Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

AndroidFan!

AndroidFan!

• Lid sinds 25 augustus 2012
  • Berichten 127
  • Reputatie 0
  • 30 september 2012
  • 13:57

Wat heb je precies gedaan?
De 2.3.6 flash je met odin vanaf de pc (evt met pit file ) (3 button opstartmenu met vol -).
De ICS F4k flash je vanuit cwm (3 button opstartmenu met vol +).
De afbeelding die je meestuurt ken ik niet van de kernel uit de beschrijving how to root en ook niet uit de zip van F4k-R4 (over F4k-R3 kan ik niets zeggen, geen ervaring mee).
Ik zou nogmaals de F4k flashen met alle wipes. Als het niet lukt eerst terug naar 2.3.6 met pit.

Bewerkt (24 april 2013 15:37)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 30 september 2012
  • 14:02

inMind je hebt een pm!!!

AW Forum Queen voor het leven

inMind

inMind

• Lid sinds 29 september 2012
  • Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 30 september 2012
  • 14:10

AndroidFan!;343616
Wat heb je precies gedaan?
De 2.3.6 flash je met odin vanaf de pc (evt met pit file ) (3 button opstartmenu met vol -).
De ICS F4k flash je vanuit cwm (3 button opstartmenu met vol +).
De afbeelding die je meestuurt ken ik niet van de kernel uit de beschrijving how to root en ook niet uit de zip van F4k-R4 (over F4k-R3 kan ik niets zeggen, geen ervaring mee).
Ik zou nogmaals de F4k flashen met alle wipes. Als het niet lukt eerst terug naar 2.3.6 met pit.

De 2.3.6 geflasht met Odin gekeken of alles werkte en via *#1234# gekeken welke CSC etc ik had en daarvoor de juiste gedownload en via Odin geroot. Dat werkte, heb gekeken of er root op zat en dat zat er. Heb daarna de F4k ROM in de telefoon opslag gezet via USB en daarna de telefoon uitgezet en SD kaart eruit gehaald. (Ik heb de file NIETin de SD folder gezet.) Daarna volume up, homescreen & power button en ben ik zo in de boot menu gekomen. Daarboven stond er toen nog Clockworkmod. Factory reset gedaan, cache partition gewiped en dalvik cache gewiped. Daarna via “Install .zip from *blah blah*” de ROM gekozen en het was aan het installeren, tijdens het installeren stond erop “Rebooting if neccessary” en kwam de bootloop probleem dus voor.

esther1801;343617
inMind je hebt een pm!!!

PM terug

Blijkbaar als ik nu de 2.3.6 via Odin flash krijg ik dit te zien?

Screenshot:

Samsung Galaxy S2
Cyanogenmod 10.2
CWM recovery
Stock CM kernel

AndroidFan!

AndroidFan!

• Lid sinds 25 augustus 2012
  • Berichten 127
  • Reputatie 0
  • 30 september 2012
  • 20:35

Heb je na batterij eruit en er weer in. toen nog steeds bootloop?
Zo ja, dan nogmaals batterij eruit, batterij erin, opstarten met 3 buttons en vanuit cwm nogmaals F4k flashen?
Als dat echt niet lukt eerst terug naar 2.3.6 met pit (doe hier ook vanuit android een factory reset, zodat alles zich goed kan istellen) en dan evt. weer opnieuw proberen met F4k.

Ik zie in je screenshot dat er problemen zijn met de format en het mounten. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de verschillende geheugen indeling tussen GB 2.3.6 en ICS F4k. Daarom of nogmaals F4k flashen vanuit cwm (lees hier vaak over dat een rom 2x achter elkaar geflashed moet worden, zelf nog niet gehad) of nogmaals 2.3.6 +pit flashen vanuit odin (pit zet je geheugen indeling weer goed voor de betreffende rom. Even goed in de betreffende uitleg kijken wat er in odin aangevinkt moet worden als pit gebruikt wordt!). Ik zou zelf beginnen met nogmaals 2.3.6 via odin want je weet niet wat de mislukte installatie van 2.3.6 al gedaan heeft met de geheugen indeling en de methode odin+pit is dan een degelijke en zekere start van waaruit je weer verder kunt.

NB: weet je zeker dat je 2.3.6 via odin geflashed hebt met het toestel in de downladmodus (3 button met volume - )? De screenshot lijkt erg op een cwm menu. Of kreeg je dit tijdens opstarten van de tel na de flash met odin?

NB2: je schrijft dat je voor het rooten van 2.3.6 naar de csc gekeken hebt, maar het gaat om wat er bij pda staat. Voor de 2.3.6 rom uit de beschrijving (http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html) zou je de onderste kernel download (=JW5) moeten hebben (https://dl.dropbox.com/u/23754624/Samsung%20Galaxy%20S/Semaphore_2.7.4.tar).

ep

ep

• Lid sinds 05 januari 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2014
  • 21:21

bedankt maar hoe moet je het downloaden want het is zeer ingewikkeld?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren