Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Zatta

Zatta

• Lid sinds 28 februari 2011
  • Berichten 777
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 19:21

CyanogenMod 7 op de Galaxy S

Er was eens een tijd dat Google Android ontwikkelde. De source van Android is open. Grote bedrijven hebben hiermee versies van Android Ontwikkeld. Samsung heeft daar zijn eigen draai aan gegeven met hun Touchwiz framework en launcher, HTC heeft dat gedaan met hun Sense.

Dan is er nog op een klein eilandje, ver, ver weg, een groepje mensen zoals jij en ik die uit diezelfde bron-code hun eigen versie van Android hebben gebrouwen. Later is dit kleine groepje mensen steeds wat groter geworden en uitgegroeid tot de grootste community in Android-land. Ze worden aangevoerd door Steve Kondic en ze brengen u CyanogenMod!

CyanogenMod is een compleet vanaf de grond af aan opgebouwde Android “distributie”, zoals ze het zelf noemen. Dit betekend dat er geen software van Samsung in zit! Het is stock Android met wat extra's.

In het begin van 2011 kwam CyanogenMod naar de Samsung Galaxy S. Eerst was dit nog een onstabiele toestand. Flashen was een moeizaam proces. Sinds enige tijd is het verrassend eenvoudig om ook CyanogenMod te draaien op jouw telefoon. CyanogenMod is de snelste build van Android die te krijgen is.

Toch is enige waarschuwing vooraf vereist:

• CyanogenMod is géén Samsung Android. Dus ook geen Samsung Apps (maar er zijn duizenden goede vervangers op de market)
  • Bepaalde features die Samsung Roms wel hebben heeft CyanogenMod niet (goede 720p video recording, TV-out, Call-recording)
  • Vele instellingen die CyanogenMod heeft heeft Samsung niet. (custom statusbar, themechooser, vibratie-instellingen, etc et)
  • Zonder ODIN (en dus ook niet zonder USB) is er geen weg terug naar Samsung Roms.

Flashen van Samsung naar CyanogenMod:

• Zorg voor een schone lei: Stock Samsung Rom flashen met Odin met pit-file en repartition.
  • In tegenstelling tot wat je nog veel leest is het prima om met Gingerbread bootloaders op je telefoon CyanogenMod te flashen. Het is zelfs beter voor je battery-life. Het is alleen nooit helemaal door de devs bevestigd maar ook nooit ontkent. De heersende consensus is dat GB bootloaders prima zijn.

Rooten met een kernel die ClockWorkMod Recovery bevat.
    Factory Reset in CWM-recovery.
    CyanogenMod Flashen (Bootloop? Nog een keer flashen, dat hoort er nog een beetje bij)
    Naar wens (en dat wil je, geloof me maar) Google Apps Addon Pack flashen
    Reboot.
Wil je het nog eens uitgebreid lezen, het Ratje heeft een mooie, uitgebreide, tutorial geschreven:
Cyanogenmod installeren op de Samsung Galaxy S - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

CyanogenMod downloaden doen we hier:

• Stable Releases van CyanogenMod
  • Release Cadidates van CyanogenMod
  • Nightly Builds van CyanogenMod
    Hierbij moet worden opgemerkt dat de nightlies de meest recente builds zijn. Deze worden (bijna) dagelijks gemaakt uit de broncode. Hierin zitten de laatste wijzigingen en kunnen onvoorziene bugs bevatten. RC's hebben daar minder last van en Stable Releases het minste. De laatste Stable was hetzelfde als nightly build #140.

Omdat de laatste nightly is geweest (half november was de laatste) en de ontwikkelingen, ook voor CM7 niet stil staan, heeft een Nederlander een eigen buildbot opgezet. Hier kan je nu de laatste KANG's vandaan halen:

• Kang thread op XDA
  • NRG's eigen server.

Google Apps Addon Pack
    De zogenaamde GAPPS bevat een aantal onmisbare apps zoals Talk en de MARKET. Deze zitten vanwege copyright niet standaard in CyanogenMod. Downloaden:Gapps packages op goo-inside.me

Er zijn, naast de uitstekende stock CM kernel, een paar custom kernels te krijgen voor CyanogenMod.
    Deze zijn:

• Glitch Kernel door Tk-Glitch ism Sixstringsg
  • FuguMod kernels door Nikademus
  • Platypus/Neo kernels door Zacharias.Maladroit
    Modems kan je hier vinden:
    Modems op XDA, draad van siky_dude

Overige interessante links:

• Changelog voor de nightlies
  • CyanogenMod website
  • CyanogenMod Forum - Galaxy S forum
  • CyanogenMod nightlies op XDA
  • CyanogenMod Q&A thread op XDA
  • De wiki speciaal voor de Samsung Galaxy S
    Ontwikkelaars:
  • Codeworkx - Google+
  • Atinm - Google+
  • PawitP - Google+

Op- en aanmerkingen over, of aanvullingen op deze post zijn altijd welkom. Ik sta open voor iedere vorm van opbouwend commentaar.

Bewerkt (9 november 2010 19:21)
  • consono

consono

• Lid sinds 26 juni 2010
    • Berichten 246
    • Reputatie 0
    • 9 november 2010
    • 19:28

Dat doen ze goed!

Bewerkt (9 november 2010 19:28)
    HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
    • Berichten 973
    • Reputatie 0
    • 9 november 2010
    • 19:31

Zeker, ik ben nu wel heel blij dat ik niet voor een andere telefoon heb gekozen. Ik heb de Galaxy S ook uitgezocht om de hardware en blijkt maar weer dat dat wel goed zit!

Bewerkt (9 november 2010 19:31)
    consono

consono

• Lid sinds 26 juni 2010
    • Berichten 246
    • Reputatie 0
    • 9 november 2010
    • 19:35

Helemaal met je eens!
    Maar dat ben ik al vanaf dag 1 dat ik deze telefoon heb. Met al die lagfixes en weet ik veel wat nog meer wordt het alleen maar mooier.

Bewerkt (9 november 2010 19:35)
    PeterWol

PeterWol

• Lid sinds 16 oktober 2010
    • Berichten 14
    • Reputatie 0
    • 9 november 2010
    • 20:13

Hoi,

Ik lees van alles over lagfixen mods en dergelijke. Wat moet ik nu kiezen. Jullie lijken mij de mensen die het maximale uit de Galaxy halen dus misschien kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb 2.2 de noorse versie. Ik heb last van. Zwarte schermen en traag reageren van sommige apps. Na een kill van apps leeft hij weer een beetje op. Maar dit moet ik dan wel regelmatig doen. Verder is de standaard mail met Exchange push gewoon traag en lijkt soms helmaal even stil te staan als ik net even snel wil reageren op een mail. Wat kan ik doen om de boel een beetje sneller te maken en soepeler te doen verlopen ik irriteer mij er een beetje aan en denk dan het beter kan.

Groet,
    Peter

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (9 november 2010 20:13)
    HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
    • Berichten 973
    • Reputatie 0
    • 9 november 2010
    • 20:19

Kijk in het SpeedMod topic. Dit is niet de juiste plek om daar over te praten.

Hier dus gewoon lullen over CM!

Bewerkt (9 november 2010 20:19)
    flevo

flevo

• Lid sinds 08 juli 2010
    • Berichten 952
    • Reputatie 0
    • 9 november 2010
    • 20:49

HaTe;57267
    Kijk in het SpeedMod topic. Dit is niet de juiste plek om daar over te praten.

Hier dus gewoon lullen over CM!

waar staat dat in het topic om hier alleen te lullen over cm!!!

Bewerkt (9 november 2010 20:49)
    AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
    • Berichten 9893
    • Reputatie 0
    • 9 november 2010
    • 21:11

Deze topic gaat over een custom rom. Peter stelt naar mijn idee een hele nette en goed omschreven vraag die in deze topic wel op zijn plaats is. CM kan nl zijn problemen straks waarschijnlijk heel goed verhelpen.
    Dus ik begrijp niet zo goed waarom hij naar en ander topic wordt doorgestuurd die net zo goed over een custom rom gaat als deze topic ?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (9 november 2010 21:11)

Samsung Galaxy S8+

flevo

flevo

• Lid sinds 08 juli 2010
    • Berichten 952
    • Reputatie 0
    • 9 november 2010
    • 21:14

mijn quadrant volgens topic van jbakers met voodoo lagfix

572
    wat is dan volgens deze score beter aan de score van HaTe

Bewerkt (9 november 2010 21:14)
    JK1980

JK1980

• Lid sinds 02 oktober 2010
    • Berichten 1645
    • Reputatie 10
    • 9 november 2010
    • 22:49

flevo;57291
    mijn quadrant volgens topic van jbakers met voodoo lagfix

572
    wat is dan volgens deze score beter aan de score van HaTe

Jouw Quadrant score is met voodoo lagfix (Dus met rfs en/of data > ext2 en/of ext4)

Bovenstaande CM haalt jouw score met alle dataverwerking nog in rfs, het ‘langzaamste’ gedeelte.

Wel vet als ze dat helemaal aan de gang krijgen…

Bewerkt (9 november 2010 22:49)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
    Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren