Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

duc

duc

• Lid sinds 25 oktober 2010
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 19 maart 2014
  • 15:47

Hallo,

Lang geleden dat ik een probleem had, maar er is er wel een! Dit probleem heb ik al een tijdje maar wordt nu toch wel irritant! Mijn Samsung Galaxy Si9000 laat zijn memorie zo vol dat hij ontzettend langzaam is en uiteindelijk zichzelf uitschakeld of vastloopt!

Weet iemand wat hier aan te doen is want mijn abonnament loopt nog 1 jaar voor ik een jongere versie kan aanschaffen?
Hij draait nu op :
firmware 2.3.6
baseband I9000xxjw4
kernelversie 2.6.35.7-I9000XWJW5-CL1045879
buildnr. GINGERBREAD.XWJW5

Dit alles is geinstaleerd via ODIN, incl. factory reset!!

Groeten,
Duc

Wachtend op antwoord, Groetjes
Duc.

duc

duc

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2014
  • 00:19

Was reeds eerder op dit forum, snap dan ook niet dat mijn profiel er niet meer was? Hopenlijk heeft iemand een oplossing voor mijn tel.

Duc.

duc

duc

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2014
  • 00:02

Hee, heeft niemand een oplossing voor dit probleem?? Dan zal ik er toch mee moeten leren leven. Jammer

Duc.

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2014
  • 09:46

Even voor mij beeldvorming, het geheugen van je telefoon staat nu gewoon vol met apps, foto's etc?
Heb je geen SD kaart?

duc

duc

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2014
  • 18:31

hallo, extern niet nee. de interne kaart is nog lang niet vol? Kan het wel uitmaken voor je geheugen dat je de apps extern plaatst?

Duc.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 21 maart 2014
  • 21:19

Je hebt het blijkbaar over het werkgeheugen. Werkgeheugen hoort gebruikt te worden en wordt verder uitstekend door Android beheerd. Het is geen Windows dat zoveel mogelijk vrij geheugen wil hebben. Ik denk dus niet dat het daar aan ligt. Je zou nog eens kunnen proberen via Taakbeheer (houd de home-knop lang ingedrukt) het geheugen vrij te maken en zien of dat invloed heeft op het gedrag. Ook een Task-killer zoals Advanced Task Killer kan helpen mits je deze goed instelt en met verstand van zaken gebruikt.
Je hebt de juiste firmware op je toestel staan maar heb je er wel eens aan gedacht om te rooten en de lagfix toe te passen? Daar wordt de S1 een stuk sneller van.
Het toestel is naar de huidige maatstaven geen snel apparaat en al wat jaartjes oud. Het zou dus ook zo kunnen zijn dat de batterij aan het eind van zijn leven is.
Hoe kun jij nog een abonnement hebben met zo'n (relatief) oud toestel?

Bewerkt (21 maart 2014 21:20)
duc

duc

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2014
  • 00:57

Hoi,

Dankje voor de tips en uitleg, zal zeker een en ander gaan uitproberen, maar rooten en lagfix is voor mij denk ik te ver!
De batterij is nog helemaal goed, en heb nog zo'n oud abonnement omdat ik die heb verlengd (was een leuk aanbod destijds, maar wil toch snel de S4 bij einde abonnement
Even voor mij, is bij rooten en lagfix alles weer weg van de tel.? want dat backupen is ook niet ideaal.

Duc.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 22 maart 2014
  • 12:37

Het rooten en lagfixen is uiteindelijk vrij simpel (mijn mening maar ik heb wel veel ervaring). Als dit foutloos gaat dan blijven al je gegevens en instellingen bewaard.
Als je abonnement afloopt kun je beter (is mijn mening) en goedkoper een toestel los kopen en een sim-only abonnement nemen. Zo heb ik een paar weken geleden een S4 aangeschaft voor ongeveer 450 Euro en heb daar 100 Euro cashback op gekregen dus kostprijs 350 Euro. Een sim-only abonnement voor 8 Euro (ik bel/sms niet veel en dataverbruik is voornamelijk WiFi). Met een abonnement betaal je over het algemeen veel meer.

Om weer even terug te komen op jouw “probleem”. Het kan best zijn dat je een app hebt die vervelend in het geheugen aanwezig blijft en een goede werking blokkeert. De tools die ik zou aanraden zijn allemaal voor hogere Android versies en/of voor telefoons die geroot zijn. De S is voor mij alweer 2 jaar geleden en ik zal goed moeten nadenken over welke tools je daarvoor zou kunnen gebruiken.
De meest rigoreuze oplossing is een Factory Reset. Maar ja, dan ben je wel alles kwijt en moet je alles weer opnieuw installeren.

duc

duc

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2014
  • 14:43

Dankje voor de tip, zal ik eens over nadenken als dit abonnement afloopt. dat rooten en lagfixen zal ik even heel goed door moeten nemen voor ik daar aan begin.
In ieder geval bedankt voor de hulp,

Groeten Duc.

Duc.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren