Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mielie

Mielie

• Lid sinds 27 januari 2011
  • Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2016
  • 17:26

Ik had mijn oude SGS1 weer eens tevoorschijn gehaald. Hij draaide nog op Gingerbread met google account van mijn zus, dus was tijd om weer eens te flashen. 
Ik heb er een AOSP 5.1 ROM opgezet, deze werkte prima (Ik had eerst CWM en met deze ROM kwam TWRP). Vervolgens wilde ik de Google Apps erop zetten, maar dit wilde maar niet lukken. Na verwoede pogingen maar een reset gedaan om van voor af aan te beginnen, maar ik heb (per ongelijk) ALLES verwijderd. Het enige wat hij nu nog doet is opstarten in recovery (ook bij normale boot), download mode werkt ook maar kan ik niks mee omdat de telefoon niet herkend wordt met USB (laadt wel op). Heb al verschillende dingen geprobeerd: ROM installeren vanaf intern geheugen, sideload via ADB, Odin.

Kan iemand me helpen een oplossing te vinden?

Summary:
SGS1 met enkel recovery
via pc werkt niet omdat telefoon niet herkend wordt
Kan wel (via recovery) in geheugen komen + microSD
- edit -
Ik heb ook nog een nandroid backup (CWM) op mijn pc.

Bewerkt (20 februari 2016 18:03)
DJ-Galaxy

DJ-Galaxy

• Lid sinds 11 maart 2012
  • Berichten 404
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2016
  • 19:30

Even stof tot nadenken….. :idea:

Waarom al die moeite voor de S1?
Wat is je verwachting van zo'n toestel als je daar lollipop op zet?

Je kan de nandroid backup op de micro sd zetten en dan vanuit twrp terug flashen. Of op het net naar een geschikte rom zoeken en die flashen.

Bewerkt (20 februari 2016 19:35) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader

Groeten Dirk

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 2 maart 2016
  • 00:33

Ik had mijn oude SGS1 weer eens tevoorschijn gehaald. Hij draaide nog op Gingerbread met google account van mijn zus, dus was tijd om weer eens te flashen. Ik heb er een AOSP 5.1 ROM opgezet, deze werkte prima (Ik had eerst CWM en met deze ROM kwam TWRP). Vervolgens wilde ik de Google Apps erop zetten, maar dit wilde maar niet lukken. Na verwoede pogingen maar een reset gedaan om van voor af aan te beginnen, maar ik heb (per ongelijk) ALLES verwijderd. Het enige wat hij nu nog doet is opstarten in recovery (ook bij normale boot), download mode werkt ook maar kan ik niks mee omdat de telefoon niet herkend wordt met USB (laadt wel op). Heb al verschillende dingen geprobeerd: ROM installeren vanaf intern geheugen, sideload via ADB, Odin. Kan iemand me helpen een oplossing te vinden? Summary: SGS1 met enkel recovery via pc werkt niet omdat telefoon niet herkend wordt Kan wel (via recovery) in geheugen komen + microSD - edit - Ik heb ook nog een nandroid backup (CWM) op mijn pc.
Beste Mielie,

Ik zou als eerste proberen er weer een Gingerbread (stock of custom) op te zetten. Lukt dat dan kun je verder gaan met nieuwere ROM's. Ik ben een beetje verbaasd dat je PC de tel niet herkent. Heb je dat met Windows geprobeerd of ook met Macintosh of Linux? Soms herkent het ene besturingssysteem hem wel (meestal Linux) en de andere niet.

Je kunt een paar dingen doen. Als de drivers van de Galaxy S niet op je PC staan, deze eerst even downloaden van de Samsung site. Herkent je PC daarna je tel wel? Ja, flash vervolgens een Gingerbread firmware op je toestel. Heb je die niet, dan kan ik er wel één in mijn back up opsporen en die in mijn dropbox zetten zodat je die kunt downloaden.
Hetzelfde kun je doen door die drivers op een ander besturingssysteem te zetten ( Mac of Linux?) en daar te kijken of je tel herkend wordt.

Lukt het allemaal niet, dan wil ik er wel naar kijken (kost je een paar postzegels voor heen en terug sturen, verder niets).
Mijn dochter gebruikt nu al jaren mijn (oude) Galaxy S met heel veel plezier. Over mijn inspanningen met de S zie hier: http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/32344-hard-brick-zelf-ongedaan-maken.html?page=1
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren