Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

AndroidPieps

AndroidPieps

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 november 2010
  • 20:36

Hallo,

gisteren heb ik Froyo op mijn sgs gezet maar nu hebben mensen het hier in topics wel eens over een factory reset, dat alles weer beter loopt en dat je dan rommel van Eclair kwijtraakt…

Nu wil ik eerst graag weten wat dat met je telefoon doet, in de zin met applicaties. Is dan alles weg? Want ik ben aardig ver met Angry Birds namelijk :p

In dit geval is het dus eerst: bezint eer ge begint. Want anders doe ik die factory reset nog niet…!

Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten,
Martin.

Bewerkt (8 november 2010 20:36)
albertbolink

albertbolink

• Lid sinds 27 augustus 2010
  • Berichten 181
  • Reputatie 0
  • 8 november 2010
  • 20:42

Ga je het toestel effe de factory reset laten doen, ben je alles kwijt. Dus ook het telefoonnummer van je eventuele schoonmoeder. Dus het toestel moet echt vreslijk werken en 80 maal vastlopen voor je een factory reset gaat doen.

Bewerkt (8 november 2010 20:42)
Sinac

Sinac

• Lid sinds 20 september 2010
  • Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 8 november 2010
  • 20:47

Op zich valt het wel mee hoor. Van de week nog een factory reset gedaan. Apps staan er zo weer op, je kan een lijst maken met Appbrain en je agenda, contactpersonen en multimedia kan je back-uppen via Kies. Zo gepiept. Maar zover ik weet moet je wel opnieuw beginnen met Angry Birds. Maar het werkt na die tijd wel veel soepeler.

Bewerkt (8 november 2010 20:47)
AndroidPieps

AndroidPieps

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 november 2010
  • 20:48

albertbolink;56763
Ga je het toestel effe de factory reset laten doen, ben je alles kwijt. Dus ook het telefoonnummer van je eventuele schoonmoeder. Dus het toestel moet echt vreslijk werken en 80 maal vastlopen voor je een factory reset gaat doen.

In dat geval wil ik dan niet eens weten wat een hard-reset met de telefoon doet (stiekum toch wel ;-) Maar ik vind het wel belangrijk om naar zoiets te vragen voordat je het maar blindelings doet, omdat een ander dat ook gedaan heeft. Ik vind het wel prima. Ik kan me niet voorstellen wat er nog beter kan gaan na zo'n factory reset, want ik vind dat het toestel goed draait. Ik vind alleen dat Froyo niet veel schokkende dingen veranderd heeft aan wat het voorheen was. Het is net iets beter allemaal. Maar het meeste is nog hetzelfde. Niet dat ik er ontevreden mee ben hoor. Vind deze telefoon een pracht apparaat! :-)

Bewerkt (8 november 2010 20:48)
AndroidPieps

AndroidPieps

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 november 2010
  • 20:50

Sinac;56769
Op zich valt het wel mee hoor. Van de week nog een factory reset gedaan. Apps staan er zo weer op, je kan een lijst maken met Appbrain en je agenda, contactpersonen en multimedia kan je back-uppen via Kies. Zo gepiept. Maar zover ik weet moet je wel opnieuw beginnen met Angry Birds. Maar het werkt na die tijd wel veel soepeler.

Ik speel eerst Angry Birds uit. Wellicht neem ik daarna de moeite om met Appbrain (ken het nog niet) die backup te doen en dan een factory-reset doen. Bedankt voor je tip!

Bewerkt (8 november 2010 20:50)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 8 november 2010
  • 21:18

- soft reset: reboot vanuit je telefoon
- hard reset: je toestel uit en weer aanzetten middels de powerknop
- Factory reset/fabrieksinstellingen herstellen: Het compleet leeg maken van je toestel waarbij daarna automatisch de firmware of custom rom er weer opgezet wordt, wel in de staat zoals je hem kreeg toen hij uit de fabriek kwam. (daar komt de term fabrieksreset dus vandaan)

Bewerkt (8 november 2010 21:18)

Samsung Galaxy S8+

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 9 november 2010
  • 11:35

Als je firmware hebt geupdate via Kies en geen Geroot/Laxfixex etc ooit gedaan, dan gaat die als je Factory Reset doet toch wel terug naar 2.2 Froyo (dus de update) he?

Bewerkt (9 november 2010 11:35)
Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 11:53

Klopt. 2.2 blijft staan, want 2.1 is foetsie.

Bewerkt (9 november 2010 11:53)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 9 november 2010
  • 11:54

In alle gevallen (dus met of zonder root of met of zonder lagfix) zal een factory reset altijd teruggaan naar de laatste romversie die je hebt geinstalleerd.
Dus als 2.2 jouw laatste versie is dan zal de fact/reset ook die 2.2 versie weer terugzetten op je toestel

Bewerkt (9 november 2010 11:54)

Samsung Galaxy S8+

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 9 november 2010
  • 11:55

Grazias! is even kijken of ik dat ga doen want heb pleurus veel zwarte schermen en loading time!

Bewerkt (9 november 2010 11:55)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren