Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

phondr

phondr

• Lid sinds 15 oktober 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 18:48

Nou ben ik niet iemand die snel klaagt, maar dit is toch wel erg. Ik zou het bijna een regelrechte ramp noemen.
Het ding lagt echt ontzettend. Ik merk heel vaak dat ik gewoon lagspikes van 2-10 seconden heb bij het openen van programma's, of dat ik mijn mobiel na het openen van iets als google talk de eerste halve minuut niet kan gebruiken omdat hij zo ontzettend lagt, alles wat ik swype maar half registreert, waardoor ik hele andere woorden krijg (die overigens pas na een paar seconden in beeld komen). Zelfs het scrollen door het applicaties venster lukt niet meer zonder hakerig gedoeOok internet is erg schokkerig allemaal

2e klacht. De batterij lijkt echt veel sneller leeg te zijn. Zo had ik hem vanochtend om 8 uur op 90% staan. Rond 12 uur zat hij nog maar op ongeveer 30%. Gelukkig had ik mijn oplader bij me dus laadde hem even op tot 45% (rond half 1). Vervolgens om ongeveer half 6 valt hij uit omdat de batterij helemaal op is. Het enige wat ik heb gedaan is chatten via google talk en ik had geen andere applicaties open staan. En ik had screen brightness op zijn laagst (en geen live wallpaper)

En dit is nog wel het domste van alles omdat dit expres is veranderd. Swype is een regelrechte ramp geworden. Bij bijna elke zin krijg ik wel een popup omdat een woord geblokkeerd werd door een woord dat ik zelf had toegevoegd. Hij vindt het blijkbaar nodig om dat elke keer weer te melden bij bijna elk woord wel. Nou is dit msischien uit te zetten maar ik heb van alles geprobeerd en goed gekeken maar ik kon het niet vinden :confused:

Daarnaast, de pinpointer :confused: of iets dergelijks wat er nu is toegevoegd. Ik weet niet precies hoe dat ding heet. Maar dit is een rondje met een pijltje eraan die wijst naar waar je knipperbalkje op dat moment is. Naast dat het er leuk uitziet is het verder erg nutteloos en irritant. Het gaat namelijk over de bovenste letters heen. En als dat ding bijvoorbeeld boven de letter E zit, is het erg lastig om de E in te drukken en haast onmogelijk om te swypen met de e in het begin.

Wat vinden andere mensen hier nou van? De kleine extra's zijn verder erg leuk, alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik meer van flash verwacht had. Flash games spelen, hoe simpel ook, lukt niet vanwege de lag. Maar dat was eerlijk gezegd wel te verwachten :p

Sorry voor alle tekst
tl;dr versie: Froyo geeft me lag, batterij snel op, swype verkracht

Ps: Dit is trouwens ook een help-me topic, aangezien ik weinig andere klachten heb gezien over dit zou het kunnen dat het aan mijn toestel ligt. Dus als iemand een oplossing weet zou dat fijn zijn, aan de andere kant lijkt het me door froyo komen omdat ik voor de update geen enkel probleem had.

Groetjes

Bewerkt (10 november 2010 18:48)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 18:59

Een simpele factory reset..want je hebt nog van alles uit eclair…dus reset doen..fotos en muziek op je sd verdwijnen niet.

Bewerkt (10 november 2010 18:59)
jbakers

jbakers

• Lid sinds 13 oktober 2010
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 19:30

Jammer van zon grote lap tekst….

Is al meerdere malen voorbij gekomen en het antwoord/oplossing is iedere keer hetzelfde: Wat Zabivelli zei.
Lees ook mijn signature even.

Bewerkt (10 november 2010 19:30)
phondr

phondr

• Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 19:42

Ja oeps :$ Heb factory reset gedaan. Vind het alleen jammer om zo'n mooie muur van tekst te deleten dus ik laat het nog eventjes staan, verder mag dit topic een snelle dood sterven. Hopelijk lost dit alles op. Danku

Bewerkt (10 november 2010 19:42)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 19:43

Tip: Lees eerst eens de swype-onderwerpen op dit forum, dan kom je erachter datje swype helemaal naar eigen gemak in kunt stellen. Dat blauwe rondje (pinpointer?) vind ik wèl handig, want zo kun je handmatig de cursor verplaatsen en hoef je bv niet een heel woord te deleten als alleen de eerste letter fout is.
Ook voor je andere klachten geldt dat die allemaal in dit forum besproken worden, zoals ook jbakers al schreef.

Bewerkt (10 november 2010 19:43)
phondr

phondr

• Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 19:47

galaxyjet;57725
Tip: Lees eerst eens de swype-onderwerpen op dit forum, dan kom je erachter datje swype helemaal naar eigen gemak in kunt stellen. Dat blauwe rondje (pinpointer?) vind ik wèl handig, want zo kun je handmatig de cursor verplaatsen en hoef je bv niet een heel woord te deleten als alleen de eerste letter fout is.
Ook voor je andere klachten geldt dat die allemaal in dit forum besproken worden, zoals ook jbakers al schreef.

Mijn fout. Laten we luiheid de schuld geven. Meestal ga ik wel grondig opzoek eerst maar nu keek ik maar even globaal. Mijn excuses. :p
Daarnaast kon wat jij zei ook al zonder dat dingetje. Alleen moet je dan wel goed mikken

Bewerkt (10 november 2010 19:47)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 20:06

Zie even inline/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

phondr;57701
Nou ben ik niet iemand die snel klaagt, maar dit is toch wel erg. Ik zou het bijna een regelrechte ramp noemen./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />
Het ding lagt echt ontzettend. Ik merk heel vaak dat ik gewoon lagspikes van 2-10 seconden heb bij het openen van programma's, of dat ik mijn mobiel na het openen van iets als google talk de eerste halve minuut niet kan gebruiken omdat hij zo ontzettend lagt, alles wat ik swype maar half registreert, waardoor ik hele andere woorden krijg (die overigens pas na een paar seconden in beeld komen). Zelfs het scrollen door het applicaties venster lukt niet meer zonder hakerig gedoe/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" /> Ook internet is erg schokkerig allemaal
In principe zou je met Froyo toch minder last moeten hebben van de lag. Of het echt helemaal weg zal gaan betwijfel ik omdat deze versie nog steeds op het rfs filesystem draait. Een lagfix zou je hierin zeker wel positief helpen.

2e klacht. De batterij lijkt echt veel sneller leeg te zijn. Zo had ik hem vanochtend om 8 uur op 90% staan. Rond 12 uur zat hij nog maar op ongeveer 30%. Gelukkig had ik mijn oplader bij me dus laadde hem even op tot 45% (rond half 1). Vervolgens om ongeveer half 6 valt hij uit omdat de batterij helemaal op is. Het enige wat ik heb gedaan is chatten via google talk en ik had geen andere applicaties open staan. En ik had screen brightness op zijn laagst (en geen live wallpaper)
Ik ga er toch vanuit dat er een app, of meerdere hiervoor ‘to blame’ zijn. Het is nl niet bij alle Galaxies die op froyo draaien het geval dus er is iets afwijkends waardoor dat bij jou dan wel het geval is. Het uitzoeken wat de exacte oorzaak is, is vaak wel wat lastiger echter.

En dit is nog wel het domste van alles omdat dit expres is veranderd. Swype is een regelrechte ramp geworden. Bij bijna elke zin krijg ik wel een popup omdat een woord geblokkeerd werd door een woord dat ik zelf had toegevoegd. Hij vindt het blijkbaar nodig om dat elke keer weer te melden bij bijna elk woord wel. Nou is dit msischien uit te zetten maar ik heb van alles geprobeerd en goed gekeken maar ik kon het niet vinden :confused:
Ik ben vandaag een topic tegengekomen die hier een hele mooie oplossing voor biedt.
Ik denk dat je daarmee dit probleem heel goed kunt tackelen.

Daarnaast, de pinpointer :confused: of iets dergelijks wat er nu is toegevoegd. Ik weet niet precies hoe dat ding heet. Maar dit is een rondje met een pijltje eraan die wijst naar waar je knipperbalkje op dat moment is. Naast dat het er leuk uitziet is het verder erg nutteloos en irritant. Het gaat namelijk over de bovenste letters heen. En als dat ding bijvoorbeeld boven de letter E zit, is het erg lastig om de E in te drukken en haast onmogelijk om te swypen met de e in het begin.
Ik heb ook geen idee hoe de naam is van dat ding :) Dus laten we het voor het gemak idd maar even pinpointer noemen. Het is iets nieuws in 2.2 waarmee je je cursor kunt verplaatsen maar daarnaast geeft het ook de copy, knip en plak functionaliteit.
Ik heb nog niet ontdekt of het uit te schakelen is, dus ik ben bang dat we ermee moeten leren leven.

Wat vinden andere mensen hier nou van? De kleine extra's zijn verder erg leuk, alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik meer van flash verwacht had. Flash games spelen, hoe simpel ook, lukt niet vanwege de lag. Maar dat was eerlijk gezegd wel te verwachten :p
Ik zie sommigen toch wel leuke flash spelletjes op hun toestel spelen sinds hun update naar 2.2. Het zou dus wel moeten kunnen. Maar zoals je al zegt zou je eerst van die lag af moeten zijn wil het echt ‘speelbaar zijn’. Er was je al een factory reset gezegd. Geeft dat nog teveel lag dan zou ik toch overwegen een lagfix erop te zetten. Je wordt daar gegarandeerd vrolijk van.
Sorry voor alle tekst
tl;dr versie: Froyo geeft me lag, batterij snel op, swype verkracht

Ps: Dit is trouwens ook een help-me topic, aangezien ik weinig andere klachten heb gezien over dit zou het kunnen dat het aan mijn toestel ligt. Dus als iemand een oplossing weet zou dat fijn zijn, aan de andere kant lijkt het me door froyo komen omdat ik voor de update geen enkel probleem had.

Groetjes

Bewerkt (10 november 2010 20:06)

Samsung Galaxy S8+

Lers

Lers

• Lid sinds 14 augustus 2010
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 23:41

Samsung heeft een enorme blunder begaan lees ik overal op internet. Kijk maar eens op het tweakers.net forum. (bijna) alle galaxy s hebben hetzelfde id nummer gekregen, daardoor zijn bepaalde apps ook niet meer te vinden in de market. Zoals bijvoorbeeld paypal en google carhome.

Ook heeft Samsung de gps zo in elkaar gezet, dat hij meer rechtdoor gaat en dat ie daarom het niet meer goed weergeeft als je een bocht maakt.

Ik mag toch hopen dat ze Gingerbread uit gaan brengen voor de Galaxy S.

Bewerkt (10 november 2010 23:41)
pasmel

pasmel

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 394
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 23:56

Ik wil de pret niet drukken, maar ik kan me niet voorstellen dat Gingerbread er nu snel achteraan zal komen voor de SGS….

Bewerkt (10 november 2010 23:56)
Lers

Lers

• Lid sinds 14 augustus 2010
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 11 november 2010
  • 00:02

Waar zeg ik dan snel? En ik denk dat als ze gingerbread niet uitbrengen, ze een hele hoop klanten gaan verliezen. 7 miljoen toestellen is niet niks, als zij allemaal met klote firmware blijven
Zitten zullen er maar weinig zijn die daarna weer een samsung kopen!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (11 november 2010 00:02)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren