Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Edjuh

Edjuh

• Lid sinds 26 juli 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2010
  • 22:33

Zijn er hier nog meer mensen die net als ik een probleem met GPS hebben?
Positie bepalen met GPS is erg slecht.
Iemand een idee hoe dit komt?

Groeten,
Ed

Bewerkt (22 april 2013 12:29)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 26 juli 2010
  • 22:55

Zo maar even wat vragen… zit je wel buiten? De eerste keer (coldstart) kan het zo maar een half uurtje duren voordat je een goede positiebepaling hebt, wacht je lang genoeg? Zit je in een stedelijke omgeving tussen de hoge gebouwen? Download anders eens GPSTest en kijk naar de accuracy. Is dat een beetje in orde?

Last but not least, heb je root acces op je telefoon?

Edjuh

Edjuh

• Lid sinds 26 juli 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2010
  • 23:15

Marvin;28929
Zo maar even wat vragen… zit je wel buiten? Nu even niet :)De eerste keer (coldstart) kan het zo maar een half uurtje duren voordat je een goede positiebepaling hebt, wacht je lang genoeg? Denk het wel, het vinden van de positie duurt soms wel ca. 5 minuten. Zit je in een stedelijke omgeving tussen de hoge gebouwen? Nee Landelijk. Download anders eens GPSTest en kijk naar de accuracy. Is dat een beetje in orde? GPSTest reeds gebruikt, vinden van satellieten is belabberd. nooit meer dan 7 a 8 waarvan er 3 a 4 in use, accuracy na lange tijd ca 10 meter maar dat kan 2 tellen later 700 meter zijn. Lijkt er op dat de Galaxy steeds het zicht op de satellieten verliest

Last but not least, heb je root acces op je telefoon? Nee, is m'n eerste android phone en nog maar 1,5 week in bezit.

Dus ik weet het even niet meer!

Toxic

Toxic

• Lid sinds 26 juli 2010
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2010
  • 23:24

Even phone uit aan zetten.
Is het nog een verse galaxy,zonder appz erop geinstalleerd? (zelf gedaan dus)
Fabrieksinstellingen,en dan opnieuw proberen/testen.

Edjuh

Edjuh

• Lid sinds 26 juli 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2010
  • 07:48

Toxic;28935
Even phone uit aan zetten.
Is het nog een verse galaxy,zonder appz erop geinstalleerd? (zelf gedaan dus)
Fabrieksinstellingen,en dan opnieuw proberen/testen.

Uit aan zetten reeds geprobeerd, dit maakt geen verschil.
Ik heb natuurlijk al wat apps geinstalleerd, dus helemaal vers is de galaxy niet.
Hoe kan ik terug naar fabrieks instellingen?

Heb vandaag de rit naar het werk m.b.v. Google navigatie geprobeerd!
Dit was een ramp, over de afstand van 70 kilometer tot 5 keer toe de melding dat het GPS signaal verloren was. De navigatie software plaatste me regelmatig een kilometer of zo van de werkelijk positie!
Tijdens de rit bleef de kaart gedurende 30 kilometer onveranderd, en ik stond echt niet stil.

Iemand nog een idee?

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 27 juli 2010
  • 10:35

Even wachten op reacties van andere galaxy bezitters maar dit riekt naar afscherming van de antenne of een exemplarisch probleem met de telefoon.

Je schrijft dat je het probleem hebt met google navigatie over een rit van 70 km - da's met de auto neem ik aan? Waar zet je dan je telefoon in de auto en wat voor wagen is het? Sommige auto's (Renault en sommige Fiats bijv.) zijn voorzien met een warmtewerende voorruit waarin metaaldeeltjes in de ruit zijn verwerkt. Ook verwarmde voorruiten zijn berucht (Ford Mondeo o.a.). Vaak zijn er wel delen van de voorruit zonder die metaaldeeltjes (vaak bij de binnenspiegel of links en rechts onderin, op plekken waar je bijv. een telepeage pas zou willen monteren). Daar kan je je telefoon dan neerzetten (ik heb mijn telefoon ook links onderin, direct onder handbereik) of een zogenaamde re-radiating antenne monteren (maar dat kost ook weer de nodige centjes).

Edjuh

Edjuh

• Lid sinds 26 juli 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2010
  • 11:41

Marvin;28968
Even wachten op reacties van andere galaxy bezitters maar dit riekt naar afscherming van de antenne of een exemplarisch probleem met de telefoon.

Je schrijft dat je het probleem hebt met google navigatie over een rit van 70 km - da's met de auto neem ik aan? Waar zet je dan je telefoon in de auto en wat voor wagen is het? Sommige auto's (Renault en sommige Fiats bijv.) zijn voorzien met een warmtewerende voorruit waarin metaaldeeltjes in de ruit zijn verwerkt. Ook verwarmde voorruiten zijn berucht (Ford Mondeo o.a.). Vaak zijn er wel delen van de voorruit zonder die metaaldeeltjes (vaak bij de binnenspiegel of links en rechts onderin, op plekken waar je bijv. een telepeage pas zou willen monteren). Daar kan je je telefoon dan neerzetten (ik heb mijn telefoon ook links onderin, direct onder handbereik) of een zogenaamde re-radiating antenne monteren (maar dat kost ook weer de nodige centjes).

Voorruit zou geen probleem moeten opleveren, andere gps telefoons doen het goed.
Als ik buiten de auto GPSTest bekijk zie ik ook steeds dat het aantal satellieten erg fluctueerd.

Als ik gebruik maak van My Tracks bij een wandeling is mijn looproute volgens My Tracks erg grillig, vaak verspring ik ineens 200 a 300 meter.
Erg instabiel!

Robotix

Robotix

• Lid sinds 04 juli 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2010
  • 13:17

Mijn Galaxy s zegt ( bij maps, of via een compas app of via GPSTest app) dat ik nog in mijn woonplaats ben, terwijl ik toch echt 35km verder op mijn werk ben. Het “probleem” valt me pas sinds vandaag op. De locatie die aangegeven wordt, heb ik inderdaad bezocht. Op 19 juli wel te verstaan.

Na wat zoekwerk kwam ik dit tegen: T-Mobile Samsung Vibrant (Galaxy S) GPS fix

Echter, deze aanpassingen hebben niet tot verbeteringen geleid. Misschien dat jij meer succes hebt.

Volgens GPSTest staat GPS aan, maar worden er geen satellieten gevonden.

Rob

** Update 1: De tijdsaanduiding staat ook stil. **

** Update 2: GPSTest geeft ondertussen aan dat er een aantal satellieten zijn gevonden, maar er wordt er niet één gebruikt (In Use 0).

Edjuh

Edjuh

• Lid sinds 26 juli 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2010
  • 07:59

Robotix;28986
Mijn Galaxy s zegt ( bij maps, of via een compas app of via GPSTest app) dat ik nog in mijn woonplaats ben, terwijl ik toch echt 35km verder op mijn werk ben. Het “probleem” valt me pas sinds vandaag op. De locatie die aangegeven wordt, heb ik inderdaad bezocht. Op 19 juli wel te verstaan.

Na wat zoekwerk kwam ik dit tegen: T-Mobile Samsung Vibrant (Galaxy S) GPS fix

Echter, deze aanpassingen hebben niet tot verbeteringen geleid. Misschien dat jij meer succes hebt.

Volgens GPSTest staat GPS aan, maar worden er geen satellieten gevonden.

Rob

** Update: De tijdsaanduiding staat ook stil. **

Dit heeft bij mij ook geen verschil gemaakt.
Jammer!

Ed

Toxic

Toxic

• Lid sinds 26 juli 2010
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2010
  • 13:53

Dan deugt er echt iets nie in je gps hardware,zou ik zeggen.

Reset die handel,en zie dan weer,of terugbrengen

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren