Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 13 juni 2013
  • 21:31

het is wel een lastig probleem die ik wel meer heb gelezen maar geen eenduidig antwoord op heb gevonden. Google maar eens op je error, dan kom je ook op AW een en ander tegen.

sommigen hebben het ook tijdens het flashen van ROMs. zie ook link

Bewerkt (13 juni 2013 21:32)
meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 13 juni 2013
  • 21:57

heb je er een sd kaart inzitten? zo ja kun je die het beste verwijderen tijdens het flashen. Het wil sporadisch wel eens voorkomen dat de sd kaart problemen geeft

Het sd kaartje kun je gewoon formatteren met de computer (dacht fat32 standaard)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 13 juni 2013
  • 22:11

externe sd kaart zou inderdaad op fat32 geformatteerd moeten worden. Maar het interne SD geheugen is hier “kapot”. Systeemgeheugen en interne opslag moet altijd als EXT4 (standaard linux filesystem) geformatteerd zijn. Op youtube zie je wel filmpjes van mensen die eerst hun externe sd kaart EXT4 formatteren en als systeemgeheugen gebruiken en vervolgens hun interne SD geheugen opnieuw partitioneren.

Bewerkt (13 juni 2013 22:12)
meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 13 juni 2013
  • 22:24

aha excuus ik was in de war met e:/(un)mount omdat hij dit vaker als ext sd aangeeft

let maar niet op mij

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

gekkeharry

gekkeharry

• Lid sinds 13 juni 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2013
  • 22:26

ik denk dat dit het probleem is
Dead Internal SD een dooie interne SD .. morgen maar opzoek naar externe van 16GB

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1906089

Bewerkt (13 juni 2013 22:29)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 15 juni 2013
  • 00:34

Beste Harry, graag even wat extra informatie. Uit je eerste bericht begrijp ik dat je problemen hebt met /dev/block/mmcblk0p2. Gelukkig is dat de goede kant van je interne systeem want op de /dev/block/mmcblk0p1 staan je fabrieksinstellingen (bijv. je Efs folder).
Nu is er redelijk wat te doen met gebruik van de terminal of via ADB, maar als je dat niet gewend bent, lijkt mij dat geen optie. Als je het hebt over een hard reset, betekent dat dat je *2767*3855# heb ‘gebeld? of was het via recovery een ’wipe cache/factory reset' ?
Je interne SD formatteren raad ik af omdat je dan kans hebt dat je de boel helemaal verstiert. Er zijn wel partities op je interne SD/besturingssysteem die je kunt schoon krijgen, maar daar heb je weer de terminal of ADB voor nodig.
Even een paar vragen.
Op welk systeem/ROM staat/stond je toestel?
Was het toestel geroot = extra eigenaarsrechten om veranderingen aan het systeem te kunnen aanbrengen?
Misschien dat we met de antwoorden wat kunnen, er vanuit gaand dat je het hebt over een Samsung Galaxy S = i9000.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Flapwaaier

Flapwaaier

• Lid sinds 27 mei 2012
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2013
  • 11:42

Mocht het niet lukken is mij tutorial er ook nog, om een externe SD als interne te mounten (inclusief flashen etc)

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/46425-howto-interne-sd-kaart-kapot-wat-nu.html

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren