Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Hal

Hal

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2013
  • 14:01

Het toestel van mijn dochter (GT-I9000), dat altijd perfect gewerkt heeft, viel sinds updaten met Samsung Kies, zo'n maandje geleden, regelmatig uit of gedroeg zich wat vreemd. Omdat de garantie verlopen is wilde de servicedesk van de provider niets meer doen.

Met de aanwijzingen van
GirlKillu ( Officiele XWJW5 (2.3.6) via Odin (NL/BE)) het toestel, dat via KPN is aangeschaft, met de KPN versie geflashed. Duidelijke uitleg en alles is dan ook prima verlopen. (Of het probleem is opgelost weet ik nog niet.)
Achterblijvend klein puntje is dat Kies nu zegt dat het toestel niet meer via Kies kan worden geflashed.
Iemand een idee of dit “schoonheidsfoutje” gemakkelijk is op te lossen. Reden is dat bij nieuwe upgrades ze het niet meer zelf kan regelen en ze bij mij terecht moet. Bij mogelijke verkoop van het toestel is het natuurlijk zeker een “minpuntje”

Al vast bedankt voor mogelijke antwoorden.

Hal

Bewerkt (21 mei 2013 13:47)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 24 februari 2013
  • 15:35

Het toestel zou wel door Kies herkend moeten worden. Vreemd dat dit niet gebeurd. Alternatief is niet de ROM van de provider (KPN), maar de algemene Nederlandse ROM (XEN) te flashen. Die wordt zeker door Kies herkend. Stond er bij Kies soms dat het de 'laatste' versie is, want dan wordt het toestel wel herkend, maar is er geen nieuwe update op dat moment. Als het goed is, is er ook geen gele driehoek te zien bij het opstarten. Klopt dat? [I][SIZE=2](daar is ook een oplossing voor!)[/SIZE][/I] Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Hal

Hal

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2013
  • 16:40

Ik had eerst de XEN er op staan. Daar kon Kies helemaal niets mee (maar Kies doet mij mij toch al moeilijk. Ik moet bij iedere aansluiting de drivers opnieuw laten installeren). Vandaar KPN er op gezet. Overigens een misverstandje: Kies herkend het toestel wel, dus ik denk dat ik wel kan back-uppen en synch., maar hij zegt dat dit toestel niet meer met Kies ge-update kan worden. Hij leest wel de versie die er op staat.
Nee, hete is niet de melding dat er al de laatste versie op staat

Hal

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 24 februari 2013
  • 17:14

OK, dat werkt blijkbaar goed op de drivers na. Hier is de 'juiste' driver met dank aan ArjanDudink: Download een van deze drivers en het zou weer moeten werken! 64bit: [URL="http://drivers.softpedia.com/get/MOB...dows-x64.shtml"]http://drivers.softpedia.com/get/MOB...dows-x64.shtml[/URL] 32bit: [URL="http://drivers.softpedia.com/get/MOB...dows-x86.shtml"]http://drivers.softpedia.com/get/MOB...dows-x86.shtml[/URL] Zo kan je zien of je 64 Of 32 bit nodig hebt. [I]start-> rechter muis knop op computer -> eigenschappen -> en dan wat er bij Type systeem staat...[/I] Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Hal

Hal

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2013
  • 17:21

Helaas. “”Page not found

———- Update van bericht ———-

Ik had wel deze al gedownload: usb_drivers_GalaxyS_x64, maar weet natuurlijk niet of dat dezelfde zijn.

Dat loste qua verbinding echter niets op.

———- Update van bericht ———-

Ik denk dat het probleem zit in een of andere setting, waaraan kies kan zien met welk programma er geflashed is.

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 24 februari 2013
  • 17:29

[QUOTE=Hal;384878]Helaas. ""Page not found [/QUOTE] Sorry, wist ik niet. Deze doet het wel: [url=http://drivers.softpedia.com/get/MOBILES/Samsung/SAMSUNG-USB-Driver-for-Mobile-Phones-1560.shtml]Download SAMSUNG USB Driver for Mobile Phones 1.5.6.0 Driver for Windows XP / Windows Vista / Windows XP X64 / Windows Vista64 / Windows 7 / Windows 7 x64 - Softpedia[/url] Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Hal

Hal

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2013
  • 20:44

Heb de drivers geïnstalleerd. Lijken inderdaad beter te zijn. Sneller verbinding en altijdc PC verbinding. Ik test nu alles met mijn eigen Galaxy, want ik heb ook een I9000. Samsung Kies blijft echter wat moeilijk doen in de zin dat ik zorgvuldig moet kiezen in welke volgorde ik Kies op start, het verbindingsprobleem oplos en de Galaxy met de PC verbindt.
Dus ik kan redelijk betrouwbaar de Galaxy met de PC verbinden. Die verbinding werkt ook goed en is voor mij het belangrijkste. Daarna moet ik nog wat prullen om Kies ook verbinding met de Galaxy te laten maken.
Dus voor mijn Galaxy geen probleem.

Ik sprak zojuist mijn dochter en haar indruk is dat de telefoon nu niet gek meer doet en in orde lijkt. Het grootste probleem voor haar zou dan zijn opgelost.

Daarmee is echter mijn oorspronkelijke vraag nog niet beantwoord: Hoe laat ik Kies die andere Galaxy weer accepteren? Omdat haar telefoon nu goed werkt moet ik daar maar geen groot issue van maken. Als het gemakkelijk is op te lossen wil ik dat graag doen, anders accepteer ik deze situatie. Zo vaak hoef je immers niet te flashen en als het moet, dan maar weer met Odin.

In elk geval bedankt voor je ondersteuning tot zo ver en ik wacht af of jij of iemand anders nog een helder moment heeft:-)

Hal.

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 24 februari 2013
  • 22:16

[url=http://www.samsung.com/nl/support/model/GT-I9000HKXLUX-downloads]GT-I9000/RM16 -[/url] . Samsung heeft een nieuwe Kies versie uitgebracht op 20-2-2013. De drivers die daar in zitten zijn versie 1.5.18.0 Mogelijk heb je daar iets aan,

Hal

Hal

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2013
  • 23:24

Die versie had ik er op staan. Heb straks Kies opnieuw gedownload en geïnstalleerd, dus nu staat er inderdaad weer versie 1.5.18.0 op.
Ik moet nog even nadenken wat ik doen zal, want die staat ook nog op een image van vanmorgen. Ik denk dat het beter is de verse installatie te laten staan. Heb de folder met 64 bit drivers gedelete. Die waren nog van de 1.5.6.0 drivers denk ik.
Nu moet het weer een beetje op orde zijn.

Hal

Hal

Hal

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2013
  • 18:00

Gevonden. Maar het heeft nogal wat voeten in aarde:
Oplossing 1) (slechte video) How to goback/use Kies update after using ODIN,Rooting or Custom Firmware - YouTube
Oplossing 2) (zelfde hulpmiddelen) Dialandroid: How to goback/use Kies update after using ODIN,Rooting or Custom Firmware : Video Guide

Het is dus niet zomaar ergens een settinkje wijzigen.

Hal

Bewerkt (21 mei 2013 13:48)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren