Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

• OnePlus 8 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

semafori

semafori

• Lid sinds 11 mei 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2014
  • 10:41

Gisteren tweedehands galaxy s gekocht en vandaag wil ik hem rooten en nieuwste android instaleren.
Via Kies heb ik update gedaan.
Op deze forum heb ik veel gelezen er is ook veel informatie. Maar die zijn redelijk oud en links naar de files werken niet.

modelnummer: gt-i9000
firmwareverse: 2.3.6
Baseband-versie: i9000xxjw4
kernelversie2.6.35.7-i9000xwjw5-cl1045879dpi@dell141#2
Buildnummer: gingerbread.xwjw5

Ik heb geen factory reset gedaan. Is dat ook nodig?
Ik heb Odin3 v1.83 gedownload.
En links voor download van andere files werken niet.

Kan me iemand helpen of een nieuwe link sturen waar alle informatie staat van A-Z en waar kan ik de nodige files en programma's downloaden.

Bedankt,

Semafori

Bewerkt (11 mei 2014 11:26)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2309
  • Reputatie 70
  • 11 mei 2014
  • 16:06

Je hebt de allerlaatste versie van Android die voor dit toestel is uitgekomen er al op staan.
Wat je nog wel zou kunnen doen is rooten, CWM installeren, de semaphore kernel voor dit toestel installeren en dan een lagfix uitvoeren waarmee dit toestel een stuk sneller/soepeler gaat werken.
Howto's zijn er honderden. Bijv. deze:
Rooten en CWM: http://www.androible.com/root-install-clockworkmod-recovery-galaxy-s-gt-i9000/
Semaphore kernel: http://androidadvices.com/install-semaphore-kernel-samsung-galaxy-powered-xwjvz-firmware/#.U2-Dp_l_t8E
OneClick lagfix: http://androidworld.nl/nieuws/samsung-galaxy-s-de-verschillende-lag-fixes-op-een-rij/

Plaats een extra sd-kaartje, installeer voodoo sound https://play.google.com/store/apps/details?id=org.projectvoodoo.controlapp en je hebt een fantastische mp3 speler.

Bewerkt (11 mei 2014 16:09)
semafori

semafori

• Lid sinds 11 mei 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2014
  • 17:23

JohandJong Super bedankt,

Rooten en CWM is gelukt.
Met semaphore kernel ging wat moeilijker om file te vinden maar ik heb toch iets gevonden.
OneClick laag fix heb ik geinstaleerd maar optie lagfix v2.2+ is rood en als ik op klik dan krijg ik : You do not have a/system/bin/playlogos1 file or a /system/bin/playlogo file! Zo dat is nog niet gelukt. Ik ben aan googlen hoe dit te oplossen.

In de toestel info nu is mijn kernelversie:
2.6.35.7-i9000xwjw5-cl1045879stratosk@semaphore#semaphore_2.7.4

En ik heb nu paar extra apps:

CWM
Semaphore
SuperSU
OneclickLagFix
Superuser

Moet ik nog met die apps iets doen of veranderen om toestel sneller maken?
Ik heb ook met Quadrant meeting gedaan en daar is mijn score rond 1200.

Wat moet ik nog doen om oneClickLagFix te voltooien?
En nog meer tips om galaxy s beter maken? Hoe krijg ik kitkat op galaxy S?

Veel dank,

Semafori

Bewerkt (13 mei 2014 23:03)
JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2309
  • Reputatie 70
  • 13 mei 2014
  • 18:04

Je krijgt geen KitKat op de Galaxy S. GingerBread (Android 2.3.6) is de laatste versie die voor dit toestel gemaakt is.
Je Quadrant score kun je verdubbelen door een lagfix uit te voeren. Hiermee wordt het bestandssysteem aangepast van rfs naar ext4. De gehele procedure kan best wel een half uurtje duren dus wees niet ongeduldig. Zorg voor voldoende batterijnivo.
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik de lagfix heb ingesteld en weet niet precies meer hoe dat moet.
Heb je ook de app ext4 manager? Die zou door cf-root geinstalleerd moeten zijn. Hierin kun je aangeven dat je het systeem wilt wijzigen naar ext4 oftewel “Convert to ext4”. Kijk anders eens hier ergens: https://www.google.nl/search?q=ext4+manager+chainfire&oq=ext4+manager&aqs=chrome.2.69i57j0l2j69i60j0l2.6807j0j7&sourceid=chrome&espv=2&es_sm=122&ie=UTF-8
Als ik mij niet vergis dan is het ook mogelijk in de recovery modus (volume-up/Homebutton/Powerbutton).
Als je er niet uit komt dan moet ik even in de archieven duiken. Dat zou je uiteraard zelf ook even kunnen doen.

Bewerkt (13 mei 2014 22:51)
kreation1

kreation1

• Lid sinds 13 mei 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2014
  • 22:14

hallo,ik ben nieuw hier. ik krijg binnenkort ook van iemand de samsung galaxy s i9000.
word mijn eerste android telefoondus snap er nog niets van. heb een beetje zitten zoeken, en kwam op youtube handleidingen tegen om kitkat4.4 op de galaxy s i9000 te zetten.

https://www.youtube.com/results?search_query=samsung+galaxy+s+i9000+kitkat

hebben we hier wat aan?

Bewerkt (13 mei 2014 22:26)
JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2309
  • Reputatie 70
  • 13 mei 2014
  • 23:03

Nogmaals, versie 2.3.6 (GingerBread) is de laatste rom ontwikkeld voor dit toestel.
Als je het hebt over latere versies, bijv. KitKat, dan heb je het over de CyanogenMod rom. Dat is geen officiele rom en je hebt kans dat er een of meerdere functies niet werken. Niet erg, maar in het geval van CyanogenMod moet je wel weten waar je mee bezig bent en de ontwikkeling hiervan actief volgen. Het is omdat het kan maar het is geen officiele rom. Prima als je daar lekker mee bezig wilt en er je hobby van wilt maken.
Persoonlijk vind ik de S1 hier wat te oud voor en niet meer de moeite waard om er zoveel tijd in te steken. Ik heb zelf met de lagfix het toestel redelijk werkbaar gekregen en met een extra sd-kaartje voor mijn mp3's, voodoo sound en PowerAmp voor het afspelen heb ik er een hele goede mp3 speler aan.
En als je er ook nog mee wilt bellen, daar is ie uiteraard ook prima geschikt voor.

semafori

semafori

• Lid sinds 11 mei 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2014
  • 23:14

Convert to ext4 heb ik ook geinstaleerd en uitgevoerd.
Score in Quandrant was 1250 en nu is 1900.
Best grote winst.

Voodo sound heb ik ook geinstaleerd. Ik heb nog via mob geen muziek geluisterd.
Wat ik zie voodo sound geeft geen eigen mediaspeler. Dan moet ik denk ik gewoon muziek apk gebruiken.

Ja kreation 1, Ik heb die dingen over kitkat op youtube ook gezien en vraag ik me af of dat werkt en zo.

Iemand nog meer tips over Galaxy 1?

En JohandeJong super veel bedankt!!!

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2309
  • Reputatie 70
  • 14 mei 2014
  • 10:24

@semafori: graag gedaan.
Mooi dat de lagfix is gelukt. Als je vaker meet (3x is het beste) dan zul je ook nog wel eens hogere resultaten zien maar dat is nu niet interessant meer. Niet te veel naar kijken maar er gewoon van genieten
Voodoo Sound is inderdaad geen afspeler. Het is een tool waarmee je de hardware beter kunt benutten. Beschouw het als een soort super Equalizer waarmee je de audio van je S1 een enorme boost kunt geven.
Voor het afspelen kun je iedere app gebruiken die jij maar prettig vindt. Ik gebruik al jaren met veel plezier PowerAmp. De functies en Equalizer van PowerAmp zijn onovertroffen. Kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren