Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

Trending smartphones
  • Huawei Mate 20 Pro

• Pocophone F1

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

• OnePlus 6

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

pasmel

pasmel

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 394
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 13:01

Beste Experts,

Ik snap er echt helemaal niets van en weer niet eens of ik uberhaubt wel kan rooten want de handleidingen vindt ik al ingewikkeld…

Ik heb ergens op dit forum een code gezien waarmee je een versie kunt opvragen en daar kwam bij mij het volgende uit:

pda : I9000XXFJ3
Phone : I9000XXJF3
CSC: I9000XENJF1

Ik heb android 2.1 update 1 en meer kon ik niet vinden.
Moet ik nu updaten ? :confused:

Bewerkt (22 april 2013 12:36)
Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 13:37

Hangt er vanaf of je het leuk vindt om te doen. Over een klein maand komt alweer Android 2.2 Froyo uit waarin samsung ongetwijfeld verbeteringen heeft aangebracht voor het slechte GPS ontvangst etc. Maar er zijn inmiddels een aantal tweaks beschikbaar die in 1 enkel bestandje of appje uitgevoerd kunnen worden en waar ik veel plezier van heb. Echt iets slopen is bijna niet mogelijk. En je kunt er altijd weer een nieuwe firmware overheen zetten. (Heb ik nog niet hoeven doen). Al je adres gegevens en emails/afspraken blijven altijd in de cloud dus die kun je makkelijk weer terugzetten. Met het appje Appbrain kun je in 1 klap al je appjes weer terugzetten. Dus vindt jet het leuk/interessant?

pasmel

pasmel

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 394
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 14:02

Zoals jij het opschrijft klinkt het wel heel makkelijk.
Er zou eigenlijk een winkel in de buurt moeten zijn die het zou kunnen doen…

pasmel

pasmel

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 394
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 14:07

Ik zag dat je in een andere “discussie” het hebt over een prog dat heet lagfixone ?
Dat proggie doet alles zelf?

Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 14:40

Yep, het appje heet One click Lagfix en staat inmiddels hier in de market. Je ziet een stappenplan die je van boven naar beneden moet doorlopen en toestel wordt ‘3x’ zo snel. Het programaatje reboot ook voor je en kan zelfs aan het einde voor je unrooten.

Achtergrond: Hoewel samsung een supersnelle phone heeft gemaakt gebruikt het soms wat knullige instellingen die je toestel weer langzamer maken. Zoals de schijfindeling van je interne flashkaart (= /sdcard/). Het lezen van en schrijven naar is gewoon traag. Doe maar eens de benchmark test met Quadrant. Op alle punten is het toestel snel, behalve bij I/O (input/output lezen/schrijven DB) Dit verklaart voor het merendeel waarom het toestel soms blijft hangen of vaak een zwart scherm laat zien. Na deze fix is de schijfindeling omgezet naar EXT2 dat een stuk sneller is. Mijn benchmarkwaarde in Quadrant verdrievoudigde. Het toestel ‘voelt’ gewoon een stuk sneller.

pasmel

pasmel

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 394
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 15:47

En dat heeft niet tot gevolg dat ik
-gezeur krijg met Samsung als er ooit wat is met het toestel?
-geen problemen met garantie bij vodafone of samsung?

Ik lees ook nog wel eens dat mensen er niet uitkomen en problemen hebben na het rooten.
Mag ik dan aannemen dat die niet dit specifieke proggie hebben gebruikt?
En als laatste, wat zou jij doen als je het nog zou moeten doen? En dan bedoel ik met de komende update op het oog?
De zwarte schermen die ik krijg bij het wisselen van applicaties zijn echt een fractie van een seconde.

Succath

Succath

• Lid sinds 02 augustus 2010
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 19:54

pasmel;36975
En dat heeft niet tot gevolg dat ik
-gezeur krijg met Samsung als er ooit wat is met het toestel?
-geen problemen met garantie bij vodafone of samsung?

Ik lees ook nog wel eens dat mensen er niet uitkomen en problemen hebben na het rooten.
Mag ik dan aannemen dat die niet dit specifieke proggie hebben gebruikt?
En als laatste, wat zou jij doen als je het nog zou moeten doen? En dan bedoel ik met de komende update op het oog?
De zwarte schermen die ik krijg bij het wisselen van applicaties zijn echt een fractie van een seconde.

dat vraag ik me dus ook af ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad behalve dan dat de gps beter kan.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren