Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DeZwaan

DeZwaan

• Lid sinds 25 december 2012
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 25 december 2012
  • 13:09

Beste leden,
omdat ik nieuw ben hier, weet ik ook niet zeker of mijn vraag hier hoort, maar ik stel evengoed maar.

Ik heb sinds kort het oude toestel van mijn vrouw, een GalaxyS gekregen en kon het niet laten om er mee te gaan stoeien.
Nu moet ik wel melden dat ik tot vorige week, helemaal niet wist van Android (ben/was Apple minded), maar dat gaat veranderen ;-)

Gistavond heb ik er een nieuwe rom opgezet (ICS_4.0.3_MR1-RC4.2_I9000), en dat draait tot nu vrij goed.
Ik kan alleen mijn Externe SD kaart niet meer vinden ??
Ik zie onder bestandsbeheer wel een SD symbool, maar dat lijkt de interne SD kaart te zijn.
Ook de map: External_sd verwijst naar de interne kaart.
m.a.w. Wie kan mij een beetje wegwijs maken in deze “android wereld” want deze is totaal nieuw voor mij?

Gr.
Dick de Zwaan

Bewerkt (24 april 2013 16:04)
GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 26 december 2012
  • 09:52

De map zal nu “emmc” noemen. Deze kan je terug vinden in de root van je telefoon. Dus met je filebrowser helemaal naar de eerste map gaan “/”. Daar zal je dan allerlei mapjes vinden waar je later nog mee kan spelen als je wilt“sdcard” is je interne en “emmc” is je externe.

DeZwaan

DeZwaan

• Lid sinds 25 december 2012
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 26 december 2012
  • 22:39

GirlKillu, bedankt voor je reactie.
Ik heb die map gevonden en dat is i.d.d. de externe SD…
Is dit normaal of komt dit door de Custom rom?

En gelijk een andere vraag..
Zoals je heb gelezen heb ik de ICS_4.0.3_MR1-RC4.2_I9000 Rom erop gezet, maar wil graag ook andere rom's proberen, b.v. de CM10
Voordat ik dat doe, wil ik eigenlijk de gehele telefoon wissen (interne sd)
Moetik dan ook de Kernel wijzigen?
Heb jij tips om dit (veilig) te doen

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 27 december 2012
  • 09:54

Dit is ‘normaal’ bij een custom rom ja. Bij een standaard samsung rom is het niet zo.

Kernel aanpassen hoeft niet. Je kan gewoon elke rom flashen die je wenst. Volg steeds de howto van de desbetreffende rom. Tegenwoordig loopt het allemaal via recovery mode. Daar kan je ook zeggen om al je data te clearen. Net als je in de mount/unmount sectie kan kiezen om /data en /system te wipen. Maar een gewone standaard factory reset is al voldoende. En een iets hardere (interne en externe) kan je dmv volgende code in te typen onder ‘telefoon’: *2767*3855#

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren