Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ohmarissa

ohmarissa

• Lid sinds 26 maart 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2013
  • 21:29

Ik zit zelf een beetje te zoeken wat ik nu het beste kan doen maar ik kom er toch niet helemaal uit dus ik hoop dat iemand me even wat advies kan geven. Ik heb nu >2jaar de galaxy S en ik heb er onlangs CM9 op gezet, maar dit is echt een drama. Batterijduur van ongeveer 4,5 uur (idle!!) continue vastlopen, haperen, uitvallen etc etc. Ik wil het graag nog een paar maanden uithouden met dit toestel totdat de GS4 uitkomt, dus ik wil graag even iets op mn toestel zetten waardoor ik in ieder geval een dag mee kan qua batterijduur (mijn batterij is overigens maar een paar maanden oud) en alles gewoon even lekker werkt. Wat raden jullie aan???

Bewerkt (21 mei 2013 13:40)
Zoomy

Zoomy

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2013
  • 23:22

Hmmm...Ik zou je CM9.1 Stable aanraden maar die heb je al...of draait je SGS op een CM9 nightly...? Dan kunnen je problemen daar misschien in zitten... Ik draai zelf nu een tijdje op CM9.1 Stable en naar volle tevredenheid (hoewel de accu duur de laatse paar dagen behoorlijk drastisch aan het dalen is van 3 dagen naar hooguit 1 dag!). Heb je al eens een wipe cache en een factory wipe / reset via recovery mode gedaan? Wellicht kunnen je vastlopers daar ook nog vandaan komen! Wel eerst even een backup maken van o.a. je contacten; met die factory wipe / reset ga je namelijk weer naar fabrieksinstellingen...:p

ohmarissa

ohmarissa

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2013
  • 00:04

Ik draai een nightly inderdaad. cache wipes of factory resets werken niet. Maar verwacht je dat een CM9.1 stable mijn batterijduur wel gaat verlengen? Ik heb echt ALLES geprobeerd. Ik heb juice defender ultimate op de meest agressieve instellingen staan, kan mn scherm amper zien zo donker staat ie, niets draait op de achtergrond, maar zelfs als ik m op vliegtuigmodus zet is ie binnen 5 à 6 uur gewoon uitgevallen. Als ik m continu gebruik ligt ie er binnen een paar uur uit. Niet te doen gewoon. Ik kan eigenlijk niet anders dan tot de conclusie komen dat deze versie van android te heftig is voor mn telefoon. Het moet wel mogelijk zijn, want anderen met een GS1 hebben wel drie dagen batterijduur met CM9, maar goed dat is me een raadsel, bij mij lukt het gewoon niet.

Dravin

Dravin

• Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2013
  • 08:27

De vastlopers kun je wellicht oplossen met Fix Permissions in het recovery menu. Ik zou voor de laatste nightly gaan, deze is later uitgekomen dan de 9.1 stable. De laatste nightly van 9.1 (heb deze zelf ook) kun je hier vinden: [URL]https://dl.dropbox.com/u/33525106/cm-9-20120916-NIGHTLY-galaxysmtd.zip[/URL] Wat verbruikt overigens zo veel accu bij je huidige versie? Is het een app of een systeem proces? EDIT: Ik zie in je signature dat je al deze laatste nightly gebruikt. Vreemd, bij mij werkt het wel goed (al heb ik maar een accu duur van 1 dag, maar dat komt meer omdat ik het veel gebruik. Nog een keer de ROM flashen kan wellicht helpen. Doe dan wel een factory reset, wipe cache, wipe dalvik van tevoren. Dan flashen. Daarna gapps flashen en Fix Permission doen.

Zoomy

Zoomy

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2013
  • 19:32

Ow...misschien een tip! Zoals hierboven al te lezen is begon ook ik last te krijgen van een (bijna) vacuüm trekkende zo snel als dat deze leeg liep...Zat na een kleine 8 uur op ongeveer 30% resterend vermogen! En zoals gezegd draai ik CM9.1 Stable Vanacht m'n i9000 helemaal opgeladen, vanochtend aangezet, in recovery mode de battery stats gereset, Buienradar en Google Analytics eraf gegooid (dat was de laatste apps die ik er op had gezet) en de weersapp op het vergrendelscherm gedeactiveerd...en is het resultaat nu na ongeveer 8 uur: 70% resterend! Best aardig dus lijkt me... Dus gewoon even uitproberen wat en / of welke app nu je battery drain veroorzaakt...

ohmarissa

ohmarissa

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2013
  • 14:13

Ja het hoogste bij mijn accustats is android besturingsysteem met 65% en daaronder komt scherm met 11% en verder geen apps eigenlijk...Ik zal proberen opnieuw de rom te flashen zoals jij voorstelt, wie weet... batterij stats is het probleem niet, want die heb ik al heel vaak opnieuw gecalibreerd (ik hebt ECHT alles geprobeerd :() maar misschien buienradar eraf...kan het proberen...ik denk echt dat het één klein rotdingiets is wat gewoon de boel loopt te ********* en ik hoop dat gewoon te kunnen vinden.

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 10 februari 2013
  • 18:03

Qua ROM ben ik altijd al tevreden geweest van Slimroms samen met Semaphore kernel. Heb veel roms en kernels getest maar deze combinatie kwam mij het beste uit en gebruik deze nu al voor lange tijd. Ben nog niet overgeschakeld naar de laagste slimrom 4.2.1 omdat deze nog wat in testfase is(release candidate)

Harky

Harky

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 276
  • Reputatie 10
  • 10 februari 2013
  • 18:32

Na enkele Darky's, Lithning en DGP al een tijdje op Saurom. Bevalt mij erg goed. Battery OK, Stabiel. JW9 van Saurom lijkt iets minder te zijn.

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 10 februari 2013
  • 21:18

Een heel fijne en stabiele rom is die van Mackay. Gebruik deze al een hele tijd, en tot volle tevredenheid. [url=http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2024269][JB 4.2][ROM]Mackay ROM 2.5.3 (10-February-2013) - xda-developers[/url]

tumbadora

tumbadora

• Lid sinds 30 oktober 2010
  • Berichten 112
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2013
  • 12:28

Ja ik gebruik ook al een tijdje de Mackay rom. is ook een Nederlandse ontwikkelaar. Zeer goede batterij resultaten.

Bewerkt (21 mei 2013 13:41)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren