Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

yamma

yamma

• Lid sinds 23 juli 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2013
  • 20:38

Ik heb al sinds het begin dat ik mijn telefoon heb, problemen. Het begon met foto's die ineens niet of niet meer compleet bleken te zijn. Op een bepaald moment zie ik “alleen noodoproepen” staan (ik kan dan inderdaad niet meer naar normale nummers bellen), de telefoon slaat geen instellingen meer op, ik kan geen bestanden meer opslaan en ook vage meldingen met bepaalden mappen die niet gemount kunnen worden.

De vorige keer kon ik de boel nog flashen met Odin. Deze keer heb ik -tig originele stock roms geprobeerd, maar odin loopt doorgaans vast bij factoryfs.rfs. Maakt niet uit of ik met re-partition + 3 bestanden of met 1 bestand werk. Ook verschillende Odin-versies geprobeerd.

Ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat er iets mis is met het interne geheugen. Tot dusver heb ik geen externe SD gebruikt (wel geprobeerd ooit, maar daar kreeg ik fouten mee, ws. doordat het interne geheugen niet goed werkte?!). Zijn er nog manieren om te checken of het interne geheugen inderdaad kaput ist?

Ik kom op dit moment nog wel in de download-modus, niet meer in de recovery-modus (als ik dat probeer, krijg ik een computertje en telefoon, met uitroepteken ertussen, in beeld). Zou ik hiermee nog wel een externe SD als interne SD kunnen gebruiken, zoals hier uitgelegd: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/46425-howto-interne-sd-kaart-kapot-wat-nu.html

Bedankt voor ideeën alvast

Bewerkt (21 mei 2013 13:55)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 8 maart 2013
  • 21:08

Je kunt proberen om ‘vers’ een firmware op je toestel te zetten. Je zit nu in Gingerbread 2.6.3 (???) en die zou ik als eerste vervangen om via Odin Gingerbread 2.3.6 op je toestel te zetten.
Ik begrijp dat je hier al ervaring mee hebt. Download de Gingerbread 2.3.6 met Pit-file via SamMobile en pak die een keer uit. De laatste nieuwe voor Nederland is uit maart 2012.
Hier is een HowTo voor flashen met Odin + .pit file .
Met alles op zijn plek (Code=PDA, Modem = Telephone, CSC =CSC en .pit = pit) repartition aantikken (staat ook allemaal in die HowTo).
Staat Odin klaar dan ga je naar je telefoon,-> instellingen-> scrol naar beneden naar SD -> SD-kaart formatteren.
Vanaf dit punt doet je telefoon het niet en moet je flashen met Odin.
Die had je al klaar gezet en ga nu in download mode en verbindt je telefoon aan je PC. Wacht totdat Odin “Added” zegt en druk op start.
Als je telefoon weer is opgestart moet je alles weer invullen (zoals je dat moest doen toen je hem kocht-> taal, code SIM, account, wifi + code enzovoorts).
Het zou nu goed moeten zijn, maar dat weten we pas als jij ons meedeelt of het gelukt is.
Succes,

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

yamma

yamma

• Lid sinds 23 juli 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2013
  • 21:58

Bedankt Makker. http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/33120-howto-4-stappen-van-froyo-softbrick-naar-2-3-6-jw5-voor-beginnelingen-noobs.html deze heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar het flashen wil niet lukken. Ik heb dit geprobeerd met JVU, JPU en JW5 (die uit bovenstaande link is dat, dus 2.3.6) . Op jouw advies ook maar de 2.3.6 van SamMobile gedownload en het hiermee geprobeerd te flashen, maar helaas

Welke rom het ook is, hij blijft hangen bij factoryfs.rfs. Odin gaat dan niet verder, ook niet na 3 uur, dus dan moet ik de batterij er maar weer uit halen. Ik weet niet zo goed wat ik nog kan doen

PS: ik had al 2.3.6 en natuurlijk niet 2.6.3. Typo, excuses

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 8 maart 2013
  • 22:07

yamma;388555
Bedankt Makker. http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/33120-howto-4-stappen-van-froyo-softbrick-naar-2-3-6-jw5-voor-beginnelingen-noobs.html deze heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar het flashen wil niet lukken. Ik heb dit geprobeerd met JVU, JPU en JW5 (die uit bovenstaande link is dat, dus 2.3.6) . Op jouw advies ook maar de 2.3.6 van SamMobile gedownload en het hiermee geprobeerd te flashen, maar helaas

Welke rom het ook is, hij blijft hangen bij factoryfs.rfs. Odin gaat dan niet verder, ook niet na 3 uur, dus dan moet ik de batterij er maar weer uit halen. Ik weet niet zo goed wat ik nog kan doen
Heb je al eens met Heimdall geflashed? Bij Heimdall pak je de ROM helemaal uit en dan zet je alle ‘stukjes’ bij de desbetreffende bestanden. Heimdall werkt anders dan Odin maar flasht je toestel ook. Ik gebruik Heimdall op een Macintosch, maar Heimdall is er ook voor Windows. De HowTo voor de Mac staat hier, maar met het juiste bestand voor Windows moet het op dezelfde manier gaan.
Let wel op dat je de Windows versie download (als je geen Mac draait) Heimdall

Makker

Edit:
Staat Odin klaar dan ga je naar je telefoon,-> instellingen-> scrol naar beneden naar SD -> SD-kaart formatteren. Je zegt nergens of je dit hebt uitgevoerd. Heb je dat gedaan?

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

yamma

yamma

• Lid sinds 23 juli 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2013
  • 22:15

Oef, nee Heimdall heb ik mij tot nu toe niet aan gewaagd, maar ik heb dan ook niets te verliezen. Ik ga me hier dus even in verdiepen.

Staat Odin klaar dan ga je naar je telefoon,-> instellingen-> scrol naar beneden naar SD -> SD-kaart formatteren. Je zegt nergens of je dit hebt uitgevoerd. Heb je dat gedaan?
Nee, maar ik ga er vanuit dat je de instellingen in Android bedoelt, omdat ik Odin een dergelijke optie niet zie. Ik kom mijn telefoon niet in, dus kan dit niet doen.

yamma

yamma

• Lid sinds 23 juli 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2013
  • 14:15

Ik heb nu aardig wat uurtjes Heimdall proberen aan de praat te krijgen, maar dat lijkt een dood spoor. Hij ziet de telefoon niet, terwijl Odin daar geen problemen mee heeft. Ik heb zelfs de nieuwste sumsung usb drivers geïnstalleerd en zadig gebruikt dat bij heimdall zit, maar er zit geen schot in de zaak. Samsung USB composite stond wel in apparaatbeheer, maar zadig ziet alleen de “gadget serial”. heimdall detecteert dus geen telefoon.

Iemand nog een heldere ingeving?

Bewerkt (21 mei 2013 13:56)
Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 9 maart 2013
  • 14:36

Geen idee wat “zadig” is??? Heb je wel de goede Heimdall Frontend 1.1, die specifiek voor jouw PC is, gedownload?
Wat voor besturingssysteem gebruik je op je PC (Windows XP, VIsta, 7, Mac OX 10.? , Ubuntu 12.?, 32 of 64 bits?), want Heimdall heeft speciale programma's voor Windows, Mac of Linux. Dat zou de oorzaak kunnen zijn dat hij je telefoon niet ziet. Je toestel zet je van tevoren toch wel in download mode? Gebeurt wel eens vaker dat Odin of Heimdall niet werkte omdat men vergat de telefoon in download mode te zetten.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

yamma

yamma

• Lid sinds 23 juli 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2013
  • 17:55

Ik heb de meest recente stabiele heimdall voor windows (7, 64 bit) gedownload, versie 1.3.2. (vanaf de officiële pagina: Heimdall – Glass Echidna ). frontend lijkt prima te werken op het feit na, dat hij de telefoon niet detecteert. Uiteraard staat deze in downloadmodus. iets anders doet ie nl. ook niet meer

Ik heb er al een paar uur aan geknutseld, dus ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee nuMaar als je wilt weten waar het precies mis gaat: Zadig is een tooltje dat in de drivers directory van heimdall zelf zit, om de standaard samsung sub composite driver te vervangen door een andere, waardoor heimdall de telefoon zou moeten kunnen zien.

Hoe het hoort te gaan (uit de readme van heimdall):

Driver Installation Instructions:

1. Put your Samsung Galaxy S into download mode and plug it in.

2. Run zadig.exe included in the Drivers subdirectory.

3. From the menu chose Options -> List All Devices.

4. From the USB Device list chose “Samsung USB Composite Device”.

5. Press “Install Driver”, click “Yes” to the prompt and if you receive
a message about being unable to verify the publisher of the driver
click “Install this driver software anyway”.

6. Done

Het grote probleem is, dat Zadig geen “Samsung USB Composite Device” ziet, maar “gadget serial”. Terwijl ik de meest recente samsung drivers heb via XDA (Samsung USB Drivers 1.5.20 | Odin v3.07 & ADB & Fastboot - xda-developers). In apparaatbeheer (win 7, 64-bit) zie ik de Samsung USB composite device gewoon staan in apparaatbeheer, wanneer ik de telefoon op de pc heb aangesloten (in download-modus). Alleen Zadig/Heimdall zien hem niet. Uiteraard al meerdere keren het spul gedeïnstalleerd, tussendoor opnieuw de pc gestart, andere poorten geprobeerd, en met de “gadget serial”, maar geen succes.
Odin ziet de telefoon gewoon wel. Ik ben overigens niet de enige met dit probleem, maar een werkende oplossing heb ik op bijv. XDA ook niet kunnen vinden.

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 9 maart 2013
  • 19:28

Sorry voor het misverstand. Je moet niet Heimdall 1.3.2 hebben, maar Heimdall Frontend 1.1.
In mijn HowTo over flashen met Heimdall staat deze waarschuwing:

(Waarschuwing; er is nu ook een Heimdall 1.3 versie beschikbaar. Deze werkt alleen met (speciaal verpakte Heimdall) bestanden die voor deze 1.3 versie geschikt zijn. Voor deze tutorial kunnen we die NIET gebruiken).

Ik vermoed dat hierdoor je telefoon door Heimdall niet herkend wordt

Edit: Ik ben even naar hun site gegaan en dit is het eerste bericht wat er staat:
“Heimdall
ATTENTION: Heimdall 1.3.2 broke compatibility for several devices. In most case it is recommended that you use version 1.3.1 instead.”

En ik waarschuwde al dat de 1.3 versie niet geschikt is. Gewoon de Heimdall frontend 1.1 gebruiken.

Edit2: Deze moet je gebruiken!
Release: Heimdall Suite 1.1.1 (Binaries)
Platforms: Windows
License: MIT License
Includes:
Heimdall command line tool.
Heimdall Frontend.
Drivers.
NOTE: You must have the Microsoft Visual C++ 2010 redistributables installed on your system.

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

yamma

yamma

• Lid sinds 23 juli 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2013
  • 13:55

Dankje voor je reactie! Ik had het ook al met versie 1.1.1 geprobeerd en zojuist nog eens voor de zekerheid n.a.v. je bericht, maar qua herkennen maakt dit niet uit (“failed to detect compatible device”). Ondanks dat ik met zadig van 1.1.1 versie de driver heb vervangen van “gadget serial” (zo heet de samsung driver op het moment dat je in downloadmodus bent). Zadig is niets nieuws trouwens (voor windows althans)Het is spijtig. Ik heb al uren zitten studeren op de drivers, maar met Heimdall wil het gewoon echt niet lukken, zowel met versie 1.1.1 als 1.3.2 niet.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren