Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jacqueline

jacqueline

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2010
  • 21:06

Hallo allemaal.

Mijn eerste vraag hier.
IK heb sinds gister de galaxy en evalt prima maar klein vraagje.

Ik wil proberen zo lang mogelijk met de batterij te doen dus zet ik als ik thuis geen internet gebruik wifi uit en g3 uit via apndroid.

Nu heb ik zoals ik hier veel besproken zag ook de advanced task killer geinstaleerd maar kom er niet precies uit hoe ie werkt.

Kan iemand het me stap voor stap uitleggen.

En als er in het hoofdscherm bij active applic 0 staat en bij taakbeheer 0 dan kan je er toch ook van uitgaan dat er niks meer draait als ook je internet op alle manieren uitstaat?

En is de adv task killer dus echt nodig.

Hoop dat jullie uit me vrij vage vraag kunnen komen haha

alvast bedankt

Bewerkt (12 oktober 2010 21:06)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2010
  • 21:52

Hoi Jacqueline,

Uit je verhaal maak ik op dat je met het standaard homescreen van Samsung nog werkt (wat op zich helemaal niet vreemd is als je je toestel net hebt hoor )
Samsung heeft idd een mooie widget die laat zien hoeveel applicaties er actief zijn op je toestel.
Als deze 0 applicaties aangeeft en bij taakbeheer staat ook 0 actief dan is dat verder prima en zou een taskkiller ook overbodig zijn…er valt immers niets te killen

Het voordeel van de samsung widget t.o.v. een taskkiller is dat de widget alleen maar de applicaties laat zien die je ook veilig kunt stoppen mochten ze nog actief zijn.
Een taskkiller is zo in te stellen dat deze veel meer actieve apps laat zien maar daardoor wordt het ook gevaarlijker omdat je de kans loopt een applicatie uit te schakelen die je niet uit moet schakelen.

Dus in principe zit je goed zo en zou ik verder geen moeite doen om een taskkiller erbij te gaan installeren.

Waarom sommigen van ons Galaxy gebruikers dan toch met een taskkiller werken ?
Welnu, die leuke samsung-widget is alleen te gebruiken als je nog de standaard samsung homescreen launcher gebruikt. Op elke andere launcher kun je die widget niet plaatsen.

Je bespaard het langst op de batterij als je de helderheid van je beeldscherm in de gaten houdt.
Als voorbeeldje heb ikzelf bv een schermhelderheid van 50% buiten de lader om en 100% wanneer het toestel aan de lader hangt. Op die manier houdt ik de grootste stroomvreter een beetje in toom

Bewerkt (12 oktober 2010 21:52)

Samsung Galaxy S8+

jacqueline

jacqueline

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2010
  • 22:09

Beankt avs voor je reactie.
Dan laat ik het wat betreft app killen maar zo zonder adv task killer.

En zag wel om batterij te sparen iets van juice defender ofzo is dat wat?

Je tip van helderheid scherm enzo ga ik meteen uitproberen.

Bewerkt (12 oktober 2010 22:09)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 07:16

Juice defender is een app welke je zo kunt instellen dat hij op bepaalde tijden of in bepaalde situaties dingen op je toestel kan aan of uitschakelen. (De betaalde versie kan wat meer dan de gratis versie)

Op zich een prima applicatie, maar let wel op dat je weet wat je instelt.
Soms komen er nog wel eens problemen hier binnen van niet werkende zaken die simpelweg door een app als juicedefender waren uitgeschakeld.

Nou heb je inmiddels alweer 2 dagen je galaxy Sen ik zou eigenlijk zeggen…kijk rustig aan wat je toestel doet.
Dus begin bv met die scherm helderheid wat te managen en doe dat een paar dagen en bepaal dan eens hoelang je met je accu doet.

Zeker in het begin is het “powermanagement” een beetje ver gezocht omdat je je toestel nog vrolijk aan het ontdekken bent en er meer tijd aan besteed dan wat je misschien over een maand zal doen. Dus krijg je nu toch geen realistisch beeld van je accugebruik

Bewerkt (13 oktober 2010 07:16)

Samsung Galaxy S8+

Dirque

Dirque

• Lid sinds 27 augustus 2010
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 09:45

AVS;46719
Samsung heeft idd een mooie widget die laat zien hoeveel applicaties er actief zijn op je toestel.
Als deze 0 applicaties aangeeft en bij taakbeheer staat ook 0 actief dan is dat verder prima en zou een taskkiller ook overbodig zijn…er valt immers niets te killen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Het voordeel van de samsung widget t.o.v. een taskkiller is dat de widget alleen maar de applicaties laat zien die je ook veilig kunt stoppen mochten ze nog actief zijn.

AVS, ik zie deze Samsung-widget niet tussen de standaard beschikbare Samsung-widgets staan. Welke bedoel je precies?

Bewerkt (13 oktober 2010 09:45)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 10:47

Deze:

De widget staat in de samsung widgets en heet “Program manager”

Bewerkt (13 oktober 2010 10:47)

Samsung Galaxy S8+

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 13 oktober 2010
  • 11:23

AVS;46785
De widget staat in de samsung widgets en heet “Program manager”

Gdm deze widget staat er bij mij niet tussen hoor op mijn sgs?? of kijk ik weer niet goed??

Bewerkt (13 oktober 2010 11:23)

AW Forum Queen voor het leven

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 11:28

Je moet wel in je samsung homescreen zitten …dus niet in LPP.
In samsung home druk je lang op je homescreen en kiest samsung widgets daartussen zit de program manager widget.

Bewerkt (13 oktober 2010 11:28)

Samsung Galaxy S8+

Dirque

Dirque

• Lid sinds 27 augustus 2010
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 11:31

Ik gebruik geen LPP, maar zie desalniettemin geen Program Manager-widget van Samsung.

Ik kan kiezen uit:
Accuweather Clock
Buddies Now
Calendar Clock
Daily Briefing
Days
Feeds and Updates
Twee klokken
Y! Finance Clock

Zou dit kunnen komen doordat ik nog op JF3 draai? En dat dit bij de firmwareversie JM2 wel kan?

Bewerkt (13 oktober 2010 11:31)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 13 oktober 2010
  • 11:33

Ik heb geen LLP:p
En uiteraard zat ik homescreen maar daar stond ie bij mij echt niet bij hoor!

Even voor de duidelijkheid dit zijn de keuzes die ik heb;

accuweather clock
buddies now
calander clock
daily briefing
days
feeds and updates
twee klokken
y! finance clock

EDIT kan er niets aan doen maar weer een soort telepathie haha

Bewerkt (13 oktober 2010 11:33)

AW Forum Queen voor het leven

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren