Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 969
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 12:41

BELANGRIJK!!!
Dit is voor GEVORDERDEN en mensen die graag het meeste uit hun telefoon willen halen en niet bang zijn voor een tijdelijk niet werkende telefoon.

Als je nog nooit iets geflashed hebt, kan deze tutorial erg onduidelijk zijn. Ik zeg niet dat je het niet mag proberen, maar ik betwijfel of je er vrolijk van wordt.. Als je toch een snelle telefoon wilt met minder gedoe, installeer dan alleen de SpeedMod kernel.

Doc's ROM is meer dan alleen een kernel. Het is een complete vervanging van de software (firmware) op je telefoon.

Alle informatie is te vinden in dit topic op XDA:
>>>>>>>Doc Froyo - xda-developers <<<<<<<<

Installatie en update instructies door HaTe:
Hier leg ik globaal uit hoe je Doc's rom het efficiëntste kan installeren, zonder te vaak opnieuw op te starten, dat doe je als het goed is misschien 2x. Als je in recovery mode zit, hoef je er eigenlijk niet meer uit totdat je helemaal klaar bent.
Ook probeer ik er voor te zorgen dat je al je applicaties, instellingen en data behoud.

Voorbereiding
1. Maak een backup met Titanium Backup en een Nandroid backup vanuit CWM recovery! Heel belangrijk! Zo kan je altijd terug als er wat mis gaat.
2. Maak een backup van je efs map
3. Zorg dat de 3 button combo werkt
2. Ik raad sterk aan om eerst de eerste 4 posts van het topic op XDA (zie bovenaan) te lezen, zodat je optimaal voorbereid bent.

Alles Downloaden
DocRambone heeft samen met Stefunal een keukentje gemaakt waar je zelf alle componenten kan kiezen.
Deze is hier te vinden: Galaxy S Generator @ DocKitchen
Zie ook dit topic van Backhead: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11869-rom-je-eigen-rom-samenstellen.html

Het installeren
Als je het niet hebt gedaan, lees dan nu echt de eerste 4 posts van Doc's topic op XDA door. Eigenlijk heb je deze tut dan niet meer nodig.

Doc gaat er van uit dat je ClockWorkMod hebt om zijn bestanden op je telefoon te flashen. Als je en versie 2.2 installatie hebt, heb je recovery 3e. Recovery 3e laat ongesigneerde update.zip bestanden niet toe.

Dit is alleen voor mensen die nog geen ClockWorkMod Recovery (CWM) hebben:
Daarom gaan we nu CWM installeren. De SpeedMod is gebaseerd op ULF, welke CWM bevat. Die kunnen we dus gebruiken! Let wel, deze kernel wordt straks weer vervangen door de kernel die in Doc's ROM zit, waarschijnlijk is dit ook SpeedMod, maar dat kan een oudere versie zijn.

Download een Odin versie van SpeedMod: Samsung Galaxy S: Download SpeedMod kernel
Flash met Odin. Uitleg in het Engels : Samsung Galaxy S: How to install SpeedMod kernel

Vanaf hier is weer algemeen voor iedereen
Zet alles wat je gedownload hebtop je SD kaart, dit scheelt later onnodig opnieuw opstarten.
(nee, dit hoeft niet nog een keer als je dat al had gedaan)

Hieronder staat uitleg voor de Voodoo kernel en SpeedMod kernel. In de keuken zijn echter ook andere kernels te kiezen. Het principe is bij allemaal het zelfde, dus het maakt eigenlijk niet veel uit welke uitleg je volgt.
Het is vooral belangrijk dat je de lagfix eraf haalt als je naar een andere kernel gaat. Upgraden naar de zelfde kernel vereist niet dat je de lagfix eraf haalt.

Doc met Voodoo kernel (Doc 5.1)
Installatie vanaf een andere ROM:

Belangrijk: Maak voordat je hier aan begint backups! Titanium Backup en een Nandroid backup (vanuit CWM Recovery)

01. Disable eventuele lagfix.
02. Ga naar CWM recovery (als je daar al niet bent).
03. Upgrade via zip de base ROM en addons
04. Start opnieuw op naar Recovery.
- Nu heb je de Voodoo kernel en je ziet dat de letters nu rood zijn.
- “OK” doe je met de terug toets, niet met home.
- Als je per ongeluk toch de normale reboot hebt gekozen, ga dan alsnog naar recovery modus.
05. Reboot recovery
06. Nu heb je de Voodoo kernel (“OK” is de back toets, niet home). Je kan eventueel de lagfix aanzetten.
07. Wipe Dalvik cache (Advanced ClockWork features)
08. Reboot system
KLAAR

Upgraden van een oudere Doc (met SpeedMod) naar Doc XXJPU v5.1
01. Reboot naar recovery
02. Disable lagfix
03. Reboot recovery
- De partitie configuratie heb je veranderd, nu wil hij weten of je wilt backupen en restoren.
04. 2 opties:
- optie 1: Je hebt nog een backup die niet zo oud is: “Yes, with factory reset without backup”. Ga naar stap 5.
- optie 2: Je hebt nog geen backup: “Yes, with Backup and restore”. Ga naar stap 6
- Na het drukken op OK gaat hij bezig met omzetten
05. Enkel voor als je optie 1 hebt gekozen!: Restore backup
06. update via zip Doc's Base rom
07. update via zip Addons
08. Reboot recovery
09. Nu heb je de Voodoo kernel (“OK” is de back toets, niet home). Je kan eventueel de lagfix aanzetten.
10. Wipe Dalvik cache (Advanced ClockWork features)
11. Reboot system
KLAAR

Doc met SpeedMod kernel
Installatie vanaf een andere ROM:
01. Disable eventuele lagfix.
02. Ga naar CWM recovery (als je daar al niet bent).
03. Upgrade via zip eerst de base ROM.
04. Start opnieuw op naar Recovery.
05. Als je per ongeluk toch de normale reboot hebt gekozen, ga dan alsnog naar recovery modus.
06. Installeer eventueel een nieuwere SpeedMod kernel
07. Kies lagfix en tweaks (Advanced SpeedMod ULK features)
- Fast (zelfde als Voodoo) of Faster (uitgebreider dan Voodoo)
- Tweaks kan je allemaal aanzetten. Zelf heb ik dit niet.
08. Start opnieuw op naar Recovery
09. “Configs differ”. De configuratie voor partities heb je zojuist aangepast, hij wil nu weten of je al je bestanden wilt behouden. Kies voor “Yes, with Backup and restore”.
10. Wacht. Nu gaat hij alle bestanden backuppen, vervolgens de partities omzetten en daarna de data weer terugzetten.
11. Start opnieuw op naar Recovery
12. Upgrade via zip nu alle optionele pakketjes. Dit kan allemaal zonder opnieuw op te starten. Gewoon steeds een andere zip kiezen dus.
13. Wipe Dalvik cache (Advanced ClockWork features)
14. Hoe verrassend: Start opnieuw op. Klaar! Als het goed is heb je nu alles wat je wilt en de ROM goed geïnstalleerd.

Upgraden naar een nieuwere ROM van Doc:
Dit is veel simpeler.
Lagfix hoeft er niet af als de kernel bij de ROM waarnaar je gaat upgraden het zelfde blijft (of nieuwe versie is). Bijvoorbeeld, de nieuwe versie van Doc bevat de SpeedMod kernel, terwijl je nu ook een SpeedMod hebt. Als dit niet het geval is en je weet niet zeker wat je moet doen, vraag het dan in dit topic.

Anders ga je op deze manier verder:
01. Ga naar CWM recovery (als je daar al niet bent).
02. Upgrade via zip eerst de base ROM.
03. Start opnieuw op naar Recovery.
04. Bij het flashen van de nieuwe ROM, staan de instellingen op “geen lagfix”. Je huidige configuratie was waarschijnlijk met lagfix. Kies voor “remove new config”. Hiermee zeg je dat hij de oude configuratie (met lagfix) moet behouden.
05. Start opnieuw op naar Recovery
06. Upgrade via zip nu alle optionele pakketjes. Dit kan allemaal zonder opnieuw op te starten. Gewoon steeds een andere zip kiezen dus.
07. Wipe Dalvik cache (Advanced ClockWork features)
08. Hoe verrassend: Start opnieuw op. Klaar! Als het goed is heb je nu alles wat je wilt en de ROM goed geïnstalleerd.

EINDE

Neem me niet kwalijk als iets raar is of niet klopt. Zeg het dan wel even, dan pas ik het aan. Ook voor verbeteringen aan het topic, meld het even.

Nog wat (belangrijke) dingetjes:
Een aantal voordelen van deze ROM, tov de standaard ROM van Samsung MET SpeedMod kernel:
(dus voordelen van de SpeedMod alleen heb ik weg gelaten)
- Deodexed, waardoor je kan skinnen!! Normaal bestaan de system apps uit een .odex file en een .apk die bij elkaar horen. Nu zit het samen in 1 apk.
- Apps and framework optimized
- Ad hoc Wi-Fi support, how to enable, see post no 2:weet niet zeker of dit sowieso kan..
- Zip-aligned
- Optimized launcher pro and ADW launchers
- User string selection in browser (thanks to Fr4gg0r):Zo kan je je browser voor laten doen als een iPhone of desktop computer
- Extra snelle updates van DocRambone en eventuele aanpassingen die beter zijn dan de standaard Samsung ROM

Andere kernel installeren:
Denk er aan dat je lagfixes uitschakelt voor je dit doet! Als je naar een nieuwere kernel van SpeedMod wilt, hoeft dit niet.
Daarom heb ik er bijgezet dat je de SpeedMod kernel moet installeren VOOR dat je de lagfix activeert.

Factory Reset:
Stop! Lees het XDA topic even voor de gevolgen

Handige codes:
Productcode achterhalen: *2767*4387264636#
Firmware versie: *#1234#

Bewerkt (9 november 2010 12:41)
HaTe

HaTe

• Berichten 969
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 12:59

Ik denk niet dat veel mensen mijn how to gaan gebruiken.. Wel jammer :p

Bewerkt (9 november 2010 12:59)
jbakers

jbakers

• Lid sinds 13 oktober 2010
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 13:02

Erg duidelijk en inderdaad als je een beetje ervaring hebt met het flashen dan hoeft dit echt geen probleem te zijn.
Misschien een kleine beschrijving van wat de rom allemaal heeft/kan etc? Er is wel een link naar de officiele XDA topic maar misschien een kleine samenvatting van de belangrijkste/leukste/etc features die Doc's Rom heeft?

//edit: Ah lol je hebt het net aangepasthaha ben ik weer net te vroeg met commentaar…

Bewerkt (9 november 2010 13:02)
VjT

VjT

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 13:09

HaTe;56991
Ik wel hoor. Ik wil meer en meer leren over Android, wat de mogelijkheden zijn van SGS etc. ben je zeer erkentelijk!!!

Gr,
Vincent

Bewerkt (9 november 2010 13:09)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 13:17

HaTe;56991

De howto staat er net :eek: Da's al een rappe conclusie dan.

Die Doc's standard theme…is daar ook een screenshot van eigenlijk ?
Op XDA kon ik die ook even niet zo snel vinden en ben eigenlijk wel benieuwd.

In die andere topic, waar je deze howto eerst had staan, had ik je nog even gevraagt in hoeverre deze rom je bevalt ten opzichte van andere roms….wat voor jouw de betere features zijn.
Maar ik denk dat je mijn post over het hoofd hebt gezien

Bewerkt (9 november 2010 13:17)

Samsung Galaxy S8+

HaTe

HaTe

• Berichten 969
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 13:41

Ik ga er even aan toevoegen wanneer je SpeedMod moet installeren.
Ik heb zelf SpeedMod ook nog niet geïnstalleerd, dus ik moet straks weer mijn lagfix er af halen..

@AVS:
ja, ik zie nu ook pas jouw reactie hier. Ben zo druk met verbeteren van de howto.. Kwam er net nog achter dat er een foutje in zat ^^

Ik zal deze post later aanpassen, want ik ga nu eten en heb daarna rijles.

Ik wil graag weten of alles duidelijk is zo… Dus VjT, dat je het nog proberen?

Screenshots Doc's theme bijgevoegd (nee heb nog niet gegeten).. //edit fuck he, waarom worden die zo klein gemaakt? :s Ik zal ze later wel op mijn host uploaden..

Bewerkt (9 november 2010 13:41)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 14:01

Ah…tnx.
Docs Theme lijkt een beetje op wat ik nu al heb.
Ik vindt die Dena V2 wel geinig. Notificatiebalk ziet er wel cool uit vindt ik.

Bewerkt (9 november 2010 14:01)

Samsung Galaxy S8+

VjT

VjT

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 19:52

yup HaTe, ik ga het zeker proberen. Duidelijke HOW-TO!!! Ik verwacht morgen. (alleen arrgggg waar staat ook alweer dat stukje tekst over hoe VooDoo te verwijderen? Kan het nergens meer vinden.
gr,
Vincent

Bewerkt (9 november 2010 19:52)
LitePro

LitePro

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 875
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 10:09

VjT;57253
alleen arrgggg waar staat ook alweer dat stukje tekst over hoe VooDoo te verwijderen? Kan het nergens meer vinden.
gr,
Vincent

Om voodoo uit te schakelen kun je het volgende doen:

Maak een bestand of map aan met de naam “disable lagfix” in de map van “Voodoo” op je interne SD-kaart
en start daarna je telefoon opnieuw op.

of via het programma SDK in cmd

adb shell “>/sdcard/Voodoo/disable-lagfix”

succes

Bewerkt (10 november 2010 10:09)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 11:06

Gisteravond Doc's er ook maar eens opgeflashed.
Toestel loopt prima. Battery-life lijkt goed te zijn en de boel reageert lekker vlot.
De voornaamste reden voor mijn besluit deze rom te flashen is dat ik een liefhebber ben van flashen via recovery.
Veel minder fout gevoeliger dan via Kies of via Odin en met een klein half uurtje had ik de basisrom, medium , full, CWM recovery, JPM radio (standaard is de basisrom met JPP radio), lockscreen extra's en Dena's V2 theme erop staan.
Lekker vlot rommetje.

Bewerkt (10 november 2010 11:06)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren