Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

master64nl

master64nl

• Lid sinds 31 oktober 2011
  • Berichten 879
  • Reputatie 40
  • 3 november 2012
  • 15:37

Ik had de DGP rom probleemloos draaien maar de mini usb was rot. Deze was al een keer gerepareerd maar al gauw had ik geen usb verbinding meer. Ik kon nog wel laden via adapter en usb. Omdat ik de telefoon wou verkopen zou ik hem naar de laatste 2.3.6 zetten. De gene wou hem hebben met het manko van de mini usb en zou hem alsnog laten repareren. Ik kon geen odin op de pc gebruiken maar heb mobil odin gebruikt want deze stond op de telefoon. Dus de ext.sd eruit gehaald en daar de laatste firmware er op gezet. Via mobil odin het bestand gekozen en alles werd netjes in de juiste vakjes gezet. Hierna geflasht. Dit liep voorspoedig tot dat hij heel lang op het flashen van de kernel bleef hangen. Na een half uur heb ik hem een reboot gegeven.
En nu kan ik niet meer in cmw maar alleen in download modus. Helaas werkt de usb niet naar de pc dus kan ik niets doen. Hij blijft in het scherm hangen met samsung. Heeft iemand een oplossing of moet ik eerst die mini usb wederom laten repareren?

Bewerkt (24 april 2013 15:48)

Groetjes

hansare

hansare

• Lid sinds 16 november 2010
  • Berichten 902
  • Reputatie 0
  • 5 november 2012
  • 22:22

Als de koper toch de usb wil laten repareren, dan valt dat toch te verrekenen?

Bewerkt (24 april 2013 15:49)
master64nl

master64nl

• Berichten 879
  • Reputatie 40
  • 6 november 2012
  • 12:17

is wel 70,- blijft er weinig over.

Groetjes

hansare

hansare

• Lid sinds 16 november 2010
  • Berichten 902
  • Reputatie 0
  • 6 november 2012
  • 12:34

master64nl;355398
is wel 70,- blijft er weinig over.

De gene wou hem hebben met het manko van de mini usb en zou hem alsnog laten repareren.
Toch?
Dan hoeft het jou toch niets (of in iig niet alles) te kosten?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 6 november 2012
  • 15:57

Wil je je titel aanpassen? (Eerste bericht bewerken -> meer opties) want ‘groot probleem’ beschrijft je vraag niet.

master64nl

master64nl

• Berichten 879
  • Reputatie 40
  • 6 november 2012
  • 18:24

hansare;355402
De gene wou hem hebben met het manko van de mini usb en zou hem alsnog laten repareren.
Toch?
Dan hoeft het jou toch niets (of in iig niet alles) te kosten?
Ik neem morgen het printje mee naar het werk en dan gaat een collega van mij met een speciale loep en led pit trachten te kijken wat hij kan doen. Ik ben ook nog in onderhandeling met de reparateur die deze reparatie net voorbij de 3 maanden garantie uitgevoerd heeft. Hij is 3 maanden terug gerepareerd voor 70,- en was toen al meteen niet goed. Ik kreeg toen een lader van HTC met een kabeltje van Nokia en hiermee laadde hij via de pc en adapter. Maar het was eigenlijk niet goed van af het begin. Ik heb wat opties te bewandelen. Probleem is denk ik dat ik eerst de juiste kernel had moeten flashen voordat ik terug ging.

Groetjes

master64nl

master64nl

• Berichten 879
  • Reputatie 40
  • 10 november 2012
  • 11:24

Na de controle van mijn collega deed hij anders als voorheen. Wat doet hij allemaal:

• Bij aanzetten blijft in het bootlogo SAMSUNG hangen. Alleen als je de batterij er uit haalt gaat het weg.
  • Bij aansluiten usb op adapter of pc krijg ik een sterretje in het beeld. Alleen als je de batterij er uit haalt gaat het weg. Zie foto.
  • Hij lijkt wel te laden want na een tijd is de accu vol zonder dat je iets aan dat sterretje ziet veranderen.
  • Hij gaat niet meer in download modus wat voorheen nog wel lukte.

Opties die open staan:
  • Opsturen naar iemand op het fourm die al meerdere toestellen ontbrickt heeft.
  • Opsturen naar reparateur die de mini usb gerepareerd heeft.

Bewerkt (24 april 2013 15:50)

Groetjes

master64nl

master64nl

• Berichten 879
  • Reputatie 40
  • 20 november 2012
  • 17:30

Helaas is het toestel niet gerepareerd de laatste optie die open staat is:

• Opsturen naar reparateur die de mini usb gerepareerd heeft.

Bewerkt (24 april 2013 15:53)

Groetjes

master64nl

master64nl

• Berichten 879
  • Reputatie 40
  • 23 november 2012
  • 19:37

Het antwoord van de reparateur:

Na ontvangst van het toestel hebben wij inderdaad moeten constateren dat het toestel gebricked was.
Om problemen met de hardware, zoals u vermoedde, uit te sluiten, is het moederbord grondig geïnspecteerd.
Hierbij konden wij geen defecten of iets dergelijks vinden in de aansluiting van de USB-poort.
Nadere inspectie heeft uitgewezen dat de oorzaak hiervan niet bij ons kan liggen. Er is namelijk iets fout gegaan in het flashen, waardoor het toestel in de gebrickte staat kwam.
Bovendien zou er niet eens de mogelijkheid zijn geweest om een toestel te bricken, als de USB-poort defect zou zijn geweest;
Odin of andere soort flash-programma’s geven hierbij direct een foutmelding, mocht de USB-poort niet naar behoren functioneren.

Wij hebben het toestel daarom compleet naar fabrieksinstellingen moeten zetten, waarbij helaas alle gegevens verloren zijn gegaan.
Een andere oplossing was voor uw toestel helaas niet meer mogelijk. Het toestel is in zijn geheel getest en werkt weer naar behoren.
Omdat de gebrickte status niet door onze toedoen is veroorzaakt, zijn wij helaas genoodzaakt de softwareherstel in rekening te brengen.
De kosten hiervoor bedragen €39,00,- en zijn hierbij nog zeer mild in vergelijking met de werkuren die in het toestel hebben gezeten.

Hopend u zo genoeg geïnformeerd te hebben.

Ik heb door 2 andere mensen er naar laten kijken en zij en ik constateren dat er iets met de mini usb is, anders had het al opgelost geweest.
Ik heb met Mobil Odin geflasht en niet via de pc. Het antwoord klopt niet. Ik ben de oorzaak van de brick, eigenlijk een half brick maar zonder die usb verbinding kon ik het niet oplossen en zo ook de andere 2 mensen die er naar gekeken hebben.

Bewerkt (24 april 2013 15:54)

Groetjes

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2184
  • Reputatie 250
  • 24 november 2012
  • 12:54

@master64nl,
ik was een van die mensen die er naar hebben gekeken. Allereerst denk ik dat het heel fijn is dat het toestel weer gewoon werkt. Het kostte helaas wel bijna 40 euro, maar de reparatie verhalen die mij verteld zijn, is dat heel wat goedkoper dan de 150 of zelfs 200 euro die het herstel van een gebricked toestel kostte. Maar goed, hij doet het en dat is het belangrijkste.

Toen ik naar het toestel keek, was deze NIET gebrickt. Ik kon gewoon via drie knoppen, de één knop methode (zie stickies) of met een jig in download mode komen. Het grote probleem was elke keer om via het usb kabeltje verbinding met een computer te maken (MacBook Pro, Windows XP, Windows 7 Ultimate). Het lag dus niet aan welke computer dan ook, maar aan de verbinding tussen telefoon en één van die computers. Mijn conclusie was dat de mini-usb aansluiting op het toestel indertijd slecht gerepareerd was of opnieuw weer kapot was gegaan.

Het uitvoeren van een “Hardbrick ongedaan maken” is er op gericht om de ‘kapotte’ bootloaders te omzeilen en het toestel via de ‘ressurection’ in download mode te krijgen. Lukt dat, dan kun je een stock ROM op het toestel zetten en werkt het weer.
Omdat jouw toestel gewoon in download mode komt, heb ik dat ongedaan maken van een hardbrick (blijft gepriegel) niet gedaan. Wat ik nog wel had kunnen doen, was de usb-aansluiting demonteren en daarna opnieuw te monteren. Ik heb eindeloos geprobeerd om dat middelste usb pootje (aansluiting 4) contact te laten makken met het moederbord. Volgens mij (met meting) maakte die geen verbinding.

Het verhaal van de reparateur zou ik maar laten zoals het is. Als de computer de telefoon helemaal niet ziet (drie stuks in mijn geval), dan ben ik heel verbaasd dat hun Odin (niet de mijne) een fout melding kan geven. Benieuwd hoe een niet zichtbare telefoon dat kan veroorzaken! Het was natuurlijk ook een beetje sneu dat bij eerdere reclamatie de reparateur reageerde met de mededeling dat de garantie net twee dagen was verlopen (op de reparatie van de mini usb aansluiting).

Wees blij dat de telefoon het weer doet en achteraf had ik natuurlijk wel (zonder in het bezit te zijn van wat voor reserve onderdeel van de SGS) die usb aansluiting eraf moeten halen en er weer op moeten solderen.

Makker

Bewerkt (24 april 2013 15:54)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren