Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Galaxy_Robin

Galaxy_Robin

• Lid sinds 17 november 2010
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 17 november 2010
  • 19:23

Hallo allemaal,

Ben vrij nieuw op het forum maar volg het wel al een tijdje. Sinds er sprake was van een update (IN BELGIE) voor de samsung Galaxy S naar froyo check ik op regelmatige basis KIES. Maar heb er nu genoeg van. Wil daarom de nl versie er op zetten. Nu heb ik al op Androidworld informatie gevonden en deze hieronder omgevormd. Hopelijk kunnen jullie commentaar geven of hulp bieden:

Froyo NL installeren op Samsung Galaxy S van Proximus:

Eerste fase = oude KIES (_82 )installeren
• Deïnstalleer de KIES die momenteel op je computer staat.
• Installeer de oude versie van KIES. (Thanks to AVS)
http://www.talkcity.nl/sgs/Kies_1.5.3.10093_82.exe LINK is DOOD

Nieuwe downloadlink: http://rapidshare.com/files/432704510/Kies_1.5.3.10093_82.exe

Tweede fase = versie Kies aanpassen + Reghack
• Start KIES en sluit je toestel aan. Wacht totdat Kies het toestel herkent.
• Open Regedit.. Doe dit door op de windows-knop te drukken en te zoeken naar regedit.
• Navigeer aan de linkerkant in regedit naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies
• Zoek aan de rechterkant naar de variabele naam LOCALVER. Die waarde zal eindigen op _82 en dat is logisch want je hebt de _82 versie van Kies nu geïnstalleerd. Om de servers van Samsung voor de gek te houden gaan we hier de nieuwe versie van Kies neerzetten, dus dubbelklik op LOCALVER en verander die waarde in 1.5.3.10103.100
• Voor de Reghack navigeer je verder in de linkerkolom naar de map Devicedb
• Verander de waarden van onderstaande variabelen die in één van de drie mappen onder de map Devicedb staan. In mijn geval is dat de map ‘3’.
vul deze waarden in:
DEVCONINFO: moet leeg zijn.
HIDSWVER: I9000XXJF3/I9000XENJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
SoftwareRevision: I9000XXJF3/I9000XENJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
ProductCode: GT-I9000HKDXEN

Derde fase: = updaten naar froyo 2.2 NL
• Ga naar Kies en open je Updatescherm. Binnen enkele seconden staat er de NL versie om te downloaden.
• Je kan nu gewoon updaten via KIES.

Extra:
Daarna kun je nog een factory reset doen, rooten en de lagfix toepassen maar dat is persoonlijk.

Nu nog enkele vragen:
• Is bovenstaande uitleg haalbaar? Want dit is een bewerkte versie om van de Scandinavische naar Nl versie terug te gaan. Maar lijkt me hetzelfde als je van Belgische naar Nederlandse versie zou gaan.
• Aangezien ik een verzekering heb op mijn samsung galaxy s kan ik dan wel rooten of iets aanpassen aan het register? Ik denk persoonlijk dat enkel het EMEI nummer belangrijk is.
• Als ik een factoryreset doe zijn dan alle apps weg? Welk effect heeft de root op de apps?

Graag meer info.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Robin

Special thanks to AVS

Bewerkt (17 november 2010 19:23)
teski

teski

• Lid sinds 13 november 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 17 november 2010
  • 20:08

hey,

ik had sinds vorige week ook een proximus galaxy S met 2.1 erop,
maar sinds vorig weekend heb ik deze http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8866-how-froyo-2-2-i9000xxjpp-27-10-10-firmware-speedmod-froyo-341mb-ram.html tutorial geprobeerd,en die werkt echt perfect,super gemakkelijk en draait super snel.

ps : als je een factory reset doet ben je idd je apps kwijt,maar als je geen back-up gemaakt zou hebben kun je de apps gewoon terug downloaden éh

Bewerkt (17 november 2010 20:08)
Galaxy_Robin

Galaxy_Robin

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 17 november 2010
  • 20:16

Alvast bedankt voor de informatie Teski. Zal de informatie eens grondig doornemen maar aangezien jij zegt dat het gaat met jouw Galaxy moet het ook gaan met deze hier. Zou jij nog terug gaan naar de oh zo lang verwachte officiële update moest die er ooit komen?

Greetz

Bewerkt (17 november 2010 20:16)
my00

my00

• Lid sinds 31 augustus 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 17 november 2010
  • 20:28

Galaxy Robin;60106
Nu nog enkele vragen:
• Is bovenstaande uitleg haalbaar? Want dit is een bewerkte versie om van de Scandinavische naar Nl versie terug te gaan. Maar lijkt me hetzelfde als je van Belgische naar Nederlandse versie zou gaan.

Bovenstaande uitleg is erg duidelijk. Heb het uitgevoerd met de mij SGS die door Samsung geupdate was en niet te updaten naar Froyo. Na 10 minuten had ik alles werkende.

Super

Bewerkt (17 november 2010 20:28)
Galaxy_Robin

Galaxy_Robin

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 17 november 2010
  • 20:38

@My00: Dus jij hebt het stappenplan gevolgd dat ik heb weergegeven in mijn eerste post? Wat bedoel je dan niet geupdatet naar Froyo? Kan je iets meer uitleg geven voor de zekerheid. thanks alvast

Greetz

Bewerkt (17 november 2010 20:38)
Galaxy_Robin

Galaxy_Robin

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 17 november 2010
  • 23:26

Heb net het stappenplan gevolgd dat ik had beschreven in mijn eerste post. Deze manier werkt echt super. Ideaal en niet moeilijk.

Echte aanrader voor simpele en snelle update.

Greetz Robin

Bewerkt (17 november 2010 23:26)
my00

my00

• Lid sinds 31 augustus 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 18 november 2010
  • 09:01

Galaxy Robin;60146
@My00: Dus jij hebt het stappenplan gevolgd dat ik heb weergegeven in mijn eerste post? Wat bedoel je dan niet geupdatet naar Froyo? Kan je iets meer uitleg geven voor de zekerheid. thanks alvast

Greetz

Zie dat het je al gelukt is. Mijn toestel is naar Samsung geweest voor een reparatie. Toen deze terug kwam werkte alles weer netjes, alleen hadden ze er een softwareversie opgezet welke niet te updaten is, automatisch, via kies.
Maar bovenstaande stappen zouden door iedereen uitgevoerd moeten kunnen worden, zonder ening probleem.

Zou dan ook aan AVS willen vragen of hij deze stappen in de How to zou willen zetten, want werkt voor elke telefoon die waarbij Kies aangeeft nog geen update beschikbaar.

Bewerkt (18 november 2010 09:01)
Galaxy_Robin

Galaxy_Robin

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 18 november 2010
  • 12:26

my00;60266
Zou dan ook aan AVS willen vragen of hij deze stappen in de How to zou willen zetten, want werkt voor elke telefoon die waarbij Kies aangeeft nog geen update beschikbaar.

Voor een gedeelte staat het al in een how to dacht ik. AVS heeft al een keer stappen genoteerd om van een Scandinavische versie naar een Nederlandse versie te gaan. Misschien zijn deze stappen algemener om van eender welke versie naar de Nederlandse versie te gaan. Maar op deze manier weet je wel dat het mogelijk is om zomaar van elke versie te veranderen. Het enige dat nodig is zijn de juiste codes bij de variabelen in regedit.

Greetz en nogmaals thanks voor de hulp, ook aan AVS

Bewerkt (18 november 2010 12:26)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 18 november 2010
  • 12:44

Nou….graag gedaan hoor

De Howto sectie zoals die ergens bovenaan in het forum staat is een gedeelte waar howto's in komen die voor alle toestellen gelden.
Uiteraard is deze howto van Galaxy Robin puur en alleen geschikt voor de SGS toestellen, dus vandaar dat ze in het toestelgerelateerde sectie staan.

Het klopt dat deze howto, overigens netjes gemaakt, eigenlijk universeel toepasbaar is op elke Samsung Galaxy S toestel in welk land men ook zit. Maar men zoekt toch vaak wel naar termen die direkt aanspreken.
bv Samsung Galaxy S en Proxmus zal iedereen die op Proximus zit direkt aanspreken.

Overigens denk ik dat we met deze twee howto's (scandinavische froyo naar NL en deze howto) wel het deel van de Galaxy gebruikers bedienen die er ook echt gebruik van zullen maken.
Ik bedoel, er zal niet snel een Duitse SGS gebruiker zich aanmelden hier met de vraag of hij zijn sgs ook naar NL kan zetten
….(zowel dan kan hij altijd deze topic gewoon volgen)

Ik maak van deze topic ook een sticky zodat hij voor iedereen waarvoor het van belang is, makkelijk gevonden kan worden.

Good Job!

Bewerkt (18 november 2010 12:44)

Samsung Galaxy S8+

ghardeman

ghardeman

• Lid sinds 09 november 2010
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 18 november 2010
  • 17:12

Ik had dit vorige week reeds gedaan. Persoonlijk is er niet zoveel verschil tussen froyo en eclair vind ik. Heb dus geen te hoge verwachtingen als je dit doet…

Bewerkt (18 november 2010 17:12)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren