Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

oodh

oodh

• Lid sinds 15 juli 2010
  • Berichten 254
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 12:43

Heb de upgrade naar PDA:JM2/PHONE:JM2 gedaan. De installatie verliep goed. Maar bij het opstarten van mijn telefoon na de installatie bleef hij hangen bij het samsung logo. Batterij er vervolgens uitgehaald en daarna nog een keer opgestart en bleef weer hangen. Ik denk dat dit komt doordat ik de lagfix er nog op had zitten :cry:. Het enige wat ik kon bedenken was de factory reset toe te passen. Dit heb ik toen ook maar gedaan. Het opstarten daarna verliep voorspoedig. Na het inbrengen van mijn simkaart-pincode kreeg ik o.a. de volgende meldingen:

Het proces com.google.android.phone is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.
Het process android.process.acore is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw
De toepassing Startpagina (proces com.sec.android.app.twlauncher is onverwacht gestopt
Het proces com.android.phone is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw
Het proces com.google.process.gapps is onverwacht gestopt

En nog een zooi van die meldingen met de optie geforceerd sluiten.

Deze meldingen blijven constant komen dus gevolg telefoon niet meer benaderbaar. Kan er niets mee. Vannacht was ik in staat die telefoon door het raam naar buiten te gooien. Deze ochtend maar eens verder zoeken wat te doen. Iemand een suggestie?

Alvast bedankt!

Bewerkt (13 oktober 2010 12:43)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 13:11

zucht….

Misschien dat sommigen vinden dat ik wat teveel hamer op het verwijderen van de lagfix voordat je een update installeerd….:eek:
Maar deze topic geeft maar weers eens heel duidelijk aan waarom ik er zo op hamer…

@oodh: een tijdje terug is er ook iemand geweest met eenzelfde geval door exact dezelfde oorzaak. Zoek even in de topics, volgens mij stond erbij wat hij toen gedaan had om het te fixen.
Ik zal zometeen ook nog wel even zoeken ernaar.

Bewerkt (13 oktober 2010 13:11)

Samsung Galaxy S8+

oodh

oodh

• Lid sinds 15 juli 2010
  • Berichten 254
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 13:25

Tsja, het stomme is dat ik voordat ik de update installeerde nog ergens de waarschuwing van je heb gelezen in dikke rode lettersMisschien is het nog van belang te weten dat ik geen rootaccess meer heb.

Ik heb inderdaad ergens gelezen over iemand die hetzelfde probleem had en die verwees naar een of andere site met de oplossing. Maar daar stond geschreven dat je je telefoon terug naar de fabrieksinstellingen moest zetten. Maar ja, dat kan ik dus niet aangezien ik mijn telefoon niet in kan. Maar misschien heb jij een ander geval voor ogen. iig alvast bedankt voor je antwoord.

Bewerkt (13 oktober 2010 13:25)
diz

diz

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 15:45

misschien een stomme vraag, maar heb je niet toevallig nog een backup gemaakt van je systeem.

Ik had mijn SGS namelijk ook geroot met lagfix, per ongeluk een update gedraaid en toen dus niets meer. Hij bleef ook hangen op het Samsung logo.

Ik had gelukkig na het rooten een backup van mijn gehele systeem gemaakt en op mijn sd kaart gezet. Deze heb ik toen dus via het recovery scherm terug gezet. Niets meer aan het handje. Ik ben wel een zooitje apps kwijt die ik na de backup had geinstaleerd maar acht… boeie…

Ik hoop dat je hem weer aan de praat krijg.

Bewerkt (13 oktober 2010 15:45)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 17:10

Wat diz aangeeft is al een goede optie.
Als je geen backup hebt gemaakt is de recovery mode in ieder geval nog een optie, ook daar zit een item om je toestel op fabrieksinstellingen terug te zetten.
Kijk even of het via de 3 knoppen lukt om in recovery te komen, je hebt de lagfix ooit gedraait dus je moet wel weten hoe je je toestel in recovery krijgt.
En vanuit daar zou ik de fabrieksinstellingen dan maar proberen.

@diz: even voor mijn duidelijkheid…hoe had jij die backup gemaakt ? Het is misschien handig voor anderen om een dergelijke “redmiddel” achter de hand te hebben.
Ikzelf maak de systeembackups met nandroid, maar ik wil niet iemand een recovery laten flashen als die dat niet wil…dus daarom ben ik even benieuwd naar jouw methode.

Bewerkt (13 oktober 2010 17:10)

Samsung Galaxy S8+

boudie01

boudie01

• Lid sinds 13 oktober 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 17:24

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad als jij. Ik heb hierna succesvol de beta-update naar froyo alsnog kunnen uitvoeren via de volgende link:
How to install Android 2.2 (Froyo) build i9000XXJPH on Samsung Galaxy S | iThinkDifferent

Succes!

Bewerkt (13 oktober 2010 17:24)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 17:27

aha…volgens mij was jij inderdaad diegene die ik bedoelde met die het probleem ook gehad had…er stond me idd nog wat bij over die beta froyo als redmiddel.

Nouja…als de recovery niet lukt zou dit nog een optie zijn…alhoewel ik niet zo van Beta's hou….

Bewerkt (13 oktober 2010 17:27)

Samsung Galaxy S8+

boudie01

boudie01

• Lid sinds 13 oktober 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 17:35

Ik was niet die je bedoelt. Ik heb pas zonet de update gedaan. Ik moet zeggen, ik ben er niet ontevreden over. Werkt goed en snel (en in het Nederlands).

Bewerkt (13 oktober 2010 17:35)
oodh

oodh

• Lid sinds 15 juli 2010
  • Berichten 254
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 18:36

Bedankt voor alle reacties

@ Diz: Nee heb helaas geen backup gemaakt. Zal dat in de toekomst wel gaan doen (mocht ik hem ooit nog aan de praat krijgen)

@ AVS: Die recovery mode heb ik geprobeerd maar ook dat werkte niet, daarna kreeg ik juist al die foutmeldingen.

@ Boudie01: ben het op dit moment met jou optie aan het proberen. Alles gedaan zoals er stond, op start geklikt in odin en kreeg de volgende messages:

<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> Enter CS for MD5..
<ID:0/005> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<ID:0/005> Please wait..
<ID:0/005> Checking MD5 finished Sucessfully..
<ID:0/005> Leave CS..
<ID:0/005> SetupConnection..

Hij hangt nu al een minuut of 5 op de laatste terwijl er verder niets gebeurt. Volgens mij moet er een blauw balkje gaan lopen op je telefoon toch?

Straks nog maar eens proberen :S

Bewerkt (13 oktober 2010 18:36)
whiples

whiples

• Lid sinds 01 september 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 18:50

niks aan de hand gewoon op nieuw flashen met odin heb het zelf ook gehad updaten met een lag fix.
allerlei fouten gaf hij aan .
geflasht met odin klaar..

Bewerkt (13 oktober 2010 18:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren