Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rouwhorst

Rouwhorst

• Lid sinds 29 oktober 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2013
  • 17:15

Hallo!
Ik heb in het verleden mijn telefoon geroot, ik ben van gingerbird 2.3.6 naar CyanogenMod 9 met een Semaphore Kernel gegaan, vervolgens DarkyROM erop gezet.

De afgelopen tijd liepen allerlei processen vast en gister bleef de telefoon hangen tijdens het opstarten, vervolgens heb ik een harde reset uitgevoerd en daardoor functioneert hij weer naar behoren, hij is echter geheel leeg nu. Graag zou ik nu CyanogenMod 10.1 (CyanogenMod Downloads) erop zetten met een nieuwe kernel. Hierbij zit ik te denken aan een SpeedMOD kernel (http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/16202-kernel-speedmod-gb-kernel-k17-3-xwjw8-value-pack-cwm-ext4.html), of wat raden jullie aan?

Werken met Odin is voor mij alweer een tijdje geleden en weet niet meer in welke volgorde ik de MOD of de kernel eerst geinstalleerd heb en of ik hiervoor eerst terug moet gaan naar de StockRom.

Informatie over telefoon:
Samsung Galaxy S I9000
Android versie 4.0.4
Baseband fersie: I9000XXJVT
Kernel verie: 3.0.17-Semaphore_ICS_1.2.5s
Build nummer: v11.0 Black edition
Mod versie: DarkyROM_v11.0_Black_Edition

Alvast bedankt!

Mvg. Tom

Bewerkt (24 april 2013 16:10)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 19 januari 2013
  • 17:42

die kernel die je noemt is alleen geschikt voor android versie 2.3.x, zoals te lezen is in je link. Aangezien CM10.1 gebaseerd is op 4.2 kun je deze niet samen gebruiken.

Echter, een ROM komt altijd samen met een kernel. De kernel is de brug tussen hardware en software, en zonder deze brug kan een ROM (software) niet draaien. Je hoeft dus enkel de ROM te installeren want daar zit de kernel al inbegrepen. Je hoeft niet terug naar stock rom.

Rouwhorst

Rouwhorst

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2013
  • 20:03

Bedankt voor het snelle antwoord Nanders!
Dus als ik het goed begrijp hoef ik enkel het bestand CM10.1 op de interne SD kaart te zetten via USB storage. Vervolgens via Recovery mode / instal zip from sdcard het bestand op te zoeken en het te installeren..? Klopt het dat er geen Odin bij komt kijken, of zie ik iets over het hoofd?

Dravin

Dravin

• Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2013
  • 20:22

Vergeet de factory reset, wipe cache en wipe dalvik niet.

Rouwhorst

Rouwhorst

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2013
  • 20:57

Uiteraard, die moet ik zeker niet vergeten.. Dit uitvoeren nadat de nieuwe MOD geinstalleerd is. Als ik het me nog goed herinner start de telefoon dan eerst opnieuw op en keert dan terug in recovery mode..?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren