Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

roelh

roelh

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 669
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2013
  • 20:06

Hallo allemaal,

Een kennis van mij heeft geprobeerd via odin zijn telefoon te updaten, maar nu start deze niet meer op.
Het vele fijnere weet ik er nog niet van, maar hij zegt dus dat de telefoon niet meer aangaat.
Het heeft dit gedaan met een behoorlijk lege batterij en heeft tot nu toe geen oplader tot zijn beschikking. (accu KAN dus leeg zijn…)
Zijn vraag is nu wel of het een probleem is dat tijdens het odinnen de telefoon uitvalt, of dat je gewoon opnieuw kan beginnen.
Zelf ben ik ook behoorlijk benieuwd…

Wie kan me hier meer over vertellen, want dit heb ik namelijk ook nog nooit mee gemaakt.

Groet,

Bewerkt (21 mei 2013 14:16)
Roofvis

Roofvis

• Lid sinds 17 maart 2013
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2013
  • 00:28

Als de batterij weer opgeladen is dan kan de 3 button methode weer toegepast worden en kun je met de volume knop omhoog in de recovery komen en met de volume knop omlaag in de download modus (in combinatie met de start en power knop). Dus als dit gaat kunnen jullie gewoon weer met odin aan de gang om de boel te herstellen, tenminste als dat het probleem is. (Even de batterij eruit om te zorgen dat toestel echt uit is wel aan te raden).

JensNL

JensNL

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2013
  • 11:23

u had uw mobiel niet moeten updaten u moet de oude versie er weer opzetten dan doet de mobiel het weer

Roofvis

Roofvis

• Lid sinds 17 maart 2013
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2013
  • 12:41

dat zal helaas niet gaan, want voor dat het fout ging stond versie 2.3.7 erop die met Kies geupdate was en nergens meer te bekennen is???? Heb al heel lang lopen zoeken en wel gelezen dat er meer mensen waren die het met kies en een T-Mobile versie erop hadden staan. Wel bedankt voor meedenken Jens NL. In ons geval dan, maar dat maakt niks uit hoor, vele hebben het gedaan zoals beschreven en je kan als het goed is elke versie erop zetten die je wilt, maar er kan zoals hier wel een ander probleem zijn.

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 27 maart 2013
  • 12:44

JensNL;395324
u had uw mobiel niet moeten updaten u moet de oude versie er weer opzetten dan doet de mobiel het weer

:shut: bizarre reactie..

Je moet idd zoals Roofvis zegt gewoon eerst je telefoon eens opladen en kijken of het dan wel werkt. Dan kan je opnieuw met Odin aan de slag.

Normaal gezien mocht er tijdens het flashen iets misgaan (zonder je batterij plat is) dan zit je vaak in een bootloop (dat je telefoon dus wel aangaat tot de bewegende S en opnieuw opstart) Als dat het geval is kan je ook eerst je batterij eruit halen, ff wachten, dan terugsteken en opnieuw in download trachten te zetten en opnieuw (of een andere rom) flashen. Kan dus zijn dat je een foute rom hebt geflasht die niet compatibel is met je telefoon.

Mocht hij in een bootloop blijven, ga dan eens naar Recovery mode en kijk of er daar errors tevoorschijn komen.

Hier kan je ook de nodige info vinden hoe naar de laatste update te gaan: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html

Bij problemen is dit een handig topic: My Android Solutions - xda-developers

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 27 maart 2013
  • 17:58

roelh;395122

Zijn vraag is nu wel of het een probleem is dat tijdens het odinnen de telefoon uitvalt, of dat je gewoon opnieuw kan beginnen.
Zelf ben ik ook behoorlijk benieuwd…

Wie kan me hier meer over vertellen, want dit heb ik namelijk ook nog nooit mee gemaakt.

Groet,
Als de batterij weer is opgeladen en er zit nog leven in de telefoon, dan is er niet zo veel aan de hand. Als echter tijdens het flashen van de bootloaders (boot.bin en/of secondaire bootloader Sbl.bin) of tijdens het flashen van de factoryfs.rfs de usb kabel losschiet of in dit geval de batterij het begeeft, is het toestel gebrickt en zal geen teken van leven meer geven. Zelfs niet met een volle batterij.
Gelukkig is er ook nog één manier om dat weer op te lossen, maar dat vergt wel de nodige inspanning. Zie hier.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren