter en toch is de resolutie gelijk aan die van de sgs-1…oftewel 480x800 Dat houdt dus in dat de dpi van de sgs-2 iets lager ligt dan die van de sgs-1
-Hoe voelt hij in vergelijking tot SGS
Qua handelbaarheid lijkt de sgs-2 iets lekkerder. De achterkant is niet glad zoals op de sgs-1 en daardoor lijkt het alsof hij wat vaster in de hand ligt. Het toestel is wel een stuk dunner dan de sgs-1. Qua prestatie laat hij de sgs-1 ver achter zich. Dat mag je ook wel verwachten van een dual core apparaat natuurlijk…maar de sgs-1 was ook al behoorlijk snel en vlot. Het opstarten kost werkelijk geen moeite meer. De animerende S kan ternauwernood 1x animeren want dan is het toestel al gestart. Met name bij de home-launchers merk je een groot verschil. LauncherPro en ADW hebben een bepaalde tijd nodig om alles op het scherm te laden …SPBshell duurt op de sgs-1 al helemaal een eeuwigheid, en daar heb je nu met de sgs-2 geen last meer van. De launchers starten soepel en met een paar tellen is alles op de homescreens geladen en direkt klaar voor gebruik. De hoeveelheid vrije geheugen zal hierin uiteraard ook een grote rol spelen. De sgs-2 heeft ruim 2x zoveel werkgeheugen dan de sgs-1 en na opstart en alles draaiende heb ik bv nog dik een 550mb aan werkgeheugen vrij.
-Hoe is de camera
Ik vindt de camera (mijn persoonlijke mening) prima. De 8mp camera maakt goede en heldere foto's en in combi met de flits krijg je ook nog hele goeie plaatjes. Ik denk dat de camera in vergelijking met echte 8mp fotocamera's wel onder doet…maar voor een telefoon is dit prima te gebruiken.
-Hoe is de telefoon in vergelijking tot SGS, wat zijn de meest nieuwe functies en verbeterpunten die voor jou het beste zijn!?
Uiteraard kom je toch weer terug op de snelheid. Kaal uit de doos haalde ik 3137 quadrantscore en inmiddels heb ik de 3300 al een keer geklokt. Een originele Nexus S haalt 2500 en een originele LG optimus 2x haalt rond de 2700 aan score. Dus met de hardware van de sgs-ii zit het wel snor. Samsung heeft gesloten om het filesystem (FS) van de sgs-ii niet meer op RFS te zetten maar op Ext4 (onze bekende lagfix ext4) waardoor lagfixen van dit toestel uiteraard niet meer nodig is.
Standaard komt de sgs-ii met een hele berg aan nieuwe apps. Veel apps mbt newsreaders en hubs, ook een music hub waarvan ik denk dat het de app is waarmee je muziek uit de cloud kunt streamen (ik heb het nog niet geprobeerd of getest).
Uiteraard heb je de touchwiz 4 launcher die in vergelijking met de eerdere launchers van Samsung een behoorlijke metamorfose heeft doorgemaakt.
Het toestel zelf is meer vierkanterig t.o.v de sgs-1 en, het is een kwestie van smaak uiteraard, maar persoonlijk hou ik daar meer van. Het toestel oogt mooi en strak :)
Wat op alle smartphones een punt is, en dus ook voor de sgs-ii, is de batterij. De sgs-ii heeft een iets grotere batterij van 1650 mah (de sgs heeft er een van 1500mah). dat uit zich in een Batterij die iets langer is dan op de sgs-1. Dikker is hij zeker niet.
Het batterijverbruik van de sgs-ii ligt zo'n beetje in de lijn van de standaard sgs-1. Oftewel bij behoorlijk gebruik zul je savonds een lader moeten gaan zoeken.
Bij de sgs-1 is in de loop van de tijd veel tweak en software gemaakt om het batterijverbruik aanzienlijk te verbeteren en ik debk dat deze trend ook voor de sgs-ii wel doorgezet gaat worden…wat een goede zaak zou zijn.

De sgs-ii heeft nog steeds een “open” bootloader. Dat wil zeggen dat we nog steeds andere software op de toestellen kunnen flashen. Custom kernel en custom roms e.d.
Echter heeft Samsung wel een ‘soort van’ ontmoedingingsbeleid aan het toestel toegevoegt.
Dat merk je al op het moment dat je het toestel in download mode wil zetten. Je krijgt als eerste scherm direkt een soort van waarschuwing dat custom software schadelijk kan zijn voor het toestel…blablabla
Daarna kun je middels de volume up knop doorgaan naar de echte download mode.
Ook die is veranderd. Naast het androidpoppetje dat nu groen is staat nu bovenin het scherm 3 regels tekst
De eerste is de product name: GT-I9100
De tweede regel is de flash counter: Custom binary download: Yes : (3 counts) heb ik er nu staan
de derde regel is wat je erop hebt staan: Current Binary: Custom ( of Official Samsung)

De laatste regel veranderd mee met wat je op je toestel zet. Een officiele kernel van Samsung zal die tekst veranderen naar Official Samsung ipv Custom.
De counter blijft echter staan op het aantal keren dat jij een custom kernel op je toestel hebt geladen…in mijn geval nu al 3x dus.

Het blijkt dat je met de sgs-1 Jig deze teller ook weer op 0 kunt zetten :)

Nou dat was even mijn relaas

Bewerkt (17 mei 2011 13:15)

Samsung Galaxy S8+

Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 13:31

Denk je dat het problemen gaat leveren met de garantie, als de sgs 2 bij houdt hoeveel costum roms je hebt gedraaid, dan zien ze dat toch ook bij de service point?

Bewerkt (17 mei 2011 13:31)
stefan95

stefan95

• Lid sinds 18 juni 2010
  • Berichten 277
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 21:36

Ik heb hem! :d geweldig apparaat!

Bewerkt (17 mei 2011 21:36)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2011
  • 23:39

Zabivelli;162138
Denk je dat het problemen gaat leveren met de garantie, als de sgs 2 bij houdt hoeveel costum roms je hebt gedraaid, dan zien ze dat toch ook bij de service point?

Dat zien ze zeker bij een servicepoint. Ik denk dat het ook een grote kans op problemen met de.garantie gaat geven…
Samsung heeft een aantal controlemogelijkheden ingebouwd en dat doen ze denk ik niet voor de lol :-)

Maar…we zijn ze alweer te slim af :-)
Een flash van een originele kernel haslt de melding en notificatie in splashscreen weg…de alom bekende jig van de sgs zet de teller weer op nul…:-)

Send from my SGS II running on VillainRom.

Bewerkt (17 mei 2011 23:39)

Samsung Galaxy S8+

Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 02:05

AVS;162803
Dat zien ze zeker bij een servicepoint. Ik denk dat het ook een grote kans op problemen met de.garantie gaat geven…
Samsung heeft een aantal controlemogelijkheden ingebouwd en dat doen ze denk ik niet voor de lol :-)

Maar…we zijn ze alweer te slim af :-)
Een flash van een originele kernel haslt de melding en notificatie in splashscreen weg…de alom bekende jig van de sgs zet de teller weer op nul…:-)

Send from my SGS II running on VillainRom.

En werkt de jig van SGSI ook nog gewoon om hem in download mode te knn zetten bij problemen?
Of zet hij alleen de counter op 0?

Bewerkt (18 mei 2011 02:05)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 10:18

Hij zet m ook in download mode.

Send from my Galaxy S II running on VillainRom.

Bewerkt (18 mei 2011 10:18)

Samsung Galaxy S8+

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 13:15

Daarnet m'n custom flash counter eens gereset via de galaxy S jig.
Gewoon om eens te zien wat er gebeurd.
En jawel hoor. Alle bewijs dat je een custom rom of kernel op je toestel hebt staan wordt gereset hiermee.

Kijk naar onderstaand plaatje…Je zou niet zeggen dat ik er een voodoo kernel en villainrom als rom op heb staan

Bewerkt (18 mei 2011 13:15)

Samsung Galaxy S8+

LitePro

LitePro

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 875
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 13:17

Ik heb de Jig al thuis liggen speciaal voor de SGSII

Bewerkt (18 mei 2011 13:17)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren