Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 8 november 2010
  • 22:00

Marc063;56757
Dat heb ik dus ook gedaan, eerst lagfix eraf en dan unrooten, maar ik denk dat ik na undo-lagfix misschien ergens op gedrukt heb voordat hij daarmee klaar was en kennelijk vond ie dat niet zo fijn.
Aan unrooten was ik dus nog niet toe gekomen want hij was inmiddels al getransformeerd in een baksteen. :cry:

Mensen hechten teveel waarde aan het unrooten.
Die lagfix eraf halen was het belangrijkste…die geeft problemen bij een nieuwe versie eropzetten.
Die root kan geen enkele kwaad…dus je kunt die root beter gewoon lekker erop laten en die andere versie op je toestel zetten (ik heb niet alle berichten gelezen dus ik weet even niet over welke versie je het hebt, maar zowel via Kies als een versie die je flasht met Odin maakt de root helemaal niks uit.)

Bewerkt (8 november 2010 22:00)

Samsung Galaxy S8+

Marc063

Marc063

• Lid sinds 09 september 2010
  • Berichten 56
  • Reputatie 0
  • 8 november 2010
  • 23:03

Ik heb deze versie erop staan nu.
Zal morgen eens ermee gaan stoeien./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Moet ik er overigens met een benchmark van 1894 vanuit gaan dat lagfix nog actief is?

Bewerkt (8 november 2010 23:03)
Marc063

Marc063

• Lid sinds 09 september 2010
  • Berichten 56
  • Reputatie 0
  • 11 november 2010
  • 00:52

Gelukt!!/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Bewerkt (11 november 2010 00:52)
stephanstephan

stephanstephan

• Lid sinds 26 juni 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 november 2010
  • 21:42

Ook ik had eerst de Scandinavische versie op mijn Galaxy S gezet. Dit is zonder problemen gegaan. Nu wil ik naar de Nederlandse Froyo versie, maar krijg ik iedere keer onderstaande foutmelding in beeld (zie ook bijlage):

“Het apparaat dat u wilt upgraden, heeft onvoldoende batterijvoeding. Laad de batterij op en probeer het opnieuw.”

Ik krijg dit dus ook in beeld als mijn batterij volledig is opgeladen :eek:! Iemand een idee?

Wel is het zo dat de ProductCode: GT-I9000HKDXEN bij mij al standaard staat ingesteld. Klopt dit?

Alvast bedankt!

Bewerkt (12 november 2010 21:42)
Tikka

Tikka

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 31
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2011
  • 19:08

Ik zit hier nog steeds met een Scandinavische versie….
Nu de nieuwe versie beschikbaar is, zou ik die ook graag willen installen.
Helaas kan ik de Kies versie 1.5.3.10093.82 nergens meer downloaden. Kun jij me daar nog aan helpen?

AVS;55877
Ik had zelf ook die NEE versie en los van of het nou wel of niet garantie zou geven wilde ik gewoon naar de NL versie omdat dit wellicht later het een stuk gemakkelijker maakt als er weer eens een update zou komen.
Je weet het maar nooit he…misschoen bouwt samsung Kies wel zover dicht dat ook een regedit hack niet meer helpt en dan zit je dus mooi opgescheept met een deense versie terwijl er updates voor de nl versie zijn.
Ik zeg niet dat het allemaal zo gaat gebeuren, maar je merkt al dat samsung met die nieuwe versie van Kies het registereditten al lastig heeft gemaakt…zo lastig zelfs dat je terug moest naar die oude versie van kies. En die oude versie babbelt weer niet met de updateservers van Samsung….dussuh…t'was nu al lastig genoeg/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Maargoed, carpachio…je kunt wel terug naar de NL versie.
Als je dat wilt dan moet je eerst weer die oude (_82) versie hebben van Kies en niet die allerneiuwste.
Een aantal mensen hadden die al niet meer dus ik heb die oude versie online gezet.
http://www.talkcity.nl/sgs/Kies_1.5.3.10093_82.exe

Hier dan even een kort howto om die update binnen te halen voor diegene die de registerhack gedaan hebben en die nu met de NEE versie in hun toestel zitten.

* Start Kies en sluit je toestel aan…wacht even tot Kies je toestel ziet.

* open regedit…de registerhacker van een paar weken terug weten inmiddels wel waar ze dit kunnen vinden/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

* navigeer aan de linkerkant in regedit naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies
en zoek daar aan de rechterkant naar de variabele naam LOCALVER
Die waarde zal eindigen op _82 an da's logisch want je hebt de _82 versie van Kies nu draaien. Om de servers van Samsung voor de gek te houden gaan we hier de nieuwe versie van Kies neerzetten, dus dubbelklik op localver en verander die waarde in 1.5.3.10103.100

* Navigeer nu naar de bekende devicedb in de regeditor op dezelfde wijze zoals je eerder die reghack deed
vul deze waarden in:
DEVCONINFO: moet leeg zijn.
HIDSWVER: I9000XXJF3/I9000XENJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
SoftwareRevision: I9000XXJF3/I9000XENJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
ProductCode: GT-I9000HKDXEN

* ga vervolgens naar Kies. Open je updatescherm en binnen een paar tellen staat daar de NL versie van Froyo op je te wachten.

* Je kunt nu updaten…maar….denk eerst even aan je lagfix/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

voor het rooten van deze versie beveel ik de topic van JBakers aan:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8866-how-froyo-2-2-i9000xxjpp-27-10-10-firmware-speedmod-froyo-341mb-ram.html
Lees deze even goed, en met name dat je bij stap 10 moet beginnen…want je wil alleen die root en eventueel lagfix en niet weer een rom flashen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

—Overigens is het ook wel handig om na het updaten naar die NL versie eerst een fabrieksreset uit te voeren voordat je die root en lagfix erop zet. Het gaat allemaal ook wel zonder die reset maar als er over een week ineens gekke dingen gebeuren dan is het eerste wat we zeggen “heb je al een fact/reset gedaan”/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Ik heb het zelf ook op deze manier gedaan omdat ik vindt dat wanneer je een oude versie overschrijft waarin niet lekker werkende dingen zaten dat ik dan eigenlijk liefst de boel eerst helemaal schoon heb en dan pas die nieuwe versie erop wil hebben. Dus vandaar dat ik na die nl update een fact/reset heb gedaan en toen pas de root en lagfix.
Het hoeft dus niet…maar mij lijkt het wel het beste.
succes
-AVS

Bewerkt (17 januari 2011 19:08)
Tikka

Tikka

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 31
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 18:58

Never mind; het is me inmiddels gelukt!

Bedankt AVS……

Bewerkt (18 januari 2011 18:58)
nedzow

nedzow

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2011
  • 20:09

beste allemaal,

nadit allemaal gelezen te hebben kom ik er nog steeds niet uit… wat doe ik fout?

ik heb kies gedownload die hier word aanbevolen en alle gegevens heb ik veranderd, maar kies geeft nog steeds aan dat ik geen nieuwe update kan uitvoeren

PDA : I9000XWJPA
PHONE : I9000XXJPP
CSC : I9000NEEJP4
BUILD INFO : 2010. 10

MODELNUMMER: GT-I9000
ANDROIDVERSIE : 2.2
SMALBANDVERSIE : I9000XXJPP
KERNELVERSIE : 2.6.32.9
ROOT@SE-S608 # 1
BUILDNUMMER : FROYO.XWJPA

Bewerkt (23 januari 2011 20:09)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2011
  • 20:11

wat wil je als je gewoon nu de nederlandse 2.2.1 wil kun je het beste deze how to gebruiken is veel makelijker

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12067-howto-officiele-samsung-update-buiten-kies-om.html#post83755

Bewerkt (23 januari 2011 20:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren