Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

timojansen

timojansen

• Lid sinds 21 november 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 27 november 2013
  • 20:13

beste forum leden,
ik heb een samsung galaxy s i9000 waar een tijdje geleden het imei nummer van was verwijderd, dat is gemaakt maar mijn vraag is kan ik er nu een rom op flashen zonder mijn imei weer kwijt te raken??
alvast bedankt.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 28 november 2013
  • 11:31

We hebben gewoon een Galaxy S forum hoor, dit is geen algemene vraag. Topic verplaatst

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Fraxon

Fraxon

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 350
  • Reputatie 10
  • 28 november 2013
  • 14:27

Bij het flashen van een Samsung device is de kans altijd aanwezig dat je je IMEI verliest. Daarom is hetslim om na het rooten meteen een EFS backup te maken. Dat kan via de app SGS Tools

Start hem op.
Kies voor ”apply script“.
Kies voor ”Back_efs_q.txt.

timojansen

timojansen

• Lid sinds 21 november 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 24 december 2013
  • 21:32

ik heb een back-up gemaakt met titanium backup. nu heb ik een nieuwe rom geflasht (slimrom), ik ben het imei nummer weer kwijt, ik kan hem wel vinden bij het back-up mapje maar ik weet niet hoe ik het er weer moet opzetten (in het programma: Samsung Kies kan ik het toestel niet vinden)

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 26 december 2013
  • 18:41

timojansen
ik heb een back-up gemaakt met titanium backup. nu heb ik een nieuwe rom geflasht (slimrom), ik ben het imei nummer weer kwijt, ik kan hem wel vinden bij het back-up mapje maar ik weet niet hoe ik het er weer moet opzetten (in het programma: Samsung Kies kan ik het toestel niet vinden)
Als je van de stock Samsung firmware meteen naar de laatste Slimrom (Slimbean) bent gegaan, ben je vermoedelijk naar versie 4.3.x gegaan. Dit is een grote stap en ik lees op veel fora, dat je dan beter eerst CM9 erop kunt flashen, omdat anders de kans groot is dat je het IMEI nummer kunt kwijt raken.
Het beste is dus om opnieuw via Odin een oudere stock Samsung firmware erop te flashen. Er is een tooltje in de Playstore EFS pro, dat het backuppen en restoren van de EFS folder eenvoudiger maakt.

Ook de site van de Slimroms zelf geven zoiets aan:
From Froyo/GB Rom to SlimBean
Get yourself booted with cm9 or cm10. then follow the steps “From another JB or ICS ROM”

Mogelijk kun je hier ff lezen om de juiste stappen te nemen naar je gewenste Rom.
http://slimroms.net/index.php/installation

Succes

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren