Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mimo

Mimo

• Lid sinds 10 april 2011
  • Berichten 306
  • Reputatie 0
  • 18 april 2013
  • 17:18

Hallo allemaal,

Binnenkort krijg ik een Samsung Galaxy S om eens wat mee uit te proberen. Ik wil met een schone lei beginnen dus zal hem terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

De telefoon heeft nogal wat problemen met de playstore (je komt er niet op) google maps (deze start niet eens op) en wifi (start ook niet op). Hij is van mijn dochter en de telefoon is heilig. ik mag hem nu dus nog niet een keer terug zeten om te kijken of daar alleen al de problemen mee zijn opgelost.

Ik wil er graag een ROM op zetten kunnen jullie mij wat wegwijs maken met welke ROM ik het beste kan gebruiken?

Grt Mimo

Bewerkt (21 mei 2013 09:53)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 18 april 2013
  • 17:49

Je kunt het beste beginnen met de orginele stock Rom. http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html Als je die erop hebt staan kun je wat gaan “spelen” , om daarna vervolgens weer verder in te lezen en te kijken wat custom roms zijn en kunnen.

Bewerkt (21 mei 2013 09:53)
Mimo

Mimo

• Berichten 306
  • Reputatie 0
  • 20 april 2013
  • 11:48

embryo1;400870
Je kunt het beste beginnen met de orginele stock Rom. http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html Als je die erop hebt staan kun je wat gaan “spelen” , om daarna vervolgens weer verder in te lezen en te kijken wat custom roms zijn en kunnen.

Hoi embryo,

Kunnen de problemen ook opgelost zijn als ik eerst de orginele stock Rom er op zet?

Bewerkt (21 mei 2013 09:54)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 20 april 2013
  • 12:36

Dat is mogelijk. Maar je bent wel alles kwijt. Dus omdat het toestel van je dochter is, kan zij beter een Gmail account aanmaken, zodat de contacten en agenda , niet verloren gaan. Of kijk ff of de contacten allemaal op de sim zijn opgeslagen. Succes. Mocht je vast lopen met het flashen van de rom, stel de vragen dan in het betreffende forum.

Bewerkt (21 mei 2013 09:54)
Mimo

Mimo

• Berichten 306
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 12:57

embryo1,

Bedankt voor je reactie als ik de telefoon heb zal k er mee aan de slag gaan.

Bewerkt (23 april 2013 12:57)
Mimo

Mimo

• Berichten 306
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2013
  • 19:53

Heb inmiddels de telefoon in mijn bezit, en heb de stock Rom er op gezet. Tot nu toe niets aan de hand. Nu wil ik graag root en een Rom op deze telefoon. Heb de how to doorgelezen over rooten maar bij manier 1 de ChainFire (CF) Rooted Kernel moet je gebruik maken van je dailer. Het probleem is dat er geen simkaart in zit dus dat gaat niet lukken.
Bij manier 2 vraag ik me af welke het beste is om te gebruiken Hardcore Speedmod of Semaphore Kernel.
En bij manier 3 ben ik benieuwd wat een betrouwbare en stabiele Rom is.

Zou iemand mij van wat advies kunnen voorzien zodat mijn keuze misschien wat makkelijker wordt

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2013
  • 21:36

Wat betreft vraag 1 kan ik je wel helpen.
Download als eerste de juiste file uit post #1 van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108
Download ook odin: https://docs.google.com/file/d/0B74H96uSWTirczNaNkpsSGdtWmc/edit?usp=sharing

1. Pak beide bestanden uit.
2. Open Odin (versie maakt niks uit) d.m.v. rechtermuisknop > uitvoeren als administrator.
3. Zet je telefoon uit.
4. Start je telefoon in download mode (volume down, home + power) en dan volume up om verder te gaan.
5. Hang je telefoon met de usb kabel aan je pc.
6. In Odin moet nu in het scherm “Added” staan.
7. Achter PDA selecteer je de .tar file die je eerder hebt uitgepakt.
8. Repartition mag NIET aangevinkt staan!!!!!! Check dit 100 keer!
9. Klik op start, nu doet Odin de rest. Daarna start je telefoon op en zou je telefoon geroot moeten zijn.

Mimo

Mimo

• Berichten 306
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2013
  • 19:56

Hoi Audiowaste,

Ik heb gekozen voor deze…….

CF-Root-XW_JS5-v1.3-BusyBox-1.17.1zip

Is deze goed? En begrijp ik ook goed dat als ik deze op mijn telefoon zet er niets veranderd en hou wat er op de telefoon staat?

Grt Mimo

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren