Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Suzelpuzzel

Suzelpuzzel

• Lid sinds 27 januari 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2014
  • 10:06

Ik weet het…niet het nieuwste model, heb een samsung galaxy s (I9000), maar ik kan heel veel apps niet downloaden uit de store. Hij geeft dan aan dat apparaat niet compatibel is… Zelfs candy crush lukt niet! Is toch vreemd?

Ik heb Android 2.2 erop staan. Wanneer ik probeer te updaten via kies krijg ik de melding: ‘apparaat ondersteunt geen softwareupdates via kies’.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen??? Ik wil graag apps kunnen downloaden en hoop dus dat dit met een softwareupdate weer mogelijk is…

Ik werk trouwens met een mac computer. Had al e.e.a. gelezen over update via Odin, maar ik geloof dat dat op een Mac niet echt gaat, toch?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 27 januari 2014
  • 11:21

Topic verplaatst naar het juiste forum (Samsung Galaxy S)

je zult inderdaad dan handmatig de update moeten installeren. Hoe dat gaat staat o.a. hier. Odin werkt inderdaad alleen op windows. Het makkelijkst is dan ook even een windows laptop van iemand anders te lenen.

Suzelpuzzel

Suzelpuzzel

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2014
  • 13:35

Zou het ook werken als ik de telefoon helemaal terug zet naar fabrieksinstellingen en helemaal leeg maak, dat het dan wel weer gewoon werkt via kies?? Dat ben ik nu namelijk van plan.. Ik heb alle bestanden inmiddels overgezet naar de micro-sd en al mijn contacten staan op sim, dus ik kan niets meer kwijt raken wat ik nog nodig heb. De apps download ik dan wel weer opnieuw. Is dat een mogelijke oplossing?

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2170
  • Reputatie 250
  • 28 januari 2014
  • 00:20

Suzelpuzzel
Zou het ook werken als ik de telefoon helemaal terug zet naar fabrieksinstellingen en helemaal leeg maak, dat het dan wel weer gewoon werkt via kies?? Dat ben ik nu namelijk van plan.. Ik heb alle bestanden inmiddels overgezet naar de micro-sd en al mijn contacten staan op sim, dus ik kan niets meer kwijt raken wat ik nog nodig heb. De apps download ik dan wel weer opnieuw. Is dat een mogelijke oplossing?
Heb je wel je account op je telefoon ingevuld? Zonder account kun je geen apps downloaden uit de store en waarschijnlijk is dat ook de oorzaak dat Kies je toestel niet herkent (maar dat laatste weet ik niet zeker).
Op de Mac kun je je telefoon wel gewoon updaten, alleen heb je daar niet Odin, maar Heimdall voor nodig. Ik heb een verhaal geschreven hoe dat precies moet en dat kun je vinden in de eerste posting van dit forum (hier).

Kijk even of het downloaden nu wel lukt (met account) en of je met Heimdall aan de slag wilt. Op de site van SamMobile kun je de laatste officiele ROM voor de SGS downloaden en die kun je of met Odin(in Windows) of met Heimdall (met Mac) flashen. Je moet je bij SamMobile wel inschrijven met een naam en een eigen bedacht paswoord maar dat kost niets.
Als iets niet lukt (of wel)laat het maar even weten.
Succes

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Suzelpuzzel

Suzelpuzzel

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2014
  • 07:16

Het was een heel gedoe, maar inmiddels heeft iemand mijn tel kunnen updaten naar 2.3.6 maar nu heb ik echt een probleem! apps downloaden en gebruiken gaat nu perfect, maar ik kan niet meer bellen en smsen! simkaart wordt niet herkend, imei code is foetsie en tel gaat niet meer uit vliegtuigstand… Denk dat ik allereerst die imei moet zien te herstellen of niet? Iemand enig idee?? Of moet ik hem afschrijven

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 10 februari 2014
  • 13:40

Suzelpuzzel
Het was een heel gedoe, maar inmiddels heeft iemand mijn tel kunnen updaten naar 2.3.6 maar nu heb ik echt een probleem! apps downloaden en gebruiken gaat nu perfect, maar ik kan niet meer bellen en smsen! simkaart wordt niet herkend, imei code is foetsie en tel gaat niet meer uit vliegtuigstand… Denk dat ik allereerst die imei moet zien te herstellen of niet? Iemand enig idee?? Of moet ik hem afschrijven

Nee, het gebeurt wel vaker dat je IMEI zoek raakt. Vandaar dat er altijd wordt geadviseerd een “EFS” backup te maken. Ik hoop dat de kennis van je dat gedaan heeft. Hij kan die folder dan terugzetten en dan moet alles weer werken.

Is dat niet gebeurd, dan kan diezelfde kennis tijdelijk een “oude”" firmware versie ophalen van Sammobile, zoals Makker reeds heeft beschreven. Als je oude firmware erop staat en je IMEI nummer is terug, laat dan van de EFS folder een backup maken.

Daar is genoeg over te vinden op Internet. Verder heb ik geen ervaring met een Mac computer/laptop.

Suzelpuzzel

Suzelpuzzel

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2014
  • 13:57

Bedankt voor je antwoord… Jammer dat ik het niet zelf weet op te lossen, want ik snap echt niet hoe dat werkt via mijn mac. Maar ik ga vragen of hij een EFS backup heeft gemaakt en het kan oplossen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren