Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jbakers

jbakers

• Lid sinds 13 oktober 2010
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 19:43

Met deze tut zal je ALLES op je telefoon verwijderen, maak daarom eerst een backup met bv. Titanium als je dit wilt.

Voor de root en lagfix…begin bij stap 10

Allereerst:

- Kom je van een andere custom rom, of van een originele rom en heb je een lagfix aanstaan? Vergeet dan niet om eerst je lagfix uit te zetten! Unrooten hoeft niet, wel de lagfix uit.

- Zorg dat je 3 button mode werkt: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8812-howto-3-button-combo-voor-wie-deze-niet-heeft.html

Als dit niet werkt volg deze tutorial dan NIET!

Voorbereiding
* Zorg altijd dat je telefoon minimaal 50 tot 75% volgeladen is…het liefst 100% vol.
* Download het bestand HerstelROM JPU 2.2.1. en unzip het programma ergens op je pc. Je hoeft niets te installeren op je pc.
* Download Odin3
* Download eventueel de speedmod kernel K13E 500hz Odin versie als je na stap 10 door wilt flashen.

ALS JE AL FROYO 2.2 HEBT EN ALLEEN DE SPEEDMOD WILT, BEGIN DAN BIJ STAP 10. JE ZAL DAN GEEN GEGEVENS VERLIEZEN!!

De Stappen

0. Check voor de zekerheid nogmaals of je geen lagfix actief hebt.

1. Unplug je telefoon van de computer mocht deze nog verbonden zijn.

2. Stop alles wat met Kies te maken heeft, dus ook de trayagent rechtsonderin je systemtray.

3. Start Odin3 v1.7 op

4. Zet je toestel via de 3 button combi in download mode.

5. Verbind je toestel met de computer via de usb kabel. Odin zal nu linksonderin het scherm “Added!!” zeggen en linksbovenin wordt een balkje geel.

6. Ga terug naar Odin en kies daar de volgende bestanden:
(ik heb deze bestanden zo logisch mogelijk genoemd)

Voor PIT kies: s1_odin_20100512.pit
Voor PDA kies: I9000XXJPU-REV03-PDA-low-CL747761.tar.md5
Voor PHONE kies: MODEM_I9000XXJPU.tar.md5
Voor CSC kies: GT-I9000-CSC-MULTI-OXAJPU.tar.md5

7. Klik Re-Partition aan, laat de rest van de opties zoals ze zijn.

8. Druk nu op start en het flashen begint. ZORG DAT DE VERBINDING NOOIT VERBROKEN WORD!
Dit zal maximaal 5 minuten duren.
Hierna zal de telefoon automatisch rebooten en (langzamer dan normaal) opnieuw opstarten
Laat hem gewoon zijn ding doen!!

9. De telefoon zal nu Froyo 2.2.1 hebben! Kijk even of alles naar behoren werkt.
Je kan nu besluiten het even zo te houden, of kijk verder naar stap 10 om de optimized kernel te flashen + lagfixes + Root User en clockworkmod (zoek op dit forum voor meer info over deze fixes).

Je toestel is nu klaar met standaard Froyo 2.2.1

Kernel veranderen
Wanneer je door wilt flashen naar een andere custom rom ipv deze stock Froyo rom, dan is het vaak noodzaak om een CWM kernel op je toestel te hebben. De stappen hieronder geven aan hoe je die erop flashed.

10. Sluit Odin af en herhaal stap 1 t/m 5.

(Als je alleen de speedmod wilt, en de vorige stappen niet hebt gedaan heb je alleen het volgende bestand nodig: Speedmod K13D 500hz. Deze kernel zit ook in de zipfile waar de rom ook in zit.

11. Ga terug naar Odin en kies daarna het volgende bestand:

Zorg dat re-partition NIET is aangevinkt!!! Anders zul je al je data verliezen.

Voor PDA kies speedmod-kernel-k13d-500hz.tar.

12. Druk nu weer op start en het flashen zal maximaal 1 minuut duren.

13. De telefoon zal nu weer vanzelf gaan opstarten.
Hierna kun je je toestel in recovery mode zetten en heb je CWM tot je beschikking.

============================================

Sommige dingen geript uit AVS's 3button fix How To topic. Props to him!

//edit V2 geupload, en tut aangepast, bevat een nieuwere/stabielere versie van de optimized kernel met ook een beter batterij behoud.

//edit V3 geupload met werkende md5 hashes nu.

//edit V4 geupload met laatste nieuwe SpeedMod (Ver H: Added BFQ. Disabled CONFIG_UACCESS_WITH_MEMCPY, CONFIG_PREEMPT_VOLUNTARY in kernel compile options that possibly caused higher battery drain.)

//edit How To aangepast voor mensen die via Kies de officiele update hebben. Begin dan bij stap 10!

//Edit V5:
2.2.1 Bootloader (boot.bin + sbl.bin) toegevoegt aan de rom.

//EDIT V6:
Nieuwe zip geplaatst. Originele JM2 met daarin de goede bootloaders.
Odin 1.7 en speedmod K13D meegeleverd in de zipfile.
Deze rom zet het toestel terug op versie 2.1 (Eclair). Maar aangezien deze topic veelal gebruikt wordt om het toestel te cleanen als voorbereiding op het flashen van een andere rom, maakt het niet uit of de clean-rom een Eclair versie is.

//EDIT V7:
Door velen verzocht om de herstelrom naar een 2.2 versie te laten herstellen ipv een 2.1 versie
(Bedankt voor de 2.2.1 rom rich2311/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> )

Bewerkt (3 november 2010 19:43)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 20:05

Nice one jb

Bewerkt (3 november 2010 20:05)
jbakers

jbakers

• Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 20:06

Speciaal voor U gemaakt xD

Bewerkt (3 november 2010 20:06)
satshow

satshow

• Lid sinds 10 september 2010
  • Berichten 1709
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 20:38

Die ziet er mooi uit moet ik zeggen. Ik heb er wel een vraagje bij. Ik lees dat alles verwijderd wordt als je dit doet. Geldt dit ook voor de contacten op je sim kaartje?
Is hij gewoon in het nederlands?

Bewerkt (3 november 2010 20:38)

Asus memopad 10
Galaxy S4
LG G4

Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 20:46

jbakers;54307
Speciaal voor U gemaakt xD

Thanks/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Ehhhyyy met REGedit was je niks kwijt, hoe kan dat je bij deze wel alles kwijt bent:p

Bewerkt (3 november 2010 20:46)
satshow

satshow

• Berichten 1709
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 20:54

Wat bedoel je eigenlijk precies met path in deze zin?

Zorg dat je de android SDK op je pc geinstalleerd hebt en dat deze in het Path is opgenomen.

Bewerkt (3 november 2010 20:54)

Asus memopad 10
Galaxy S4
LG G4

medium

medium

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 161
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 21:16

satshow :
hier heeft avs een howto gemaakt om dat te doen :
http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/8551-how-download-installeer-android-sdk.html

Bewerkt (3 november 2010 21:16)
satshow

satshow

• Berichten 1709
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 21:20

Ja dat had ik gelezen dat moet ik nog doen maar was nieuwsgierig wat de path eigenlijk inhoud maar dat staat dus in dat topic.

Bewerkt (3 november 2010 21:20)

Asus memopad 10
Galaxy S4
LG G4

jbakers

jbakers

• Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 21:23

satshow;54327
Die ziet er mooi uit moet ik zeggen. Ik heb er wel een vraagje bij. Ik lees dat alles verwijderd wordt als je dit doet. Geldt dit ook voor de contacten op je sim kaartje?
Is hij gewoon in het nederlands?
Nee simkaart niet, die kun je bij wijze van spreken zelfs van te voren te verwijderen. Je sim heeft namelijk niets te maken met de software op je telefoon.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (3 november 2010 21:23)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 3 november 2010
  • 21:56

Zabivelli;54334
Thanks/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Ehhhyyy met REGedit was je niks kwijt, hoe kan dat je bij deze wel alles kwijt bent:p

De re-partition optie in odin zorgt hiervoor.
Met die reghack update werd er gewoon nieuwe software over de bestaande heengeschreven zonder te wissen.

Uitstekende Howto JB!! Keurig en volgens mij moet toch iedereen die het wil doen hier wel uit kunnen komen.

Ik ga 'm zelf ook doen. Ik heb nu al wel een level 2 geroote kernel maar ik wil ook de recovery en vaste lagfix erin hebben.
Dat het 40mb extra mem opleverd is leuk meegenomen :-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (3 november 2010 21:56)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren